Onderbreker benzine-injector werkt niet

Gestart door Hengeveld, 12-02-2013 21:36:25

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Auto: S70 1997 2.5 10v Vialle LPi (installatie volgens mij uit '97)

Probleem: De benzine-injector van cilinder 1 blijft aangestuurd als de LPi ingeschakeld wordt en wordt dus niet afgesloten. De bedrading loopt direct de grote aluminium kast in van de Vialle-ECU. Er zijn geen externe relais te zien die schakelen tussen LPi- of benzine-injectoren.

Vraag: kan ik die kast openmaken en valt daar iets aan de vervangen? Of moet ik een nieuwe complete kast kopen?

Ludo

Je hebt nog een onderbrekingsrelais.

Geef er eens een tik(je) op.

Hengeveld

Waar zit die dan? In die aluminium kast? Of kijk ik ergens overheen?

Ludo

Doorgaans tegen het schutboard achter de bovenste motorsteun, of op de arm van de motorsteun.

Hengeveld

Nope, daar heb ik ze inderdaad bij andere auto's wel gezien, maar bij mij loopt de bedrading van alle injectoren direct naar de aluminium kast onder de accubak. Ik zal de accuplaat etc toch even loshalen om zeker te zijn dat ik niks over het hoofd zie.

Ludo

Is die installatie dan ook uit 1997?.

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 12-02-2013 21:36:25
(installatie volgens mij uit '97)

Oeps.  ;D
Dan zit het idd in de LPE.

Hengeveld

En dus? Geen extern relais dus? En dus moet ik een nieuwe kast/ECU? Wat adviseer je?

Ludo

Geen externe dan.
Een nieuwe kost veel €€, ik zou hem eens openmaken en inspecteren op slechte/losse solderingen.

Hengeveld

Hengeveld

Natuurlijk zaten er wel onderbreekrelais... Ze waren alleen goed verborgen achter/onder de ECU en na ruim 6,5 ton op de teller ziet alles er even grauw uit. Het zijn deze:

Foto's uit topic van elmarconi.

Morgen maar eens nieuwe regelen.

Hengeveld

Zou iemand het kleurschema van de bedrading van de onderbreekrelais willen posten?

Hengeveld