Tectyl wel of niet

Gestart door dopie, 25-01-2013 18:02:07

Vorige topic - Volgende topic

dopie

Nou de eerste stappen van het bezig zijn met de R zijn genomen:

Vandaag de motorkap en de siteskirts naar de spuiter gebracht.
Toen ik de siteskirts eraf had gehaadl bleek dat het daarachter nog helemaal gaaf was. Heb het nu helemaal schoon gemaakt en idd het is nog helemaal gaaf geen roest of andere gekke dingen.
Nu is mijn vraag of het slim/nut heeft om dat evt te bewerken met tectyl?

Jack v

dorpels zou ik idd met blanke tectyl doen en je bodem gewoon zwart.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jeroen74

Ik denk dat de roestvrijheid een van de redenen is dat onze 850s het zolang uithouden... vele andere auto's hebben op deze leeftijd al wel een paar roestreparaties op kritische plaatsen gehad ;)

Sbv

850's roesten echt wel hoor, duurt alleen wat langer.

KIM

Citaat van: Sbv op 25-01-2013 18:41:11
850's roesten echt wel hoor, duurt alleen wat langer.

Heeeeel lang wanneer ze schadevrij zijn gebleven. Dan is de zinklaag nog niet beschadigd die onze auto's zo goed beschermt.

dopie

Deed me ook zeer goed om het zo schoon te zien :). Vind alleen dat systeem dat je met de dorpel tevens de positie van het zijscherm bepaald wel apart. En moet een heleboel nieuwe klipjes bestellen want daar heb ik gewoon niet het geduld voor om dat netjes te doen. Eind volgende week is alles gespoten dus dan zullen we de klipjes ook wel weer binnen hebben.
Dan nog het dak laten spuiten en dan is ie helemaal overgespoten :).
Zal morgen eens naar blanke tectyl kijken heb zelf wel de zwarte maar geen blanke. Denk dat ik het alleen dan op de hoeken ga aanbrengen die hebben volgens mij het meest te lijden.

jeroen74

Ik heb wel roest aan mijn 850, maar dat zijn allemaal of plekjes waar of een rubber of spatlap tegen aan schuurt, of het is een niet goed gerepareerde steenslag/krasschade.

Geen kokerbalken of dorpels of wielophangingen waar de gaten invallen. Hoeveel 850s worden puur op roestschade afgedankt? Vergeleken met zeg een E Kadett ;D

NinaPaul

Citaat van: jeroen74 op 25-01-2013 22:34:05
Ik heb wel roest aan mijn 850, maar dat zijn allemaal of plekjes waar of een rubber of spatlap tegen aan schuurt, of het is een niet goed gerepareerde steenslag/krasschade.

Geen kokerbalken of dorpels of wielophangingen waar de gaten invallen. Hoeveel 850s worden puur op roestschade afgedankt? Vergeleken met zeg een E Kadett ;D

Prijsverschil tussen een E kadett en een Volvo 850 ;) Neem dan een Omega A 3.0i 24V CD/5-serie/e-klasse/audi 100/maxima etc.

Neemt niet weg dat de 850 het zeer goed doet vwb roest, een van de (rationele) redenen waarom ik de 850 wilde houden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Maatje van mij die in een Golf 2 een TDI motor heeft gebouwd en de carrosserie compleet heeft gestript
en het bleek allemaal nog zeer goed te zijn heeft ook alles ( zo gek kan je het niet bedenken ) in een gele tectyl gezet.
Weet nu niet hoeveel langer het bescherming geeft en of het om de zoveel jaar vernieuwd zou moeten worden?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

dopie

Heb vanmorgen alles goed schoongemaakt en nu dus de hoeken waar de aansluitingen zitten in de bitumen tectyl gezet. Zit nu nog te twijfelen of ik de spatlappen eraf laat of niet (vind die dingen eigelijk oerlelijk).

Sbv

Citaat van: dopie op 26-01-2013 12:42:03

Heb vanmorgen alles goed schoongemaakt en nu dus de hoeken waar de aansluitingen zitten in de bitumentectyl gezet. Zit nu nog te twijfelen of ik de spatlappen eraf laat of niet (vind die dingen eigelijk oerlelijk).
Lekker eraf laten

dopie

Vind ik ook het mooist, alleen het enige is dat je zo`n ruimte tussen achterkantvoorband en het zijscherm krijgt.

Broabander

En je voorportier/achterbumper wordt véél sneller smerig.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Tectyl is overigens qua roestwerendheid ook inmiddels wel ingehaald.

Uit mijn ervaring met roestauraties van o.a. Italiaans qualiteits-staal weet ik dat bijvoorbeeld Rustyco heel goed werkt voor roestomzetting (dus het afbreken van roest en omzetten in harde koolstof) evenals Fertan.

Beschermen kan het allerbeste met zinkverf (dat spul gebruiken ze ook voor o.a. hoogspanningsmasten) maar dan moet de ondergrond ok wel echt schoon zijn - liefst gestraald.
Heb je daar het geld of de middelen niet voor, dan werken de bescherminsspullen van Rustbusters wel heel goed.

NinaPaul

Je moet tectyl ook niet over roest spuiten...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz