Gislaved

Gestart door zwart, 11-10-2004 21:20:45

Vorige topic - Volgende topic

zwart

Geachte forummers, wie heeft ervaring met het zweedse merk GISLAVED.
Ik heb een V70R met daaronder Gislaved SPEED 506 215/17/45, deze zijn voor aan vervanging toe, echter achter is nog minimaal 6mm profiel aanwezig.

Ik wil graag rondom hetzelfde merk behouden.

IK heb deze V70R nog maar 3 maanden in miijn bezit en heb dus geen flauw idee hoe deze banden slijten C.Q. zich gedragen op regen sneeuw en ijs.

Gaarne jullie reacties.

m.vr.gr. Zwart.

micha

Ik heb gislaved gehad op mijn 16" velgen. Goeie band, goeie grip, zijkantjes voor slijten wel redelijk snel. Ik heb nu michellin pilot sportop mijn 17"velgen, NOOIT MEER OPNIEUW!! Ik lees hier net alleen maar goeie dingen over michellin, ik heb nog nooit zo snel banden op gereden, eentje op de wang verbrand, terwijl ik mijn bandenspanning echt wel in de gaten houdt.

Maar wat erop tegen om voor een ander merk dan achter te hebben?

zwart

Bedankt voor je antwoord, op zich dus niet negatief maar tot nu toe slechts één reactie, dus nog niet echt representatief.

En ach waarom vóór geen ander merk tsja dat komt door hetzelfde gevoel als "waarom een Volvo V70R?"

Groeten, Zwart.

JeroenV

Heb zelf een tijdje gislaved verkocht ( werkte bij bandenhandel) en heb hele goede reacties gehad.
Ik heb het zelf okk mogen ervaren,niets mis mee!

thuur

Wilde niet eerder reageren want ze liggen er pas een maandje op.

Grip is best goed te noemen, gedrag in de regen ook.

Ben gewend om Pirelli's te rijden en ik vermijd Michelins (te zacht voor mijn rijstijl..  ::) , ook al besef ik heel goed dat ze comfortabel zijn en niet te duur)

Ik heb wel van anderen gehoord dat ze Gis'jes snel vinden slijten, maar daar kan ik nog niet over oordelen na een maandje..

Mijn bandenboer (heul veul ervaring) vind Gislavedjes een van de beste banden die hij heeft (voert alle bekendere merken). Daarbij komen ze uit hetzelfde land als onze auto's dus praktijktesten a la Volvo vs. Gislaved zijn er ongetwijfeld geweest ;)

Gr 8)

zwart

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels toch ook weer gislaved laten monteren.

Zal wel zien hoe het bevalt.

Sverige

Goede keus,Gislaved,  band met ook mooi loopprofiel.
Ik rijdt het al jaren.
Het grappige is ook dat ze volledige garantie bieden. Dwz, als je een band aan puin rijdt krijg je gewoon een nieuwe. Er wordt alleen een percentage afgetrokken voor de kilometers die je er mee gereden hebt.

Ik had onlangs vier nieuwe sloffen laten monteren. Na anderhalve maand.......pofff, ergens doorheen gereden, band kompleet kaduuk.
Zo voor niks een nieuwe erop. Bandenboer zei, ja je hebt er nog weinig mee gereden. Huppakee, klaar. :-*