abs, tracs en kilometer teller staat stil

Gestart door dennisdebruyn, 27-01-2013 18:07:10

Vorige topic - Volgende topic

dennisdebruyn

Hallo allen,

Mijn naam is dennis de bruyn, woonachtig in maastricht, en ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een volvo 850 station T5. Bouwjaar 96. Loopt op LPG
Ik heb hem gekocht met een aantal, zie ik hier ,bekende kwaaltjes.
Nu is het zo dat ik ook lampjes heb branden van abs en tracs, en een foutcode op sensor rechterachterwiel. Zal wel module zijn,zoals ik hier veel lees, deze heb ik erafgehad, dit was al eens gedaan aan de kit te zien. Niks bijzonders aan soldeerpunten. Zal toch wel reparatie worden. Maar nu heb ik ook het kwaaltje van een stilstaande kilometerteller. Snelheid werkt gewoon.
Hebben het abs probleem en de kilometerteller iets met elkaar te maken( voedingsspanning?) Of zijn het 2 afzonderlijke problemen? Op het moement vind ik de kilometerteller eiegen het belangrijkst, maar ik zou graag even uitgesloten willen hebben dat het ook van de module af kan komen. Zo niet, dan ga ik eerst de teller  weer uitbouwen.

volvo850USA

Hoi Dennis,

Bij mij waren beide problemen opgelost na het doorsolderen van de ABS controller.
Informeer is bij Thuur. Is aan te raden!

Gr. Jelle

jeroen74

De snelheidsmeter gebruikt een van de ABS sensoren voor het signaal. Eerdere MYs gebruikten daar een aparte sensor voor.

The Demon

De snelheidsmeter werkt wel jongens, LEZEN! Dus is het tandwieltje stuk.
Wat betreft de ABS en Tracs, dat is de controller.
Even naar Thuur en het is (waarschijnlijk) zo weer gefixt (tandwieltje kan Thuur ook wel).

Groet,
The Demon.