motor slaat soms niet aan

Gestart door jacobusdejong, 11-10-2004 07:55:16

Vorige topic - Volgende topic

jacobusdejong

:-\zo af en toe start de motor niet, de startmotor gaat wel rond maar hij slaat niet aan.
Wanneer : als de temperatuur hoog is (buiten boven de 20 graden) en de motor al even gelopen heeft.
Wat gebeurt er : hij gaat goed rond maar slaat niet aan, soms slaat hij voor een seconden aan ( geen stoteren, gaat tot ongeveer 1250 toeren en slaat dan gelijk af) en direkt weer af.
Hoe krijg ik hem weer aan de praat : gewoon een keer of 10 a 15 proberen en dan start hij goed en normaal en loopt hij verder gelijk perfect. ???
wie heeft een sugestie ???
De auto heeft 170.000 kilometer gedraaid en loopt op benzine (alleen merk benzine), er zitten nieuwe bougies, etc, etc in en er brand geen controlle lampje.

Zippo

BartT5R

Hou ook rekening met je contactslot, dat probleem heb ik ook wel eens, er gaat binnenkort een nieuw slot in, electrisch of mechanisch deel weet ik nog niet.

Dus hij slaat echt niet aan dan he, het is niet dat ie zowat pruttelt en dan onregelmatig draaid of zo he, dat zijn meer de symptomen van bougies ed.

Is het het contact dan draait de starter wel maar doet ie verder helemaal niets, komt meer voor bij warm weer en als het slot zelf warm is.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

jacobusdejong

is een goede sugestie, maar alle lampjes branden als het cotact aan gaat en de motor slaat soms voor een seconde wel aan.
Ik ga wel even een lampje over het contactslot zetten om het in de gaten te houden.
het is nu al weer een maand niet meer voorgekomen.

bedankt en groeten, Jacco

konniekip

ik zeg: nullastdraaisteller reinigen.. Had hetzelfde probleem bij mn opel vectra, vooral als het warm was.. de klep kon niet goed openen door aangekoekte sjips... Gereinigd en probleem over :)

jacobusdejong

gaat ik doen, en laat het weten of het helpt (kan wel een paar maanden duren tot het weer warm wordt)

bedankt, Jacco.

koeienkoei

Probleem hebben wij ook gehad ( oke oke met een 240), ons viel toen op dat als de motorklep een tijdje open zette hij wel aansloeg (???)
Het probleem zit hem in de automatischeklep van de luchttoevoer in het filterhuis, bij ons is deze nu geblokkeerd met een stukje rubber. Niet netjes maar hij start nu altijd, zelfs bij 35 graden na een rit van 3 uur.
succes
Frits