Motor 850 SE Aut.95 slaat af na 8 minuten. (zie storingbeschrijving)

Gestart door Antifaal, 03-02-2013 16:09:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antifaal

Beste collega Volvo rijders,

Wat moet ik doen? Als ik de motor start loopt hij als een zonnetje. Op LPG en benzine. Na 2 minuten rijden naar de dokter zet ik de motor weer uit. Na 15 minuten wil ik weer starten, maar hij slaat niet aan. Ook niet op benzine.
Als ik 4 uur wacht en opnieuw start loopt hij weer goed. Echter na 8 minuten gaat de motor slechter lopen. Net of hij op 3 of 4 cylinders loopt. Als ik niets doe slaat de motor vanzelf af. Als ik bij slecht lopen iets gas geef,slaat de motor ook af. Daarna starten lukt totaal niet. Als ik de contactsleutel loslaat wil hij even aanslaan. Na 4 uur wachten slaat de motor weer wel aan alsof er niets an de hand is. Echter na plus minus 5 a 8 minuten heb ik hetzelfde probleem.
Inmiddels de bobine vervangen. Gaf geen verbetering. Foutcodes OBD1 nu uitgelezen met code 135 en 411, oftewel injector#3 en Trottle switch signal faulty or missing. Hebben jullie een advies voor mij, hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt voor de recties,

Mvg,

Antifaal

volvobug

Ja. Bekabeling injector nummer 3 controleren, doormeten. Nummer 3 op een andere plek zetten, kijken of de foutmelding meeverhuist. Zo ja, injector vervangen. Gaskleppositiesensor vervangen of even uitwisselen met andere auto. (Sloop)aanbod genoeg hier.
Is allemaal zo moeilijk niet he met die foutcodes. Oja, ff voorstellen in het voorsteltopic wordt ook op prijs gesteld.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Antifaal

Hallo Volvobug,

Bedankt voor je heldere reactie. Ik ga dit ook zo doen. Ook het voorsteltopic zal ik eerdaags completeren. Het is mijn eerste kennismaking op dit forum en ik moet even wennen.

Gr. Antifaal