3 radiatoren in 3 jaar

Gestart door Peetje_Brik, 03-03-2003 23:27:56

Vorige topic - Volgende topic

Peetje_Brik

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en val maar direct met de deur in huis. Mijn 850GLT op LPG is aan zijn derde radiator toe in 3 jaar, 2 maal was hij aan de zijde open gekomen, gisteren ( de derde maal) hebben ze hem terug in elkaar kunnen duwen, druktest uitgevoerd en lekvrij.

De eerste maal heb ik niet echt nagedacht omdat het ouderdom was  ???, zelf een nieuwe gestoken, en 10 maanden later is die ontploft tijdens het rijden, (zijden stonden open), die keer was ik van gedacht dat heteen montagefout van mij was, dus een nieuwe laten steken bij de dealer, nu een jaar later begint hij weer te lekken >:(.

Kan dit het begin zijn van het einde, koppakking ???

btw de olie en koelvloeistof zien er normaal uit.

Een Belg met zorgen :)
Volvo 850 GLT 1993

Christiaan

He Brik,

Da's mooi waardeloos zeg.
Een echt antwoord heb ik niet op jouw probleem, maar ik denk
dat er toch iets mankeert aan je auto. (?)
Het lijkt mij niet logisch dat 2 nieuwe radiateurs van het maandagmorgen type waren. Trouwens, waren dit originele??
Waar het mij op lijkt is een enorme druk opbouw in het koelsysteem en het lijkt mij dat deze nergens anders weg kan.

Er zijn vast wel andere forum leden die hier meer over kunnen vertellen maar ik denk dat je het complete koelsysteem maar eens goed moet doorspoelen zodat eventuele verstoppingen opgelost worden. Werkt de thermostaat wel goed?? Als het goed is moet deze bij een bepaalde temperatuur opengaan.
Hoe is de motor temperatuur en werkt de kachel goed? of juist extreem goed?

Suk6 met zoeken.

Christiaan

denkweb

CiteerWaar het mij op lijkt is een enorme druk opbouw in het koelsysteem en het lijkt mij dat deze nergens anders weg kan.

Daar zit een veiligheidje voor ingebouwd, dus dat moet niet kunnen gebeuren.

Peetje_Brik

CiteerHe Brik,

Da's mooi waardeloos zeg.
Een echt antwoord heb ik niet op jouw probleem, maar ik denk
dat er toch iets mankeert aan je auto. (?)
Het lijkt mij niet logisch dat 2 nieuwe radiateurs van het maandagmorgen type waren. Trouwens, waren dit originele??
Waar het mij op lijkt is een enorme druk opbouw in het koelsysteem en het lijkt mij dat deze nergens anders weg kan.

Er zijn vast wel andere forum leden die hier meer over kunnen vertellen maar ik denk dat je het complete koelsysteem maar eens goed moet doorspoelen zodat eventuele verstoppingen opgelost worden. Werkt de thermostaat wel goed?? Als het goed is moet deze bij een bepaalde temperatuur opengaan.
Hoe is de motor temperatuur en werkt de kachel goed? of juist extreem goed?

Suk6 met zoeken.

Christiaan
Het waren geen originele radiatoren.
De 2e en 3e maal is de radiator goed doorgespoeld en op druk gezet, ik heb nog 1 iets vergeten te melden, de 2e maal was de thermostaat ook stuk, het beugeltje aan de bovenkant van de thermostaat was gebroken, dit hoeft niet de oorzaak te zijn van het open barsten van de radiator, maar kan ook een gevolg zijn van de te hoge druk, dat zal ik dus nooit weten.
Motortemperatuuur ok en kachel werkt normaal.

CiteerDaar zit een veiligheidje voor ingebouwd, dus dat moet niet kunnen gebeuren.

Dus is het mogelijk dat die veiligheid stuk is, maar ik vind niets terug in mijn Kluwer vraagbaak over een veiligheid. ???

Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Is er iemand die weet of er een overdrukbeveiliging op het koelsysteem zit ???
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

CiteerDat zit toch in de koelwater-reservoirdop ?
Je hebt ook verschillende types.
Groen is volgens mij voor hogere druk in het systeem, zwart is dacht ik origineel (  ??? ).

gr dennis

Is het de dop die groen of zwart is ???
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Iemand nog tips ???, is er een veiligheid bij een teveel aan druk ???
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

CiteerDennis schreef het al : die zit ingebouwd in de dop van het reservoir.

Als die veiligheid werkt kan de radiator dan nog door één of andere reden opengeduwd worden door een teveel aan druk ???
Volvo 850 GLT 1993

Reitse

Dan zou die aan alle kanten verstopt moeten zitten... Lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk...