Wat moet ik ervan denken!!??

Gestart door Dicks850, 05-02-2013 23:00:08

Vorige topic - Volgende topic

Dicks850

Ik kan aan een mooie goed onderhouden 850 komen uit 1993 met 290.000 gereden kilometers op de klok, een GLT, of aan een 1994 een GLE met 324.000 op de klok, wie zou wat doen. Beide auto's zijn goed onderhouden.

reneetje

Als het aankoopbedrag onder de 250 euro ligt, kan je weinig overkomen.

(moet er wel een jaar APK opzitten)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

250 is wel erg overdreven....

Ik zou voor de GLT gaan, maar das meer omdat de GLT meer vermogen heeft

Heb je linkjes van de auto's?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Dicks850

Inmiddels heb ik er een paar op het oog, ze zijn bedoeld om een zware aanhanger te trekken, en dat wil ik onze Ford Focus 1.6 benzine motor niet aan doen!

)()()sT

khana38

850 GLE 10v estate 385K 1994 LPG

Ik zou altijd voor de '94 GLE gaan! Ik kocht de mijne begin 2005 met 268K op de klok.  Alles wat kapot kan gaan zit er niet aan. Geen airbags, geen elec.ramen, etc. Gewoon de meest standaard uitvoering. Sinds met vrij simpele reparaties en serieus onderhoud,  met behulp en advies van de forumleden de wagen op de weg kunnen houden. Nooit een afkeuringspunt gevonden bij de APK! Vervangen: benzinepomp (kapot gedraaid na brandstofdiefstal), nokkenassensor en tandwieltje in de teller, verder alleen nieuwe banden, accu, remblokjes, slangklemmen en normaal/verantwoord onderhoud. Dit voorjaar 2ehands achterveren monteren(worden een beetje moe) en nieuwe gasveren. De wagen rijdt als een jonge meid, geen olieverbruik, trekt snel op naar boven de 140 en rijdt de hele zomer in frankrijk waar  mensen mij regelmatig vragen of ze de motor eens mogen zien. Ik rijd met heel veel plezier gemiddeld 15.000 km/jaar. Met oudere turbo's: vaak complicaties!

gr. en sterkte gewenst bij je keuze,

Kees  

grijzev70tdi

GLT is geen turbo en net zo betrouwbaar als de GLE.
Vooral met zwaardere aanhangers zal ik de GLT nemen. Die doet dat net even makkelijker. Dat is mijn ervaring.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 06-02-2013 11:36:53
GLT is geen turbo en net zo betrouwbaar als de GLE.
Vooral met zwaardere aanhangers zal ik de GLT nemen. Die doet dat net even makkelijker. Dat is mijn ervaring.

Kan ik beamen. de paardentrailer achter de 2.5 10v is toch een stuk minder van harte als achter de GLT (2.5 20v).

)()()sT

Maar als je de koppelkromme en het vermogensverloop bekijkt is een 20v. pas boven de 4000 toeren de winnaar hoor.
Eronder zul je toch niet heel veel verschil merken....

NinaPaul

Ook afhankelijk van automaat of handbak en eindoverbrenging, het koppel aan de wielen is niet het zelfde als koppel uit de motor.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FGG

Het enige wat ik kan bedenken wat aan de GLT kapot kan gaan maar aan een GLE niet is de luchtmassameter a 196 euro.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

triton

Citaat van: )()()sT op 07-02-2013 14:22:51
Maar als je de koppelkromme en het vermogensverloop bekijkt is een 20v. pas boven de 4000 toeren de winnaar hoor.
Eronder zul je toch niet heel veel verschil merken....

En dan een vvis tuning toepassen van Yits
Professioneel raddraaier

NinaPaul

Volgens mijn gegevens heeft de B5254f(s) 220nm @ 3300 toeren.
90% hiervan is beschikbaar tussen de 2000 en 6000 rpm.

LET WEL! dit is afhankelijk van de gasklepstand.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Dat staat hier inderdaad ook in de folder die ik van Volvo heb.

Dicks850

Het is een GLE Estate uit 1994 geworden met 324.000 NAP gereden kilometers met onderhoudsgeschiedenis en facturen erbij!