Inhouden bij optrekken in lage toeren

Gestart door ZVolvo850, 06-02-2013 14:54:36

Vorige topic - Volgende topic

ZVolvo850

Beste Volvo liefhebbers,

Ik ben de trotse bezitter van een 850 2.5 uit '95, de auto heeft nog maar 218.000 gereden dus zou nog een wat km voor zich hebben. Heb de auto reeds 4a5 jaar, daarvoor 440 en 460 en toen ik klein was zat ik in de achterbak van een polar! Dus ook wel met de paplepel ingegoten zullen we maar zeggen. Nu heb ik alleen een probleem met de acceleratie, de auto houd namelijk in bij het optrekken en dan vooral in de lage toeren. Ik heb hier naar laten kijken, heb namelijk weinig tot geen ervaring als het op sleutelen aan een motor aankomt, en wil verkomen om nog verder in de problemen te raken ;)  Degene die er naar heeft gekeken heeft de verdelerkap droog gemaakt, nieuwe pakking geplaatst en bougies vervangen, hopende dat de auto dan zou stoppen met hikken. Jammer genoeg was dit niet het geval. Hij zei daarbij dat het nog kan liggen aan de bougie kabels. Nu mijn vraag of iemand mij kan helpen of iemand weet in de buurt van Utrecht met verstand van Volvo's. De auto heeft me onderhand al veel geld gekost (kleine 10k), dus kan iemand me ook vertellen hoeveel iets dergelijks zou kosten? Ik hoor het graag, alvast super bedankt!

Hartelijke groet,

Teun

The Volvoboy

Bij de V70 van m'n ouders hetzelfde probleem gehad. Waren de bougiekabels.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Vernieuw de ontsteking maar, dan is het hikken waarschijnlijk wel weg. Zal nog wel origineel zijn wat erop zit?

Hoezo eigelijk verdelerkap droog gemaakt? Stond er olie in?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZVolvo850

In de verdelerkap was water gekomen, iemand had de pakking verkeerd om erop gezet  :eusa_think: Mssch dat ik dan de bougiekabels en ontsteking maar moet laten vervangen. Enig idee wat dat kost? Bedankt tenminste voor reacties.

stotteraar

Je zou ook eerst eens de foutcodes kunnen uitlezen, volgens mij.

The Volvoboy

Bij VOMD zijn de bougiekabels niet duur (en origineel)

Voor een 10V: klik

Voor een 20V: klik
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

Vreemd verhaal, een verdeelkap zit niet met een pakking gemonteerd.

Hoe dan ook, welke productiedatum staat er op de bougiekabels (meestal in gele cijfers) en anders bij twijfel vernieuwen.

" de onsteking" is het het samenstel en samenspel van een aantal sensoren, de ecu, bobine en kabel, verdeelkap, rotor, bougiekabels en bougies. Een deel heb je nu al vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.