Welke multiriem voor omzeilen aircopomp?

Gestart door mitchelli, 11-02-2013 15:04:56

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Mijn aircopomp maakt bijgeluid. Nu wil ik een multiriem monteren die korter is zodat ik de aircopomp kan omzeilen,zodat ik op mn gemakie kan sparen voor een nieuwe pomp.

Weet iemand welke riem ik nodig heb (evt onderdeel nummer) ? Of heeft iemand nog toevallig zo`n riem liggen?

C70 t5 me7 (mj 2000).....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Matthieu123

6dpk1838 heb je nu volgens mij. Dubbelzijdig dus

Volgens mij kan je naar een gewone 6 pk, omdat je hem anders legt. Ik kan echter niet vinden welke de me7 blokken dan moeten hebben.
Ik heb er wel 1 liggen, maar die is voor een 'oud' blok. En volgens mij past dat niet.

-D©©©L-

De af-fabriek modellen zonder airco  gebruiken een "dummy" rol op de plek van de aircopomp.

mitchelli

Heb ik weer.... Zou dan een multiriem passen van een 850 voor 1 zonder airco?

Matthieu123

Ik denk het niet.. Maar het valt te proberen. Wellicht gewoon even meten met een lintjes ofzo hoe lang hij ongeveer zou moeten zijn?

mitchelli

Originele 850 multiriem past niet idd. 6pk1305 past wel. Maar het echt voor nood hoor. Want hij heeft niet veel houvast bij de dynamo.

Een aircopomp bij Remto van Hella kost 280 euro. De kosten voor een originele moet ik nog even vragen...

Theostek

Je kunt beter meer besteden en voor nieuw origineel gaan, Hella compressors zijn gereviseerde compressors.

Toch zul je goed moeten controleren welke compressor gemonteerd is, er komen namelijk twee verschillende compressors voor bij de C70
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Matthieu123

Volgens mij heeft de c70 vanaf my99 toch gewoon het 'kleine' model?

mitchelli

Een riem die compressor omzeilt werkt niet goed. Pakt namelijk maar een klein stukje van de dynamo. Vandaar dat er denk ook een dummy is bij c70 zonder airco,zoals Marco zei.

Ik heb toch een Hella gekocht bij Remto voor 220 euro. De tijd zal bepalen of ik er goed aan heb gedaan.

Ik had trouwens een kapot lager van het vrijwiel van de compressor(was een originele compressor). Heb ik nog niet veel meegemaakt......

Theostek

Had dan ook maar een filter/droger mee gekocht, tenslotte moet het systeem voor het vervangen van de compresor drukloos zijn en komt open te liggen.
Lagers gaan idd vaak kapot van de magneetkoppeling, hebben niet het eeuwig leven.

De nieuwe compressor zo monteren, zonder te weten hoeveel olie erin zit? kan niet..
Wat eruit komt moet er ook weer in.

Als het een revisie compressor is vraagt Hella, de oude compressor terug daar staat statiegeld op...meestal is dat 100 euro, dan zou de prijs 320 euro moeten zijn, als de oude compressor niet wordt ingeleverd bij remto.

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij doet Hella niet meer aan revisie-exemplaren en hoef je de oude ook niet meer in te leveren. Deze zomer kreeg ik een compressor mee voor 250 euro excl. btw. Bij de info staat ook hoeveel pag-olie in de compressor meegeleverd zit. Vergeten hoeveel.

De droger zal Mitchelli niet vergeten, denk ik. Die kan zijn baas genoeg leveren.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mitchelli

Ja het was inderdaad geen revisie exemplaar. Hoefde ook niet mn oude compressor in te leveren bij Remto.

Weet dat de droger vervangen noodzakelijk is. Maar bedankt voor het meedenken Theostek.

Theostek

Voor die prijs heb je altijd een revisie exemplaar, kan niet anders zijn dan dat.
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 14-02-2013 15:26:37
Bij de info staat ook hoeveel pag-olie in de compressor meegeleverd zit. Vergeten hoeveel.

Info, idd... maar dat moet gecontroleerd worden...en ook al is die juist afgevuld met pag- olie... is dat voor het hele ac systeem bestemd!
50% pag olie blijft achter in het carter van de compressor, de rest verspreid zich door heel het systeem....dus wat eruit komt moet er ook weer in.

scania164

Als het lager hoorbaar is......is dan alleen magneet koppeling vervangen een optie?

mitchelli

Ik weet niet of die los leverbaar zijn? Zal het eens opzoeken in Vida....