Wout en z'n 854

Gestart door Wout-P11, 28-01-2013 00:12:40

Vorige topic - Volgende topic

Wout-P11

Citaat van: Martijn_B op 24-03-2013 22:30:04
Simonns?

Ik meen dat Nik van NM-parts met Simons spullen werkt.
Ik heb onder m'n Primera tracktool ook een uitlaat hangen die Nik gemaakt heeft.
En aangezien ik daar erg tevreden over ben ga ik hier weer voor.
'99 Subaru Forester S-turbo & '97 Nissan P11 SR20

Arjanestate

Mooie auto, lijkt op de mijne  ;D  er moeten alleen grotere elandstickers op de schermen  ;D
854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

Citaat van: Arjanestate op 24-03-2013 22:35:07
Mooie auto, lijkt op de mijne  ;D  er moeten alleen grotere elandstickers op de schermen  ;D
mee eens www.volvo-plaza.nl  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martijn_B

Had zelf ook Simonns en wordt nu een 3" systeem onder gelast, ook Simonns. Ben zeer tevreden over de kwaliteit en het geluid. Ga je ook voor 3" of voor 2,5? Als je geen 400pk aspiraties hebt zou ik lekker bij 2,5" blijven :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Citaat van: jgvdv op 16-03-2013 21:36:59
ik heb de 95 nu , misschien leuk een keer een meeting te doen ;)  :eusa_whistle:

8)

Wout-P11

Vanmiddag tussen de buien door de 850 maar eens op pootjes gezet. Ik had namelijk opnieuw last van olielekkage aan de distributiezijde. De boel olievrij gemaakt en maar eens gestart. Wat blijkt: De aansluiting van de 2 slangetjes op het thermostaathuisje lekken dit keer. De aansluiting van thermostaathuis op de motor is wel kurkdroog.
Eerdaags maar eens wat spulletjes bestellen bij de dealer en het nu goed repareren.

Ik vond de motor nogal schokken bij lastwisselingen, echt irritant. Net of dat je niet met de pedalen om kunt gaan.  >:(
Ik denk dat ik de boosdoener wel gevonden heb, finaal verrot:
[/URL]

Ook het zoekerige weggedrag en naar rechts trekken bij gasgeven gevonden, een gare draagarm. Kon het ding een kleine centimeter bewegen zonder echt kracht te zetten met de koevoet.
[/URL]

Tijd om e.e.a. te gaan bestellen en vervangen denk ik.  ;D

elianmars

Ja, die zijn wel aan vervanging toe. Zal een stuk beter aanvoelen als die nieuw zijn.

Wout-P11

Citaat van: elianmars op 12-04-2013 20:05:13
Ja, die zijn wel aan vervanging toe. Zal een stuk beter aanvoelen als die nieuw zijn.

Ja, dat denk ik ook wel ja.  ;D

Ik kan de alu draagarm toch gewoon uitwisselen voor een stalen versie?

KIM

Ja, maar je kunt de bussen van de alu ook los vervangen.
Alu armen niet weggooien; daar vind je nog wel een liefhebber voor.

Wout-P11

Citaat van: KIM op 13-04-2013 11:51:22
Ja, maar je kunt de bussen van de alu ook los vervangen.
Alu armen niet weggooien; daar vind je nog wel een liefhebber voor.

Oke, is de alu versie eigenlijk beter dan? Qua stijfheid ofzo?

Wout-P11

Zeau, vanmorgen nog even de achteras bekeken qua rubbers, maar die is ook wel toe aan wat verse spullen. Dus gelijk maar even een berg onderdelen besteld.

-Motorsteun distributiezijde
-Setje draagarmen met stabi-stang-eindjes en stuurkogels
-Nieuwe dwars- en afstandssteunen voor de achteras

Die zooi z.s.m. monteren en dan nieuw rubber om de velgen en laten uitlijnen...  ;D

KIM

Qua stijfheid weet ik het niet, maar een belangrijk voordeel is dat de fuseekogels los zijn te vervangen en ik verwaxht dat ze wellicht ook iets lichter zijn.

Arjanestate

Citaat van: Wout-P11 op 13-04-2013 12:56:53
Zeau, vanmorgen nog even de achteras bekeken qua rubbers, maar die is ook wel toe aan wat verse spullen. Dus gelijk maar even een berg onderdelen besteld.

Die zooi z.s.m. monteren en dan nieuw rubber om de velgen en laten uitlijnen...  ;D

Als je die endlinks aan de achteras gaat vervangen zorg dat je wel dit tooltje heb, zonder gaat het niet, was blij dat ik hem had, hier een linkje waar ik hem zelf vandaan had:

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=546_549&products_id=615

Maar als je alles vervangen heb krijg je er een bijna nieuwe auto voor terug, ik heb bovenstaande delen behalve de motorsteun allemaal vervangen vorige maand en je krijgt er een bijna nieuwe auto voor terug qua rijgedrag :eusa_dance:

854 T-5 ROOD 1994

Wout-P11

Citaat van: Arjanestate op 13-04-2013 15:47:02
Citaat van: Wout-P11 op 13-04-2013 12:56:53

Als je die endlinks aan de achteras gaat vervangen zorg dat je wel dit tooltje heb, zonder gaat het niet, was blij dat ik hem had, hier een linkje waar ik hem zelf vandaan had:

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=546_549&products_id=615

Maar als je alles vervangen heb krijg je er een bijna nieuwe auto voor terug, ik heb bovenstaande delen behalve de motorsteun allemaal vervangen vorige maand en je krijgt er een bijna nieuwe auto voor terug qua rijgedrag :eusa_dance:

Bedankt voor de tip.  :)
Ding is best aan de prijs voor iets wat je 1x in je leven gebruikt...
Eens kijken of ik hem ergens kan lenen/huren.

Ja, de auto zal een stuk beter rijden als dit vervangen is, daar ben ik zeker van.
Ga mischien ook nog de subframerubbers aanpakken door er van die IPD inserts in te drukken.

Arjanestate

Zorg er iig geval voor dat je zo'n tooltje heb als je ermee gaat beginnen, ik heb dat ding daarna met een klein verlies doorverkocht.

854 T-5 ROOD 1994