V70 XC "Countryman" van Jalle - wil helemaal niet meer starten

Gestart door Jalle, 19-02-2013 08:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Jalle

Danku heren :) Ga ik morgen verder zoeken..

Ewout Schalkwijk

Bikkjebein (på Norsk) eller stab stag.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jalle

Als ik dat door google translate doe, kan ik het haast niet geloven ;D Maar ik ga vandaag eens kijken hoe die endlinks hier heten. Zometeen eerst voor Piet opstap.

Jalle

Vandaag dus even een stukje wezen toeren met de kleine achterin de auto en een onderdeel voor Piet ophalen. Geen foto's gemaakt maar het was heerlijk weer om even te cruisen. Eenmaal bij het bedrijf aangekomen kon ik mezelf nog maar net inhouden om met nog veel meer onderdelen dan nodig naar huis te rijden. Kleine Luca vond dit alles maar erg intressant, de intresse is allang gewekt. ;D
Ook net wat foto's mogen ontvangen van de Comets die nu bij Verron liggen. Ziet er netjes uit en met een beetje liefde zijn die weer als nieuw, nogmaals bedankt Ton.
Na wat research en tips van Verron te hebben ontvangen ziet het er naar uit dat het toch een set nieuwe draagarmen wordt als we toch bezig zijn.

Ewout Schalkwijk

Rijdt lekker hoor, Comet's met nieuwe draagarmen. :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jalle

Ik ga het beleven, Volvo original of thirdparty draagarmen?

verron

Scheelt maar 50% in prijs....... :eusa_whistle:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Jalle

Citaat van: verron op 09-04-2013 19:47:15
Ook in kwaliteit en houdbaarheid?

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 19:55:14
Citaat van: verron op 09-04-2013 19:47:15
Ook in kwaliteit en houdbaarheid?

Goeie vraag....................gevoelsmatig zou ik zeggen dat het originele spul, meer berekend is op de omstandigheden zoals die voor jou van toepassing zijn als hier met al die mooie geasfalteerde wegen  ;)
Daarme zeg ik niet dat het huismerk van Scandix niet goed is................... Ik heb bij de XC origineel gemonteerd.....en denk dat ik dat bij de T5 ook doe.

Jalle

Dat zegt mijn gevoel dus ook maar dit contra hoe veel ik daadwerkelijk per jaar rijd en hoe lang deze auto nog mee gaat  :eusa_shifty: Ik denk er nog even overna, het is nog niet de maand Mei ;)

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 20:11:59
Dat zegt mijn gevoel dus ook maar dit contra hoe veel ik daadwerkelijk per jaar rijd en hoe lang deze auto nog mee gaat  :eusa_shifty: Ik denk er nog even overna, het is nog niet de maand Mei ;)

Das precies de afweging die je moet maken denk ik................als ze 70 k meegaan zal het jou niet meer jeuken denk ik  ;D

Jalle

Ik rij hooguit 15.000km per jaar dus dan zouden ze theoretisch 4 jaar mee gaan. Ook al zou ik de auto dan nog hebben kan ik altijd dan nog beslissen OEM spul erop te doen, of weer overwegen ;D

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 20:17:26
Ik rij hooguit 15.000km per jaar dus dan zouden ze theoretisch 4 jaar mee gaan. Ook al zou ik de auto dan nog hebben kan ik altijd dan nog beslissen OEM spul erop te doen, of weer overwegen ;D

Misschien is het niet nodig en gaan ze gewoon nog even door................hangt ook een beetje van jezelf af he...........pak je veel grüss of blijf je op het asfalt  :-\

BBS

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 19:35:50
Ik ga het beleven, Volvo original of thirdparty draagarmen?
Dit zomer komen er onder mijn AWD ook nieuwe draagarmen.
Maar ik zet ze eronder van Delphi, verkrijbaar bij Brezan voor ongeveer 125 p.s. Dit mede op advies van Dirk en verslijten doe ik ze met 9K per jaar toch niet... ;D
Volvoloos....

UserID6342

Even ter aanvulling:

Delphi = Lockheed, maar de laatste naam ligt nog steeds moeilijk in Nederland na Prins Bernhard ;D ;D. Kwalitatief gewoon goed, helemaal niets mis mee.