LMM schoonmaken; Hoe?

Gestart door ruspek, 16-02-2013 20:08:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

Hallo allemaal,

Ben stap voor stap bezig om alles schoon te maken en na te kijken wegens MM-lampje (code 235-EGR spanning te hoog/laag)
Geen idee waar dit vandaan kan komen (zie ook andere topics hierover)

Ben dus alle slangetje aan het nalopen en eventueel vervangen.
Nu las ik ergens dat het ook aan de LMM kan liggen. Deze heb ik dus vanmiddag uitgebouwd en ligt nu in de schuur. Er zit wat aanslag op het kleine draadje (LMM zelf?) en de kleppen en huis zijn ook redelijk stoffig / vettig.

Mijn vraag is is dit schoon te maken en zo ja waarmee? (hoe?)


Nu las ik ook op het TDI-forum dat sommige modellen ook helemaal geen LMM nodig hebben, de LMM geeft alleen maar signaal naar de EGR en voor de rest niets. Aangezien ik toch van plan ben om de EGR helemaal af te doppen (als MM-lampje uit is) is mijn vraag dus eigenlijk: is een LMM wel nodig bij de TDI met ECU MSA 15.7?


Ik hoor / zie graag jullie reacties

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

fpede

aangezien bij een defecte lmm in sommige gevallen je topsnelheid terugvalt, lijkt het me wel een essentieel onderdeel,...

;)

ruspek

wat je al aangeeft: in sommige gevallen.....
welk signaal geeft de LMM dus door aan wat? En wat wordt er vervolgens mee gedaan?

Is het alleen een signaal dat de EGR klep bedient of wordt het signaal alleen gebruikt voor hoeveelheid brandstof of juist combi? Geen idee hoe het bij de MSA15.7 zit.
Is natuurlijk wel "oude" techniek met simpele ECU (toch?)
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000