V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Das een geweldig setje zo zeg :eusa_clap: de V70R zal echt beter rijden als de Rode, ik denk dat ik die rode er maar bij moet pakken dan ;D

marrrcel

Dat wordt een heel fraai gezicht voor de deur. De volgende eigenaar van de rode R heeft wel mazzel, nadat jij hem zó grondig hebt aangepakt en er maar zo kort van hebt genoten.

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Brambo67

Kijk en huiver.....:

Hieronder nog even het lijstje van de aangepakte zaken (in willekeurige volgorde):

- nieuw thermostaat (2x)

- nieuwe pakking thermostaathuis

- nieuwe pakking oliethermostaat

- nieuwe pakking inlaatspruitstuk

- nieuwe pakking uitlaatspruitstuk

- nieuwe verwarmingsslangen (blok naar kachel)

- nieuwe turbo- en intercoolerslangen

- nieuwe sensor koelvloeistof

- nieuwe koelslangen

- complete carterontluchting vervangen

- nieuwe motorrubbers boven en onder, behalve schutbord

- nieuwe Sachs R-dempers voor

- nieuw (ander) diesel subframe met nieuwe rubbers ingeperst
- nieuwere (40 dkm oud) Sachs R-Nivomats achter

- nieuwe Volvo 850R stabilisatiestang voor

- nieuw interieurfilter (mag nu wel weer vervangen worden)

- nieuwe bougies

- nieuwe bougiekabels

- nieuwe rotor

- nieuwe reactiestangen

- remmen voor gereviseerd (rubbers, zuigers en gespoten)

- remmen achter gespoten (waren nog goed)

- nieuwe aircodroger met nieuwe beugel

- nieuwe aircoverdamper

- nieuwe airco compressor

- nieuwe airco condensor

- nieuwe kachelradiateur

- nieuwe multiriem

- nieuwe spanrollen

- nieuwe Volvo waterpomp en distributieset (zeer recent)

- nieuwe pakkingen olieretourleiding turbo

- alle verlichting dashboard en knoppen vervangen

- ander en beter dashboard en bovendek

- nieuwe R voorbumper (skirt)

- dakrail opnieuw vast met nieuwe bouten

- nieuwe ruitenwissers voor en achter + koplampwissers

- ander pompje ruitenwisservloeistof

- nieuwe oliedruksensor

- nieuwe R-koppeling met nieuwe drukgroep

- 'gewrichtje' koppelvork in bak

- nieuwe bakolie

- nieuwe keerringen in krukas en bak-assen

- andere, perfecte deurpanelen

- setje extra Volans

- alle corrosie aangepakt aan voorzijde en achterzijde (bumpersteunen)

- andere complete 3" (Simons) uitlaat met dubbele demper en sportcat

- andere radio cd-speler (origineel)

- andere vloerbedekking         

- andere (donkere) V70 achterlichten

- nieuwe radiateur

- nieuwe 4 cm aluminium race-intercooler

- rubbers vervangen van achteras

- weer nieuwe TRW draagarmen voor (na 11 dkm)

- afneembare trekhaak origineel Volvo

- nieuwe koelfan (zeer recent)

- ABS remunit vervangen door een gereviseerd exemplaar (Thuurbo in Maastricht)

- open dak weer gangbaar gemaakt

- wis-was ruitenwisser achter gangbaar gemaakt

- nieuwe sproeikop achterruit

- nieuwe bumper achter

- nieuwe Pirelli P Zero Nero's rondom

- goede, gebruikte, Bridgestone Blizzak met 'runflat'  winterbanden rondom

- olie is ververst bij 218 dkm, dus nog geen 10 dkm geleden

- bakolie is ververst bij 206 dkm

- rondom nieuwe schijven en blokken (alles origineel Volvo)

- stalen remleidingen voor

- gereviseerde injectoren (wit)

- veerpootbruggen voor en achter

- nieuwe oliekoelerslangen (beiden)

- nieuwe sleepring voor stuurairbag

- betere speakers voor

- nieuwe asbak

- nieuwe handremschoenen achterwielen

- stoelverwarming gemaakt links en rechts

- andere '850'  dorpelbeschermers

- nieuw kachelhuis (oude was gescheurd)

- nieuwe goede stuurkappen (alle schroefpunten zijn heel)

- stoelverstelling bestuurdersstoel gereviseerd

- SC-805 radio/cd-speler met nieuwe lampjes

- Nieuwe gaskabel

Het motorblok gebruikt vrijwel geen olie en heel licht koelvloeistof. Dat zou nu over moeten zijn omdat de oude waterpomp lekte. Op alle keerringen is ie droog. Er lekt geen olie uit het carter, blok is droog. Wel hangt er een drupje olie aan de turbo. De turbo is eraf geweest op 206 dkm en goed bevonden, geen speling op de as.

Alles werkt; spiegelverstelling en verwarming, achterruitverwarming, electrische ramen met comfortschakeling aan de bestuurderszijde, schuif- en kantelen van het dakje, airco (zie onder) het enige wat volgens mij niet werkt is de glasbreuksensor.

Dit lijstje heb ik net naar de koper gestuurd.... Heb de bedragen maar niet meer opgeteld  ;D Degene die hem koopt heeft er een goeie aan. Even poetsen, airco druksensor vervangen en gaan met die banaan, ik bedoel aardbei :)

Ben net even naar Hoogeveen op en neer gereden en nog even gekeken wat ie kan. Ik kan wel zeggen; veeeel! Zoals gezegd; het is goed zo. Ik ben uiteindelijk ook te veel afhankelijk van de mensen die echt kunnen sleutelen om het vol te kunnen houden. Ik fiets veel tegenwoordig en heb minder tijd, maar ook minder zin, om zelf nog te sleutelen. De V70 R is een van de allerlaatsten en rijdt super. Ik ken die V70n's goed genoeg om er zelf wat aan te kunnen doen maar (hopelijk) minder vaak. Zoals gezegd; als ik onbeperkte middelen zou hebben dan zou ik 'm houden. Dan was de LBP ook nooit weg gegaan.

Heb de laatste tijd ook wel weer gekeken naar andere merken. Van alles de revue gepasseerd maar dit voelt toch het beste. Ingetogen, snel, veilig, betaalbaar en mooi (vind ik tenminste ;))

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Sbv

Hans Duiven

Van harte met de R !

Nu nog een nieuwe kleur onderbroek erbij  ;D

Brambo67

Citaat van: Sbv op 24-11-2015 20:43:04
en hoe bevalt de V70n R ?

Gisteren de auto opgehaald en in de stromende regen naar huis gereden, is toch wel een beetje jammer je nieuwe auto halen zonder dat die de kans heeft te glimmen op de parkeerplaats... :eusa_boohoo:

De auto rijdt (uiteraard) goed. Zitten nieuwe Pegasussen onder dus da's mooi. De banden zijn Hokkie Tokkie Wang Pang dus helemaal niks, had de wielen ook onder mijn D5 en kan me herinneren dat die banden stiller waren en beter sturen. Wel jammer dat ik die weggedaan heb... Ben nu op zoek naar een setje voor de winter.

Ondanks dat mijn 850R de laatste tijd echt super reed, strak, kraakloos en vol power, is me toch weer opgevallen hoe groot de verschillen zijn. Zelfs in de 'Advanced'  stand van 4C is de V70 comfortabeler dan de 850R, wat is dat ding knetterhard zeg.. Was wel handig steeds op vakantie met 5 man, vol bagage, twee fietsen achterop een op het dak met dakkoffer ;D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rooie met pijn in het hart heb weggedaan, niet om alle kosten maar wel omdat ik deze auto grotendeels zelf heb aangepakt. Met hulp, zeker, maar toch veel zelf. Bovendien was het project van Niels en mij samen. Maar goed. Toen San en ik de proefrit maakten vrijdag in de V70 hadden we allebei dezelfde gedachte; goedgekeurd van boven ;)

Binnenkort even meer pic's. Beiden, de C30 ook, gaan van de week voor detailling naar Tappel. Hier en daar wat plekjes op beide auto's die we weg laten halen. Hoef ik maar een lakstift te kopen. ;D Voor mij nog een spoiler achter en voor Sandra gaan we iets doen met roetfilter en wat extra pk'tjes ::) Schijnt beter voor het D2 blok te zijn.

Oh ja, heb de Polo ook weggedaan... Alweer vergeten :eusa_whistle:

Brambo67

Citaat van: Hans Duiven op 24-11-2015 20:57:54
Van harte met de R !

Nu nog een nieuwe kleur onderbroek erbij  ;D

Inderdaad... moet maar eens even aanpassen...

Brambo67

Vandaag even een vrije dag genomen en met San naar Deutschland gereden. Nee, niet met de R maar met de C30. Eerlijk gezegd is juist die auto de verrassing voor me. Wat rijdt zo'n ding geweldig. Op de terugweg even terug naar ECH voor de code van de SC-800 die ik aan een forumlid heb verkocht. De R stond in de showroom waar ze 'm aan het poetsen waren. Wederom complimenten voor de staat van de auto. Inmiddels hadden ze allemaal gereden en zonder uitzondering eens over de rijkwaliteiten. Gaf me toch een positief gevoel.

Heb ook nog even de eigenaar zijn Sonic Blue R gezien. Was de auto die in mij op Marktplaats heeft gestaan en die ik weken gevolgd heb. De auto was in één keer weg en nu weet ik waarom. Erik van ECH was sneller dan ik. Atacama zat er niet in maar heeft hij zelf gedaan. Heel netjes en ook mooi. De auto is voorzien van een schuif/kanteldak en hij heeft zelf klasse III alarm en telefoonmodule ingebouwd. Tevens zit er standaard een verlagingsset op. Erg mooi om te zien. Tenslotte heeft hij er gas in gezet. Plaatje van een auto. Absoluut de allermooiste kleur.

Ben benieuwd waar 'mijn' rode R naar toe gaat. Hij denkt dat de auto in Duitsland gaat terechtkomen. We zullen zien. Mis hem wel maar de V70R is prachtig en rijdt geweldig.

TIMON

Gefeliciteerd met je aanschaf van mooie N ga veel plezier aan beleven!
85011940

dielie850

Jammer van de rode maar zon mooie V70NR zal mij ook wel bevallen ;D
Zie je volgens mij niet zoveel van die grijze Rren :eusa_think:

Brambo67

Even een paar leuke foto's. Mijn Volvo-verhaal begon met een V70n 2.5D in de tijd dat digitale fotografie nog niet echt wijd verspreid was (2000) Een demo die ik heb geleased en waar ik ruim een jaar in heb gereden. Toentertijd met Dolby Surround (maakte Volvo nog echt reclame mee) en een sub in de kofferbak.

De 2.5D werd opgevolgd door een D5 (een van de eersten) Deze auto zag ik enige tijd geleden zo maar weer in Assen, heb nog ergens foto's die ik nog zoek. Het was een zwarte met zwart dashboard en lichte stoelen. Mooie combi. Fijne auto waar ik weer een jaar in heb gereden. Daarna volgde een VW Touran om te switchen  naar de V70 Europa Exclusive. 2.4 170PK, AT5 met leer en uiteindelijk op mooie Volans.

Na enige tijd in deze chique auto te hebben gereden volgde de Laser Blue R AWD, ik vind 'm nog steeds prachtig...

Deze mooie, misschien wel mijn mooiste, ging weg voor een lease-auto. Barentz Blue, Licht Sport Select leer D5 185PK met een AT6. Reed prachtig, hier onderweg naar Italië in de voorjaarsvakantie van 2007. Superfijne bak en een van de allerlaatsten in NL op kenteken gezet. Toen bewust voor gekozen en niet voor een NN.

Na anderhalf jaar toch weer ander dingen gaan doen en de Barentz Blue ingeleverd. In februari 2011 zelf een Magic Blue Pearl gekocht. 184 dkm gelopen en werkelijk als nieuw. Uiteindelijk een Soeverein Hide interieur zelf ingebouwd (zie volco-forum) en R-remmen met Pegasus wielen eronder. De auto weer verkocht in april 2014. 70 dkm verder en nog altijd even mooi en betrouwbaar. De pegasussen en de R-remmen los verkocht. De koper wilde niet extra betalen. Heeft me nog een dagje klussen gekost...

Vanaf januari 2013 mijn 'Rode R' gaan 'restaureren'. Het verhaal bijgehouden in mijn BLOG. Prachtige Rode R die uiteindelijk is ingeruild op mijn nieuwe N R.

Nu dus een C30 R-design en een V70n R AWD, allebei Electric Silver. De een uit 2010 en de ander uit 2007. Tot nog toe bevallen ze uitstekend.

Voorlopig moet het hier eerst mee gebeuren. Mijn ervaringen zal ik hier en op het volvo-forum delen.

elianmars

arjen850

Citaat van: elianmars op 14-12-2015 19:59:32
Poeh, beste prijs  :eusa_shifty:

Inderdaad zeg. Ga geloof ik maar heel zuinig worden op de mijne, nog even en die is ook 20 ruggen waard.