ervaringen met Scholtmeijer Tuning?

Gestart door ruspek, 18-02-2013 13:29:04

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hallo allemaal,

Ik twijfel / ben dus misschien van plan om V70 TDI mj99, 320 000km op de klok te laten chip-tunen.
Het gaat er mij om dat ik meer vermogen heb zodat ik met de caravan lekker sneller boven ben dan anders  ;)
m.a.w. dat het rijden niet even lekkerder gaat met de sleurhut.

Nu zag ik op het grote WWW dat er in Westerbork Scholtmeijer zit die chiptuned voor 250 euro.
Ervaringen van Fasttech heb ik gelezen (iedereen vol lof over deze Achterhoekers / Tukkers) maar scheelt toch weer een ruime tank diesel (100 euro)

Wie heeft er ervaring met Scholtmeijer, of wie kent deze Chippers uut het Noorden
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Turbobiker

Standaard VAG tuning, kan niet zo heel veel fout gedaan worden.

Maar inderdaad even de reputatie van het bedrijf achterhalen. Maar zelfs dan, als je er naast blijft staan (zitten bij een proefrit), kan er weinig gebeuren.

Zorg alleen wel dat je motortje helemaal top is (riemen niet binnenkort aan vervanging toe etc.) voordat je naar een tuner gaat.
De Tussenpaus

Walter

Geen ervaring mee. Maar kijk je uit dat die 100 eu brandstof niet vervolgens in meervoud kwijt bent aan motorschade? En de basis; hoe is de staat van de motor nu. Die moet top zijn, anders zou ik er al heel niet aan beginnen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

ruspek

probleem is natuurlijk wel dat je aan de buitenkant niet kan zien of het motortje top is :(

olie gebruik = nihil, koelvloeistof niets.
riemen zijn over 40000 km aan de beurt. (360000)

Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Matthieu123

Als hij verder stage 0 is.. Gewoon chippen en gaan