Combinatie c70 t5 at met 19t etc doen of niet?

Gestart door wesdv, 12-02-2013 12:48:03

Vorige topic - Volgende topic

robin-850-92

Tuurlijk kan je het doen, ik vind het persoonlijk wat tricky om een AT die al de nodige km/s heeft gereden nog eens zoveel extra pk/nm te geven. Het is wel een beetje vragen om problemen. Kijk tuurlijk kan het wat DCCCL zegt nog een hele poos goed gaan en dat licht ook zeker aan je rijgedrag, alleen het risico dat je de AT eerder stuk hebt maak je een stuk groter.

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 13-02-2013 16:39:09
Citaat van: elianmars op 13-02-2013 08:54:49
270 met een at-4?

Kheb de mijne ook op de 260 gehad hoor maar daar is ie begrensd begrenzing dr uit en je loopt zo 270 waarom niet? :D

Ik wist niet eens dat die dat haalde  ;D  Ik heb de top van mijn 854 nooit getest  :eusa_shifty:

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 13-02-2013 17:34:17
Citaat van: -D©©©L- op 13-02-2013 17:08:12
Citaat van: NinaPaul op 12-02-2013 12:57:35
Met een AT zou ik zelfs de standaard chip niet doen, zijn ze gewoon niet voor gemaakt.
Ze kunnen de nm's niet aan. Automaat versterken kan natuurlijk wel, al kost dat een aardige zak centen.

nee, zou ik ook niet doen.  :eusa_wall: :eusa_wall:

Dus geen 3" cat loze pijp, geen 16T schuine flens, geen R spruitstuk, geen dikke intercooler, geen dikkere IC buizen en al helemaal geen arm afgestelde LPi.
Gaat allemaal stuk, ik heb heel wat profeten gehad die niet veel goeds voorspelden.
Ondertussen ben ik met deze combinatie van 186.000 naar 340.000 km gereden.
Zonder wezenlijke problemen.

profeten of proleten? ;D
Beide !!

UserID6342

Citaat van: robin-850-92 op 13-02-2013 17:40:51
Tuurlijk kan je het doen, ik vind het persoonlijk wat tricky om een AT die al de nodige km/s heeft gereden nog eens zoveel extra pk/nm te geven. Het is wel een beetje vragen om problemen. Kijk tuurlijk kan het wat DCCCL zegt nog een hele poos goed gaan en dat licht ook zeker aan je rijgedrag, alleen het risico dat je de AT eerder stuk hebt maak je een stuk groter.
En aan wie ligt dit alles ?  Precies aan de chauffeur.  Als je een klein beetje normaal met de bak omgaat en geen stoplichtsprintjes wilt doen gaat dit gewoon heel lang goed, zonder ook maar eng probleem.

ray001

Citaat van: Dirk342 op 13-02-2013 23:14:47
Citaat van: robin-850-92 op 13-02-2013 17:40:51
En aan wie ligt dit alles ?  Precies aan de chauffeur.  Als je een klein beetje normaal met de bak omgaat en geen stoplichtsprintjes wilt doen gaat dit gewoon heel lang goed, zonder ook maar eng probleem.

Ook ik wil graag in het voorjaar een 18T,andere injectors,3'downpijp en dan fasttech..met mijn AT
Gewoon in de 1 en/of 2 vermogen in bedwang houden...

Zorgen voor een flush van de AT en dan met beleid alles behandelen...

wesdv

Ok inmiddels dus al flink wat meningen.

Zo te zien staan de meeste forummers er wel redelijk positief tegenover.
De reden van de upgrade is eigenlijk dat ik vooral in het middengebied wat meer power wil.
Ik heb begrepen dat een 19t sneller op spoelt, waardoor je een reactievere wagen krijgt.

Meer topsnelheid of spinnende wielen bij een stoplicht zoek ik dus niet.
Ik zag een opmerking langskomen dat een 19t voor meer top zou zorgen maar dat ligt er natuurlijk aan hoe je de software laat schrijven.

Rica doet het pertinent niet en fasttech en marc staan er wel positief tegenover met de opmerking uiteraard niet het onderste uit de kan te willen.
Bsr reageerd niet en dat zegt mij al genoeg over de bedrijfsvoering aldaar.

Mijn gevoel zegt nu gewoon doen en beetje zelfde rijstijl aanhouden dan moet het goed komen.

Zijn er misschien ook nog mensen die ervaring hebben met een ombouw van at naar mt of met een standalone ecu voor de bak?

beunmaat

Voor een standalone bak management moet je Arjent5r even aan de tand voelen. ;D

V70 classic

Als je een AT mmet verstand rijdt kan ie heel wat hebben hoor.
Topsnelheden van 270  :eusa_think:

Wordt tijd voor speedrun vol2
De meeste tellers zijn vrij optimistisch.
Heb al snelheden van 265 horen noemen.
Terwijl ik ze er met 259 op GPS afreed.
En natuurlijk zijn er die 270 echte Km/h halen.
Maar niet met 300-330 pk. 
Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

daanium

interessant topic dit, hier heb ik zelf ook nog niet over nagedacht...
ik rij dus ook een 1998 C70 AUT, waar ik het een en ander aan wil upgraden.
ik houd het in de gaten, maar zo te horen valt het wel mee als je 'n beetje normaal doet :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

de Boeing

het wordt geen plug & play chipje... maar het moet wel kunnen lijkt me

je kan ook hier eens een offerte aanvragen:

http://www.medusa-motorsports.com

hanteren mooie prijzen voor custom software...

rappendaf

Ik hen met mijn c70 t5 at ook al de naald op 270 gehad op de gps was dit 249 dus de teller liegt wel wat met 270 op de klok heb ik nog 1000 toeren te gaan voor het rood begint .ook ik wil ik nog het een en ander veranderen houd de automaat het niet dan word ie omgebouwd naar mt
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

c70_ibo

top MT van een m56bak ligt rond de 258-259 op gps, de naald is dan ver over de 260heen. ik heb het getest in duitsland toerenteller was in het rood, hij klapperde en zakte weer beetje terug dan weer terug dan weer klapperen. jammer dat er geen zesde versnelling op zit