Heeft onze orginele radio 12v nodig?

Gestart door Benny03, 15-02-2013 21:54:46

Vorige topic - Volgende topic

Benny03

Ik heb af en toe last van ruis, ik heb even zitten googlen maar sommige auto's hebben een 12v aansluiting in de aansluiting lopen die sommige aftermarket radio's niet hebben. Dit kan de ruis en slechte ontvangst veroorzaken. Mijn vraag is dus, heeft mijn auto dat?

Volvo v70 2.5t 20v 1997

Benny03

snix

Je moet de antenne up aansluiten. Die wordt bij aftermarket wel eens vergeten in de verloopjes. De meeste radio's hebben zon uitgang.

Nu zul je denken ik heb een v70 en daar zit geen antenne op die omhoog moet. Nee dat klopt deze zit in je achterruit en werkt met een antenne versterker. Deze wordt geactiveerd door de antenne up uitgang van de radio..

Wat ook wel eens wil gebeuren is dat de versterker het niet meer wil doen.

Genoeg stof tot controleren dus :D

Benny03

Benny03

Citaat van: snix op 19-02-2013 01:02:27
Je moet de antenne up aansluiten. Die wordt bij aftermarket wel eens vergeten in de verloopjes. De meeste radio's hebben zon uitgang.

Nu zul je denken ik heb een v70 en daar zit geen antenne op die omhoog moet. Nee dat klopt deze zit in je achterruit en werkt met een antenne versterker. Deze wordt geactiveerd door de antenne up uitgang van de radio..

Wat ook wel eens wil gebeuren is dat de versterker het niet meer wil doen.

Genoeg stof tot controleren dus :D

Hm welke draad moet ik hebben?!

Walter

antenne up is meestal een lichtblauwe in de iso verloopstekker. Kan ook signal op staan. Komt gewoon een impulsstroompje uit zoals Marnix al aangeeft, ik gebruikte 'm om de versterker aan te sturen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Benny03

Citaat van: Walter op 19-02-2013 16:33:05
antenne up is meestal een lichtblauwe in de iso verloopstekker. Kan ook signal op staan. Komt gewoon een impulsstroompje uit zoals Marnix al aangeeft, ik gebruikte 'm om de versterker aan te sturen.

En met welke moet ik die verbinden?

snix

Klik

ben zelf door schade en schande wijs geworden.  ::)