Co2 uitstoot 850 T5R

Gestart door Nick Peere, 05-02-2013 23:39:22

Vorige topic - Volgende topic

Nick Peere

Beste leden,

om een auto in te voeren Belgie moet ik de het aantal gram co2 uitstoot per km weten.
Op deze waarde wordt invoer tax berekend. Heb hier op het net al wat achter zitten zoeken maar zonder resultaat. Het gaat om een 2.3 T5R met automatische transmissie.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg Nick

Boeijke

Dealer?
Die gegevens moeten toch ergens bekend zijn. Of RDW

-D©©©L-

zal wel ergens rond de 280 liggen ?

Nick Peere

Heb reeds Volvo Belgium gecontacteerd, evenals een paar Volvo dealers... Maar tevergeefs.
Heb ook de Nederlandse dienst voertuigen gecontacteerd, maar deze wisten mij te zeggen dat ze hier geen informatie over hadden.

Daarmee ik hier dus aan het zoeken ben ;-)

Nick Peere

Ook naar de euronorm ben ik op zoek :)

The Demon

Hoe lang rijden die auto's al in België rond?
Die gegevens moeten toch gewoon bekend zijn?

Groet,
The Demon.

Nick Peere

Ik vermoed even lang als in Nederland, heb naar praktisch alle diensten gebeld die ook maar iets met voertuigennte maken hebben, tevergeefs.

Nick

ZC3rr0r

www.autoweek.nl

Kijk in de carbase, daar heb je alle relevante gegevens per merk, model en uitvoering :)

Nick Peere

Zoals in alle databases op het net is de CO2 niet bekend.

Ludo

Die gegevens zijn voor onze ouwe ketels niet bekend.

Als je een simulatie doet voor de verkeersbelasting en/of BIV op https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top krijg je volgende:

CiteerCO2 / Euronorm niet gekend

De CO2-waarde en/of euronorm van uw voertuig is niet gekend. In dit geval zal voor de berekening gebruik gemaakt worden van decretaal vastgelegde vervangwaarden.
Dit zal ook het geval zijn voor de berekening van uw definitief aanslagbiljet.

The Volvoboy

Staat als het goed is in je instructieboekje. Bij de V70 in ieder geval wel.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jan_D.

Citaat van: -D©©©L- op 05-02-2013 23:44:36
zal wel ergens rond de 280 liggen ?

Denk ik ook: mijn huidige V70N 2.5T awd automaat is volgens RDW 255g/km. De auto is iets zuiniger dan de 850R automaat.

Als de V70R op 270g/km staat, is de kans groot dat de t-5R een iets hogere waarde heeft. De gemiddelde gebruikscijfers van beide types heb ik echter niet. In de 850R folder staan ook geen verbruikscijfers. Instructieboekjes heb ik niet meer. Via Volvocars.nl en Services zijn de oude boekjes wel te vinden, maar volgens mij stonden er geen verbruikscijfers in. Wel de gewone technische specificaties.

The Volvoboy

In het instructieboekje van een 850 staat het inderdaad niet. Een V70 Turbo automaat met 240pk stoot 260gr/km uit, al weet ik niet of je dit met elkaar mag vergelijken, aangezien een T-5R Motronic 4.3 heeft en een V70 Motronic 4.4, en daarbij hebben ze een andere motorcode (V70: B5234T3, 850: B5234T5), de V70 heeft 330Nm en de T-5R 300Nm. Maar het zal wel in de buurt zitten van de 260gr/km denk ik.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Nick Peere

Ben vandaag wat wijzer geworden.
De waarde isndus niet bepaald en dan gaat de Belgische inschrijvingsdient er een waarde op plakken waar ze zich baseren op jaartal, kw en cc. De Euronorm is dan 1 en de co2 waarde 295.

Wat zorgt voor een inschrijvingstax van een kleine €1000 :(

Maar als ik voor de invoer er een LPI installatie laat inleggen gaat dat ongeveer de helft zijn :) :)

Nick

Vulk

Die korting door de gasinstallatie had ik indertijd ook. Helaas betaal je dan wel jaarlijks extra voor de verkeersbelasting.

Lekker logisch allemaal.