V70r AWD Saffron '97

Gestart door J.Langras, 26-01-2013 19:43:55

Vorige topic - Volgende topic

J.Langras

Beste allen,
Zeer recent een V70r AWD 1997 saffron aangeschaft.
Beetje achtergrond van mij dan maar, dat hoort er wel bij. Andere auto's Saab 9-5 en Saab 9-7x. Dat is hier ook geen vloeken neem ik aan. Met regelmaat ook op saabforum actief en ook hier voel ik mij al thuis. Geweldig al die informatie en de hulp waarmee je snel verder komt.

De V70r is altijd zeer goed onderhouden ook het exterieur/ interieur is nog geweldig. Heeft intussen gelopen 261.000 km. 
Intussen een expert gevonden en alles bij twijfel laten vervangen. Complete carterventilatie/ Vacuüm slangen, 3-wegklep/ visco(voor de zekerheid om de haakse-overbrenging te sparen)/ nivomats schokbrekers/ LMM/ Remmen en schijven/ remslangen/ Originele veerpootbrug geplaatst. Morgen nog dubbele uitlaat vervangen voor RVS en zo precies mogelijk uit laten lijnen (loopt iets naar rechts)

Dit lijkt veel en prijzig, maar zo doe ik het altijd om daarna nooit (zeg nooit nooit) meer wat te krijgen. De auto rijdt nu eigenlijk geweldig, het lijkt wel een nieuwe.

Bedankt voor het lezen van mijn gezwam en ik hoop van een ieder nog veel te leren.

Gr. Jos

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

J.Langras

Bedankt.
Even zoeken hoe een foto moet. Doe ik zo snel mogelijk.

t_w

Welkom.

Je pakt het direct grondig aan lees ik!

hier kun je vinden hoe je foto's moet plaatsen..

victorschut

Welkom,

ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de awd en natuurlijk de kosten eraan. Ik heb zelf een awd cross country automaat . Zelf ben ik ook erg onder de indruk van alle ervaring op deze site.

Groet

Victor

noorman

Saffron is een zeer mooie kleur voor een classic R.
Toevallig de RV PG 54?

plukkie

rvpg54 lekt tussen blok en versn bak (toen ik em bekeek in nov) ..reed wel lekker ;D
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

Hendrik s

Helle mooie kleur heb er zelf ook 1
Veel plezier met de auto foto,s vinden wij ook leuk om te zien

Gr Hendrik

J.Langras

Bedankt voor het welkom,
Leuk dat hij erkend wordt. Inderdaad is het de RVPG54. Gekocht op BVA.

Auto was prima onderhouden tot 2005 200.000km bij de dealer. Daarna ook prima onderhouden,maar niet de
kleine dingen. Constateringen waren:
Geen vermogen zoals het hoort.
Carter ventilatie was noodzakelijk.
Kleine lekkages hier en daar.

Intussen alles opgelost en de auto rijdt weer op volledig vermogen en is technisch in geweldige staat.
Todo:
**Nieuwe koplampen (geeft slecht licht)
**Zomer velgen zoeken. Staat nu op nieuwe winterbanden.

Deze auto met AWD heeft me wel versteld doen staan van de rij-eigenschappen. Ik vind de kosten het echt waard om
het systeem te behouden. De auto moest van binnen helemaal uit elkaar om alle rammeltjes op te lossen. Ik hoor nu niets meer.

J.Langras

Even kijken of de foto's lukken.

J.Langras

)()()sT

Ja, gelukt!!
Schitterende wagen; die Saab's mogen trouwens ook wel getoond worden hoor 8)

eric vermeer

mooie auto ja de kleur blijft ook mooi vindt ik :)

vindt hem wel wat hoog op zijn wielen staan of is dit bedrog?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

J.Langras

RoelNL

Mooie wagen heb je :eusa_clap: :eusa_clap:

En idd zo'n werkend awd systeem k :eusa_clap:n ik ook bekoren ondanks dat het niet het beste systeem is wat er bestaat.

Groeten Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023