Uitlezen foutcodes

Gestart door Volvimus, 07-02-2013 12:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvimus

Als nieuwbakken Volvo 850 rijder, ik reed hiervoor altijd 940, én als handige doe-het-zelfer, was voor mij het aanschaffen van een Hynes werkplaatshandboek natuurlijk een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft. Niet alleen omdat de 850 écht anders is dan een 940, maar ik weet inmiddels uit ervaring dat deze boeken veel geheimen onthullen.
Nu lees ik in mijn nieuwe Hynes dat de foutcodes die eventueel in het systeem zitten kunnen worden afgelezen in de twee kastjes die voor het luchtfilterhuis zitten.... hé, dat lijkt verdomd veel op hoe het bij een 940 zit!
Aangezien ik graag eventuele foutcodes wilde uitlezen én omdat ik het 'service' lampje wilde resetten ging ik nadat ik mij goed had ingelezen richting mijn mooie 850, motorkap open en wat denk je...... geen kastjes, niets, nada noppes!
Blijkt dus dat ik naast mijn sigarettenaansteker onder een soort van muntjes houder (volvo denk ook aan alles) een stekker heb zitten waar een ODB (ofzoiets) lezer aan gehangen moet worden. Ja, chips, die heb ik niet!
Is het nu zo dat ik de codes én het resetten van het service lampje alleen bij de dealer kan laten doen?? Of zijn er andere mogelijkheden om deze geheimen naar boven te brengen?

kulk

Jij hebt blijkbaar OBD II dus heb je speciale apparatuur nodig.

Zie dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50788.0.html

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Volvimus

Ok, thanx voor de info..... ik kan niet zeggen dat ik hier heel blij van wordt, ik ben heel handig met gereedschap enzo, maar computers!! Dat wordt dus een ritje naar de dealer en mijn aller liefste gezicht opzetten......... ben ik bang.

Wouter1973

Leuk, nog een ex-940'er! :D
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn '94-er 855 wél OBD I heeft, en dat is inderdaad wel even een stuk gemakkelijker zelf uitlezen. Als jij dat in je 940 had, had je waarschijnlijk ook een oudere 940?
Veel succes met je 850! Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, want bij mij blijft toch altijd een 'zwak' voor de 940 bestaan.
Wat voor 850 heb je? Al een mooie voorstel-topic geopend met foto's?  ;)

Volvimus

Ja, het uitlezen van de oude OBD I was toch wel heel makkelijk, en ik moet je zeggen dat ik nog wel moet wennen aan het hele 850 gebeuren.
Ik heb bijna 15 jaar 940 gereden dus de overstap is wel zwaar ;)
Maar goed, de vrouw wilde toch wat meer comfort en ik moet je zeggen dat de 850 echt geweldig rijdt, ik krijg er een beetje een 960 gevoel in :)
Voorstellen had ik al wel gedaan maar fotoos van mijn 850 2.5i DOHC uit 1996 heb ik (nog) niet. Maar ik zal me binnenkort uitgebreid voorstellen.
Nu eerst even stoeien met het hele OBD II gebeuren, ik heb nl wel een OBD II lezer voor een 960 II dus hopen dat dat werkt......

rludeke

Het is echt niet moeilijk, ik heb een vag-kkl kabel gekocht voor 7€ en het programma staat gewoon op internet :eusa_shhh:


Volvimus

Een wát kabel?? Ik ben altijd al blij als ik mijn laptop weer aan heb gekregen...... Maar waar zou ik zo'n kabel kunnen kopen? En om welk programma gaat het dan? Toch niet Vadis?