hallo dan

Gestart door matRRR, 14-10-2004 16:40:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matRRR

Hallo iedereen, ik wil me ook graag aan jullie voorstellen, Ben matRRR en ook al vanaf mijn eerste volvootje verslaafd aan het roffel-virus!!
Het verhaal begon allemaal op 15 september 2000, toen ik een dag na het behalen van mijn autorijbewijs een volvo 360 aanschafte uit 1987 voor 100 gulden!! Fantastisch zo'n 110 pk op het achterwiel!! was een kwelling van menig GTI- rijder in de achterspiegel. Maar... voor honderd gulden moet je niet teveel verwacnten dus helaas, na 4 maanden gaf babbel de geest( in het onderhoudsboekje werd door de vorige eigenaren een verhaaltje over de auto geschreven over dat er zoveel gezellig in dat ding gekeuveld werd).
Tijd voor een andere auto dus...de keus viel al gauw weer op een volvo, type 340 dit keer, hier heb ik toch weer een half jaar me mee kunnen redden, todat mijn toffe broertje, met wie ik de auto's samen had, hem achteruit tegen een oplegger liet ploffen als wijze van grap (Hij had ook de gave deze toch als bejaardenmobielen bekend staande auto's te kunnen laten vliegen).
Toen werd het tijd voor de nieuwe generatie volvo's, twee 440's volgden elkaar in rap tempo op, echter autoschokbrekers zijn niet berekend op vliegende bierbommetjes (lees: broertje!!!).
Enkele maanden na aanschaf begon de witte parel (de eerste 440 1.7 carburateur was wit) wat te piepen en het weggedrag van een op hol geslagen everzwijn te vertonen, oorzaak: laagvliegen op zandwegen en spoorovergangen. nadat de auto enkele keren te vaak zand had gehapt begonnen ook de motorische problemen (of kwam dat door de overdaad aan terpentine en andere schilderspullen die het interieur sierden en letterlijk adembenemend waren!!)
tijd dus voor een andere, weer type 440, februari 1992.Dit keer een 1.8 injectie die daarvoor liefdevol onderhouden was geweest door een buschauffeur. Hier wordt nu al anderhalf jaar in gereden door mijn broertje, de veren zijn danwel weer flink aan het tanen, deze houdt het vol!
Een half jaar geleden ben ik wegens werk overgestapt op een kleine auto van een duits automerk, echter deze auto's hebben een totaal gebrek aan karakter, dit autootje was goed, begrijp me niet verkeerd, start en loopt en brengt me overal naartoe ,maar toch mis je iets, een geluid dat ik me nog kan herinneren sinds de eerste keer dat ik een roffel hoorde, 12 jaar geleden.
Zo'n geluid raakt je....
Mijn vader ook, die heeft anlangs een nieuwe V50 T5 aangeschaft, prachtige auto, enige wat daar aan mankeert is dat rauwe geluid, deze klinkt te gelikt, te netjes....
Uiteindelijk ben gaan zoeken: eerst dacht ik aan een "gewone" 850, op aanraden van een volvo-gekke zwager werd al gauw gezocht via T5, naar T5R, en sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een 850 R blackstone estate uit 1996, mother of all fast volvo's!! Ik hoop hier veel leuke verhalen met jullie uit te kunnen wisselen,
Gegroet!!!!
matRRR
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

JCviggen

Gefeli met de R! :) Welkom ook op de site :)

Is het een manuele R? Dat LSD van de manual R had ik graag op m'n T-5R gehad :(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

animalT5R

hoop niet dat je daar net zo mee omgaat als je vorige volvo's ;D
welkom bij de club.
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

matRRR

In deze volvo komt mijn broetje niet te rijden(lees: wordt WEL goed onderhouden).. Hij heeft nog de groene 440, maar denkt ook zwaar na over een eigen roffel... het virus is erg besmettelijk..
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

ja dankjewel jcviggen, de automaat vond ik te laf, is meer voor dokters enzo...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Rad

Nou...ik kom je niet onderzoeken hoor ;)

The Saint

Citaat van: matRRR op 14-10-2004 18:46:33
ja dankjewel jcviggen, de automaat vond ik te laf, is meer voor dokters enzo...

Hoi matRRR, welkom op het forum! Je hebt idd een pr8ige wagen gekocht (laat eens een foto zien).

Mijn voorkeur gaat uit naar een AT, en het enige dat ik gemeen heb met de dokter is zijn handschrift, dus dat valt allemaal nog wel mee!
No shirt no shoes, no pinball

matRRR

hey iedereen, ga even kijken of ik m'n roffel volgende week op deze site kan plaatsen. 'T is nogal regenachtig en moet 'm nog even goed in bad doen....
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software