Volvo gaat automatisch van slot af?

Gestart door Basje850, 22-01-2013 13:28:52

Vorige topic - Volgende topic

Basje850

Hoi,

Mijn Volvo 850 GLT uit 1992 springt de laatste tijd 'zomaar' open. Een paar keer ruzie met vrouwlief gehad waarom ze zo stom kon zijn de auto niet af te sluiten, maar nu het mij ook een aantal keer is overkomen is dus duidelijk dat de Volvo vanzelf van het slot af springt  :eusa_angel:

We sluiten de auto altijd gewoon af met de sleutel, dus niet met een kastje. Heeft een van jullie dit euvel ook wel eens gehad? (de kans dat een buurman zijn auto met dezelfde frequentie opent, lijkt mij namelijk nihil).

Groeten, Bas

pwassink

Kijk de bekabeling van de centrale vergrendeling maar eens na op "buigpunten"  mogelijk is daar wat (bijna) stuk,
zoniet er zitten IN de sloten microschakelaars die het openen en sluiten van een "hoofdslot" doorgeven aan de rest
mogelijk dat er daar een van hapert. Is zeer waarschijnlijk een rot contact ergens.

Als je niet bekwaam bent in sleutelen en met name priegelen hier niet zelf aan beginnen, met name t openen van de slotmechaniekjes  
en het oppoetsen van de schakelcontacten vereist enige vingervlugheid en electrisch / mechanisch inzicht.  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Basje850

Bedankt voor je reactie! Ik laat dit binnenkort even checken door een technische vriend van me.

Groeten,
Bas

HESSIE

hoe is dit afgelopen,zit met hetzelfde euvel.