V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: T5-4life op 30-04-2015 21:31:13
Bedoel je TRW of TWR?
Anderhalf jaar geleden TRW draagarmen op de c70 gezet. Een jaar en slechts 12.000 km verder was er al één afkeur. Wel onder garantie een andere gekregen.

Forumlid KIM was ook niet echt te spreken over de levensduur van de TRW draagarmen. Het lijkt erop dat de dure originele draagarmen uiteindelijk toch de goedkoopste oplossing bieden.

Brambo67

Ik was al een tijdje op zoek naar trekhaak. Liefst een nette en niet zo'n klomp roest. Dat bleek niet echt mee te vallen, er wordt veel aangeboden maar vooral ook oud en dat past niet bij mijn rode troetelkind ;D

Een paar weken geleden werd via MP een originele,afneembare, Volvo/Brink trekhaak aangeboden. Voor mij wel Verweggistan want Zoetermeer..... Eerder deze week met de family eindelijk bij Soldaat van Oranje geweest en het nuttige maar eens met het aangename gecombineerd. Bij het Transferium in Leiden,opgepikt en toen door naar SvO.

Vandaag met zoonlief bezig geweest. Ideaal zo'n extra paar handen en hij had er ook nog eens lol in. Onder staan een paar fotootjes. Alles paste prima. Wel een roestplekje achter de bumper, die direct maar even behandeld. Ook bleek de terugmontage na het spuiten van de nieuwe bumper niet super te zijn. Ook nu zit ie niet helemaal recht, binnenkort maar weer eens.

Over de auto niet veel te melden. Alles doet het prima en de auto laat me niet in de steek. Met deze warmte koelt ie ook nog steeds lekker, mag ook wel met een nieuw aircosysteem natuurlijk.

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Sbv

hou die krokante plek heel goed in de gaten. Eigenlijk nu al kaal maken en gelijk goed behandelen

Brambo67

Heb m schoon gemaakt en behandeld. Afgewerkt met primer. Moet wel weer een jaartje goed gaan.

Brambo67

Zo, krijg net de waarschuwing dat er al meer dan 120 dagen door mij niets gepost is... Dat klopt ook. Zakelijke en privé-besognes zorgden voor weinig tijd om actief te zijn op het forum. Wel bijna iedere dag even gelezen en gekeken  en gekeken hoe anderen het deden.

Een paar weken geleden stond ik nog stil op de A28 met een hete motor en een koude kachel... Inderdaad; waterpomp. Was dus nog even een dure. Nieuwe distributieset en een originele waterpomp van Volvo. Ik heb het zelf niet gedaan, geen zin, geen tijd. Zonder Niels was het klussen de laatste tijd toch al minder leuk. De afneembare trekhaak was eigenlijk mijn laatste klus. Voor een appel en een ei een originele Volvo afneembare trekhaak.

De laatste tijd reed de Rode R zoal een R hoort te rijden; snaarstrak en spijkerhard. Veel reed ik er niet mee omdat ik toch vaak de Polo pakte voor de langere (diesel)ritten. Al een tijdje kriebelde het en keek ik naar van alles, voor er bij zeg maar. Een XC90, V70's N en NN maar ook BMW's, Audi's en ander mooi spul.

De laatste tijd zat ik eigenlijk vaak naar V70n R-en te kijken. Tot donderdag; een mooie handgeschakelde R in Electric Silver met blauw leer. Van 2007 met weinig km's en een handbak... Eigenlijk wilde ik een AT maar na de 850R toch een handbak gaan waarderen. De auto komt uit D dus geen alarm en geen spoiler ook niet zo belangrijk. De spolier kon later wel. De proefrit gemaakt, op de brug gezet, wat dingen bekeken samen met Martijn van Tappel en de knoop doorgehakt. De auto is op een paar plekje na heel strak. Een goeie basis voor mij in ieder geval.

Het was de bedoeling de rode R nog eventue houden en dan via forum of op MP te verkopen. Tot vanmorgen; een SMS van Eric van ECH; hij wilde toch wel graag de 850R inruilen. Ik was nl. donderdag met de 850 heen gereden enten heeft hij in de R gereden. Was helemaal lyrisch maar we konden het niet eens worden over de inruilprijs. Is ook lastig gezien wat ik er aan verspijkerd heb eerlijk gezegd ;D...

De SMS was duidelijk; samen met de V70 R een deal voor een C30 R-Edition, ook electric Silver. Vanochtend weer naar Hoogeveen geweest en gereden. Deal gemaakt en nu gaat het gebeuren; de rode R gaat weg en R nummer drie (na de LBP en de Rode R) komt er aan samen met een C30 voor de vrouw.

De Rode R heeft me veel gebracht en veel geld gekost ;D maar een hobby mag geld kosten nietwaar? Veel zelf gedaan en veel met enthousiaste monteurs gewerkt. Juist nu de Rode R helemaal mooi is gaat ie weg, het is niet anders, ik denk dat Niels hierboven instemmend heeft geknikt. Tien Sandra en ik samen in de V70 R reden gisteren voor de tweede proefrit, dachten we beiden hetzelfde; Niels was er bij.

Mocht je opzoek zijn naar een 850R waar je alleen maar aan hoeft poetsen; bij ECH in Hoogeveen komt ie te koop. Ik blijf 'actief' op het forum en zal volgende week wat foto's van de nieuwe aanwinsten posten. Iedereen bedankt voor de support en adviezen en uiteraard ook onderdelen.

Ik heb nog een mooi dashboard bovendek, een setje deurpanelen, een radio met wisselaar en een mooie rolhoes in nieuwstaat. Komt binnenkort te koop. PB-en mag uiteraard.

elianmars

Jammer van de rode R, maar er is mooi spul voor terug gekomen 8)

Sbv

Aan die V70n  R heb je een mooie auto Bram. Ik heb enkel de foto's gezien maar ziet er mooi uit. Wel hier even neerzetten met wat foto's natuurlijk

UserID6342

Zonde van de R Bram, maar ik denk dat je een hele mooie er voor terug gaat krijgen !

Brambo67

Hoi mannen, ik ga vandaag nog even lekker sturen in de Rode. Dan dinsdag de boel inruilen. Zal zeer zeker met gemengde gevoelens zijn... Hieronder wat pic's:

IMG_1870 by

[url=https://flic.kr/p/AKEVXk]
Nieuwe en oude R by

[url=https://flic.kr/p/BjfmNy]
IMG_1868 by

[url=https://flic.kr/p/AKJ1fT]
IMG_1866 by Bram Bos

Nieuwe en oude R by Bram Bos

IMG_1864 by Bram Bos

IMG_1863 by Bram Bos

IMG_1862 by Bram Bos

Dinsdag volgen meer foto's

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70geRwin

Mooi duo hoor  :eusa_clap:

Maarrrrrr, meer gewone auto, de 850 blijft een unieke rijdersauto met beleving.

Sbv

Brambo67

Citaat van: maruska op 22-11-2015 12:47:47
zonde zonde zonde ;D

;D ;D ;D Eigenlijk wel... helaas iedere keer als ik een 'extra'  auto had dan toch weer het idee gekregen dat het 'onzin'  was... Het idee was ook om niet direct een auto voor San te kopen maar ja... toen stond die C30 daar. Ook een hele gave bak, ze ruilt haar drie jaar oude Polo met echt alles erop en eraan in voor een twee jaar oudere C30 met twee keer zoveel km's en minder opties. En blij dat ze is ;D :eusa_clap: Jij weet ook; dit soort hobbies kosten geld. Als dat laatste niet beperkt zou zijn dan hield ik 'm maar dan had ik m'n LBP ook nog gehad ;) 't Is goed zo. Ik hoop dat ie bij een liefhebber komt.

Brambo67

Citaat van: Sbv op 22-11-2015 13:05:33
Vergeet de achterspoiler niet op de V70R

Wordt besteld, Sandra krijgt een EGR-' upgrade'  ;D voor haar verjaardag en ik een dakspoiler ::)

maruska

Citaat van: Brambo67 op 22-11-2015 13:06:00
Citaat van: maruska op 22-11-2015 12:47:47
zonde zonde zonde ;D

;D ;D ;D Eigenlijk wel... ... Jij weet ook; dit soort hobbies kosten geld. Als dat laatste niet beperkt zou zijn dan hield ik 'm maar dan had ik m'n LBP ook nog gehad ;) 't Is goed zo. Ik hoop dat ie bij een liefhebber komt.
dat hoop ik ook, en ja, dat weet ik maar als te goed.. en het is nooit klaar..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R