V70r AWD Saffron '97

Gestart door J.Langras, 26-01-2013 19:43:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Aparte wagen, die 9-7X! Zie je niet veel.

noorman

Jammer om te lezen dat er toch wat achterstallig onderhoud was.
Ik was de oude eigenaar en heb er veel plezier van gehad en ben overgestapt
Naar een R van 2003.
Heb de auto in 2010 ingeruild bij de Lange in Middelie.
Als je belang hebt naar de onserhoudshistorie dan kan ik je
Kopie rekeningen mailen.
Laat maar weten per pb.
Veel plezier met de R.

J.Langras

Dat is wel heel leuk zo'n reactie van Noorman. En ja natuurlijk wil ik graag de factuur historie hebben. Ik stuur wel even een PB Noorman.
Wat het achterstallig onderhoud betreft is niet wat je denkt hoor. De auto is zelfs prima onderhouden.
Ikzelf ben denk ik de zeurkous en het grootste probleem. Ik wil hem graag in overdreven nieuwstaat hebben.
Ook de garage kijkt altijd een beetje vreemd op en zeggen vaak dat iets niet nodig is.

Dus niets ten nadelen van de vorige eigenaren. Auto was prima.

plukkie

Gaaf dat je de historie kunt krijgen, Ik durfde em niet te kopen omdat ie er niet bij zat.
Is de krukaskeering nu droog? ik heb na mijn testrit ivableiswijk er op gewezen dat dit aan de hand was.
Zij waren hierover erg verbaasd. Misschien heb ik er nog wel een foto van...
Goed te zien hoe je em aanpakt.
Volgens mij is ie in extreem goede handen.
misschien wordt het tijd voor een keer een saffron meet

grt.
Marcel
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

J.Langras

Bedankt voor de reactie Marcel. Graag ontvang ik natuurlijk de foto en informatie.


Groetjes
Jos

The Volvoboy

Prachtige, onverprutste R! :eusa_clap: Heerlijk om te lezen dat iemand hem in overdreven nieuwstaat wil hebben :D

Enige puntje dat mij opvalt is dat ie wel wat hoog staat vooraan? :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

J.Langras

Ja, dat vond ik ook. Achter is volgens mij wel redelijk met nieuwe nivomats 33 gemeten.
Voor moeten we maar is kijken 36 gemeten. Misschien zijn er ooit nieuwe opgekomen. Ik dacht dat standaard de R lager was.

Maar dan komt het. Bij Saab weet ik het wel, Eibag pro met Bilstein B8, betekent 30 mm verlaging en perfect gedrag. Niet bokken wel strak en toch normaal over de drempel door de progressieve eibag veer volgens mij.

Geldt dit ook voor Volvo of liever een andere combo. Ik zie op het forum zoveel verschillende verhalen.

Misschien een tip?

UserID6342

Heb zelf Eibach icm Monroe's op de vooras zitten en dat rijd perfect !

J.Langras

#23
Zo even up-date. Voor 30 mm naar beneden. Nieuwe veren en Monroe Reflex. Een aanrader van een kenner en het blijkt waar te zijn. Comfortabel en strak i.c.m. de veerpoot brug voorzijde. Even wachten nog op de achterbrug via forum, dan is de auto geheel klaar. Stiekem ook even naar Belgie geweest (forummer). Daar is de auto even goed afgesteld zeg maar. En ja, dat scheelt ook op een R nog veel. Moet zeggen dat ik zeer veel reacties krijg van blijkbaar allemaal mensen die er kijk op hebben. Zelfs wordt er langs de neus weg op geboden.
Dat is natuurlijk altijd als je hem niet kwijt wilt.

Groetjes allemaal.

grijzev70tdi

30 cm is wel erg laag ;D

Dus ben erg benieuwd naar foto's
Grolsch, het klinkt al lekkerder

J.Langras

Ja, inderdaad 30 cm is wel heel veel.Goed gezien. Veranderd in MM.
Foto zal ik even maken en posten natuurlijk.

Arnie82

Die Saab 9-5 estate blijft echt een plaatje zeg..! Ik weet dat dit gevaarlijk is maar man wat blijft dat een mooie estate! (wel de eerste serie en dus niet de facelift)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

J.Langras

Saab 9-5 is ook een hele mooie auto en ook zeer snel (240PK 380 NM). Helaas is alleen 3 teveel en moeten we er toch ook één kwijt. Of de 9-7x V8 (G3) of de 9-5 zal verkocht moeten worden. Mijn vrouw opperde al om ze beide te verkopen en een V70 XC classic terug te nemen. Als die tenminste te vinden is.
Maar ja, eerst maar eens wat verkopen. Kopen kan altijd.

The Volvoboy

Mooie XC! :D Heb je 2 prachtige kleuren voor de deur staan ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

J.Langras

 Ik heb ergens een met. bruine gezien. Kleur zal wel niet zo genoemd worden of misschien bestaat hij
officieel niet eens. Onderstaand nog een V70R in ongeveer zo'n kleur.