De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Stuurkolom alter I en II zijn gelijk dus de sleepringen passen er zo op.  Sturen zijn ook uitwisselbaar dus past ook. SRS kan alleen werken als je de complete kabelboom hebt + SRS computer tussen de stoelen in en beide gordels, etc.  Kabelboom alter I overzetten in alter II dashboard en kabelboom aanpassen volgens schema naar SRS/ Claxon zit ook op de sleepring en past zo op die van de alter II.

ZC3rr0r

Dank voor de reactie Dirk en Jasper. :)

Kabelboom voor SRS is het issue niet, die heb ik.

Ik zat alleen te vloeken op de kabelboom voor alle andere functies onder het dash en het verschil in de sleepring-constructie van de alter-1 en 2.
Mag ik je anders morgen bellen als ik er echt niet uitkom?

UserID6342

Moet wel ff kunnen, als ik niet onder de auto van Yits lig ;D.  Je hebt het schuifje van de claxon wat op je huidige sleepring zit, deze kun je zo overzetten op de sleepring van de SRS.  De andere kabel die erop komt (brede groene stekker) is van de SRS

big ben

ZC3rr0r

)()()sT

ZC3rr0r

Heb de donkergrijze panelen erbij.

Overigens: Kabelboom heb ik er al haast helemaal in zitten.
Vas een klotewerkje, maar nu het vast zit is het wel zeker rammelvrij.

Overigens, om Spin! maar weer eens te citeren: "Er zit volgens mij nog meer verschil tussen de alter-1 en de alter-2 dan tussen de alter-2 en de S/V/C." :o

ZC3rr0r

Godgloeiende.....grmblgrmbl..... Een van de schroeven onde de parafan wil niet vast, lijkt dol.

Iemand nog een suggestie (anders dan stukje teflontape om de schroef, heb ik al geprobeerd) voordat ik de high-tack montagekit pak en het geheel vastkit?

)()()sT

Ik zou dat laatste doen ;)
Neem niet aan dat ie er nog uit moet, tenzij je je verdamper moet laten vervangen.

Vulk

Dash er terug uit en het dashboard zelf repareren zou ik doen. Gaat anders rammelen vrees ik. :(

ZC3rr0r

Ik ga  voorlopig voor optie drie: Ik laat de deze schroef eruit en ik kijk wel hoe hard het rammelt.
Heb nu heel weinig zijn om het dash er weer uit te halen, en hoewel ik het niet verwacht dat de verdamper stuk is ga ik binnenkort wel de airco fixen, zekerheid voor het onzekere zeg maar. ;)

big ben

grijzev70tdi

Had ik ook, bevestingspunt afgebroken. Rammelde wel, als je dash aandrukte was het weg. Alleen over kleine hobbels, keitjes enzo
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Bevestiging breekt idd wel eens af. Dan kun je draaien tot je een ons weegt, maar dat heeft geen zin. Moer is verdwenen.

UserID6342

Je kunt 'm ook repareren zoals we bij de auto van Jos ook hebben gedaan.  Rammelt geheid nooit meer en zit perfect !  Foto's moet je ff zoeken in mijn Blogje want staat daar wel ergens in.