Los draadje onder de motorkap!?

Gestart door Mick, 08-10-2004 09:25:11

Vorige topic - Volgende topic

Mick

Ik heb intussen de Volvo 850 bijbel besteld, maar die is nog
niet binnen (bol.com), dus post ik wederom een vraag.

Ben afgelopen dagen erg veel wijzer geworden, mijn dank daarvoor, maar
wederom heb ik een vraag:

Gister keek ik onder de motorkap en zag dat de een of andere "Beun" een kabel had afgeknipt om deze vervolgend met "Knijp verbindingen" (metalen vastknijp verbindingen met rubber er omheed) vast had gezet. Nu bleek hier een rood draadje niet te zijn aangesloten.

Het gaat hier om een kabel die (als je voor de auto staat)  aan de linker kant van de ABS unit loopt. Waar hij precies heen loopt weet ik niet.

De auto loopt stationair als de kabel niet is aangesloten (zowel op gas en op benzinas), sluit ik het kabeltje aan, begin de auto op gas beter de lopen (rustiger en heel netjes stationair), echter schakel ik 'm over op benzinas loopt'ie helemaal niet netjes meer, hij wisselt bij stationair in toeren, tussen de 200 en de 900 toeren.

Jullie begrijpen dat bij 900 toeren de auto netjes loopt maar bij 200 begint'ie het toch iets minder fijn te vinden.

Waar dient dit kabeltje voor? is er iets stuk? zo ja, wat? P.s. als ik het kabeltje doormeet, er staat, als de auto op contact staat, spanning op.

Mvg,

Michel R. Pasman

Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Reitse

Mick

Ja komt er aan, maar heb hier op mijn werk problemen met uploaden (midden in een verhuizing en geen internetaanfluiting!)
Heb het kabeltje gewoon aangesloten, dacht kan me een paar zekering kosten, maar gezien mijn vorige auto, heb ik er daar nog een paar van (40 of zo, zit er vast wel een tussen die geschikt is).

P.s. Ik heb in mijn auto, zoals ik van meenigeen te horen heb gekregen: Injectoren reiniger geknikkerd. Moet nog een paar kilometer rijden met beestje. (brom)

Weet iemand (wellicht verkeerde onderdeel in't forum) of dat spul voor het repareren van pakkingen e.d. (giet je bij je olie in) wat is??

Wel bedankt voor de reactie. (Ik post zeker nog wat foto's, moet ook nog bij het voorstellen.)
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

mathh

Pakkinghersteller: bij mij was het middel erger dan de kwaal.
Bij een vriend van me hielp het wel, maar die was er in een veel vroeger stadium bij. Als je zelf met de auto wilt blijven rijden zou ik het niet gebruiken, meteen de reparatie goed uitvoeren.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Mick

Goed, is een NoGo met de pakking hersteller!