avismagnus stelt zich voor met roffel

Gestart door avismagnus, 13-02-2013 17:21:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

avismagnus

Dag allemaal,

Ik ben avismagnus aka Jelle en ik ben van Antwerpen, België. Een goeie maand geleden heb ik mij op een online veiling een zwarte 850 break 2.5i 10V bj1993 gekocht met het gedacht om hem weer rijklaar te maken. Maar onderweg op de trailer naar huis heeft de auto wat averij opgelopen en eens ik de auto omhoog had staan bleek er nog net wat meer loos te zijn dan wat ik al had gezien. Kostenplaatje liep te hoog op en heb besloten om er een sloper van te maken en mij een andere te kopen. Ondertussen liggen alle onderdelen en koetswerkdelen die nog goed waren netjes in de garage en is de overschot naar het oud ijzer... Van zodra ik genoeg toegevoegde waarde gecreëerd heb voor dit forum en ik onder de categorie tekoop/onderdelen mag posten zal ik laten weten wat ik zoal heb liggen.

Tijdens het zoeken naar informatie kwam ik op dit forum terecht en ik vond er meteen een schat aan bruikbare info. Ondertussen heb ik ook reeds een andere 850 gekocht die wel in orde is. Vermits ik ook graag zoveel mogelijk zelf aan men wagen doe lijkt het me verstandig om me bij jullie te vervoegen op dit geweldige forum  ;D

Normaal gezien heb ik morgen de nieuwe slee en ik zal dan ook wat plaatjes toevoegen...

Grtz
avismagnus





Miel850

Kunt ge misschien al een tipje van de sluier oplichten?

Welkom.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Jans Duiven

Citaat van: avismagnus op 13-02-2013 17:21:56
Dag allemaal,

Ik ben avismagnus aka Jelle en ik ben van Antwerpen, België. Een goeie maand geleden heb ik mij op een online veiling een zwarte 850 break 2.5i 10V bj1993 gekocht met het gedacht om hem weer rijklaar te maken. Maar onderweg op de trailer naar huis heeft de auto wat averij opgelopen en eens ik de auto omhoog had staan bleek er nog net wat meer loos te zijn dan wat ik al had gezien. Kostenplaatje liep te hoog op en heb besloten om er een sloper van te maken en mij een andere te kopen. Ondertussen liggen alle onderdelen en koetswerkdelen die nog goed waren netjes in de garage en is de overschot naar het oud ijzer... Van zodra ik genoeg toegevoegde waarde gecreëerd heb voor dit forum en ik onder de categorie tekoop/onderdelen mag posten zal ik laten weten wat ik zoal heb liggen.

Tijdens het zoeken naar informatie kwam ik op dit forum terecht en ik vond er meteen een schat aan bruikbare info. Ondertussen heb ik ook reeds een andere 850 gekocht die wel in orde is. Vermits ik ook graag zoveel mogelijk zelf aan men wagen doe lijkt het me verstandig om me bij jullie te vervoegen op dit geweldige forum  ;D

Normaal gezien heb ik morgen de nieuwe slee en ik zal dan ook wat plaatjes toevoegen...

Grtz
avismagnus







Welkom.

Averij is een nautische uitdrukking. U heeft de auto toch niet het water in gereden?  ;D

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

avismagnus

@Hans Duiven: Neen hoor de auto is niet in het water beland. Motorkap was niet goed dicht en is open gevlogen tijdens het transport aan een kleine 100km/u. Heeft ie overigens redelijk goed overleeft: juist de uitlopende punten van de motorkap tegen de vooruit aan zijn omgeplooid. Bij het afladen is ie ook nog met de bestuurdersdeur tegen een uitstekende bout blijven hangen.  :eusa_boohoo: kalm blijven en tot 10 .... 20 .... 1000 tellen dan maar.

@miel 850: Tipje van de sluier? Bedoel je dan wat betreft de onderdelen die ik hier heb liggen? Mag ik dat hier zetten? Beetje off-topic neem ik aan... maar goed:  2.5 motor B5252S: 220000km met ingevuld volvo ohboekje, moet wel nieuwe koppeling en distributie, handgeschakelde vijfbak, stuurhuis, alles van ophanging en assen vooraan, voorbumper met spuitwerk, deuren passagierskant, kofferklep, lichten voor en achter, alles wat onder de motorkap zit, dashbord schakelaars, stuur, alle relais, remcilinder, abs, ecu, spatborden, airco compressor,...

@FGG: Thx!

Miel850

Neen, ik doelde op de specs van de huidige 850  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

avismagnus

Hier is tie weer...   Met de 850 die ik wilde kopen is het toch niet helemaal goed gegaan. Er bleek toch wel wat met de kilometerstand geknoeid en de verkoper had aardig wat moeite om hem gekeurd te krijgen. Hij heeft uiteindelijk zelf beslist om dan maar men voorschot terug te geven en de verkoop niet te laten doorgaan. Ik meteen op zoek naar wat anders en deze slee gevonden die nog maar net online staat; http://nl.kapaza.be/antwerpen/volvo-v70-2-5-turbo---d-71344010.htm

Ik heb deze gekocht en ga hem straks nog oppikken want hij was al gekeurd en dus klaar om te vertrekken. Betere foto's zullen dus snel volgen. Het is een diesel van het bouwjaar 2000 met 210000km op de teller. Ik er zeker 300000 van te kunnen maken  ;D. Er zijn wel wat dingetjes aan maar aan die prijs had ik niet veel anders verwacht. Originele radio/cd zit erin maar is geblokkeerd, wiellager LV was wat aan het zingen tijdens de testrit en dan nog de gebruikelijke krasjes en deukjes hier en daar. Wiellagers vooraan ga ik meteen beide vervangen en ik heb hier nog een mooie Sony liggen om de originele radio te vervangen. Verder ga ik ook alle vloeistoffen en filters vervangen en dan zien we wel wat ik nog allemaal tegen kom. Zijn er hier dieselrijders die me kunnen zeggen wat eventuele pijnpunten zijn waar ik zeker op moet letten?

In de zeer nabije toekomst zou ik ook de distributie/waterpomp etc willen laten doen. Heeft er iemand een goed adres laat ons zeggen binnen een straal van 150km rond Antwerpen?

Grtz
avismagnus