V70 XC "Countryman" van Jalle - wil helemaal niet meer starten

Gestart door Jalle, 19-02-2013 08:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 19:35:50
Ik ga het beleven, Volvo original of thirdparty draagarmen?

Origineel Volvo, gekocht in NL... Scheelt maar 50% in prijs.......  :eusa_whistle:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

verron

Origineel volvo komt via scandix op rond de 95 p/st en het huismerk rond de 65.............
Ik meende dat ik voor de XC rond de 70 kwijt was p/st (origineel volvo).......................maar uiteraard niet bij de dealer.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Jalle

125 vind ik nog veel (ja ik weet dat ze dat of meer kosten) :P Ik rij ook helemaal niet veel en zeker geen gruiswegen. Die van Skandix worden het dan denk ik. Of toch volvo  :eusa_think:

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 20:29:08
125 vind ik nog veel (ja ik weet dat ze dat of meer kosten) :P Ik rij ook helemaal niet veel en zeker geen gruiswegen. Die van Skandix worden het dan denk ik. Of toch volvo  :eusa_think:

;D ;D ;D ;D ;D

Jalle

Ewout; de Noorse prijzen zijn eigenlijk niet te vergelijken met SEK of € he  :eusa_whistle:

BBS

Het is wel een feit dt wanneer je het binnen 3 jaar weer moet doen je het beter de eerste keer goed had moeten doen.
Je moet na het draagarmen vervangen wel je wagen laten uitlijnen. Kost ook een tientje of 5 'a 6 ;)

En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het dubbel werk....
Volvoloos....

Jalle

Jazeker dat vind ik ook.... We zullen zien wat Ome Portomonee toe laat.

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 20:44:47
Ewout; de Noorse prijzen zijn eigenlijk niet te vergelijken met SEK of € he  :eusa_whistle:

Maarrrrrrrrrrrrrrrr als je in mei toch naar Lysvik gaat, is even doorrijden naar N maar een peuleschilletje. Via Sunne ben je met 2 uurtjes in Oslo  :eusa_whistle:

Jalle

En die weg weet ik maar al te goed uit mijn hoofd helaas :P Heb geen behoefte om die te rijden...

verron

Citaat van: Jalle op 09-04-2013 20:50:51
En die weg weet ik maar al te goed uit mijn hoofd helaas :P Heb geen behoeft om die te rijden...

Nou ja zeg..................overleven de draagarmpjes die weg al niet meer ?
Dan wordt eht echt tijd voor nieuwe hahahaha

Robster480

Meyle HD draagarmen zijn ook prima, rond de 70 euro per stuk :) Anders een poging wagen een set goede gebruikte originele draagarmen te scoren.
Ik ze heb van een sloop-R van Arjen, dingen hadden pas 20k km ervaring, welke de eersten bij mij na 310k km vervangen hebben!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

verron

Citaat van: 850 T5 Freak op 29-03-2013 20:49:09
Ik denk dat bij een V70XC altijd nivomats geleverd zijn, maar bij een V70 AWD? Zijn die ook altijd geleverd met nivomats? Deze heeft verder dacht ik dezelfde wielophanging achter maar staat niet echt hoog op zijn wielen toch? :eusa_think:

Jij zocht toch die sticker voor op de zijkant van de XC?
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X70_sportstyling_FR_GB_NL_DE.pdf

Pagina 6.51
art nr: 9204 563-2

Groetjes Verron

Jalle

Is ook zo Robbie, alleen bij de sloop hier is het moeilijk na te gaan hoeveel km de draagarmen meegereden hebben.

Ewout Schalkwijk

Draagarmen zijn best wel een heel cruciaal onderdeel van je auto. Indien je geen origineel onderdeel wilt kopen maar een (goede) imitatie, dan zal dat niet veel problemen opleveren. Hooguit dat ze wat eerder 'op' zijn.

Tweedehands is toch echt wat anders. Je hebt geen enkel idee wat die dingen al voor de 'kiezen' hebben gehad. Kan goed gaan, kan fout gaan. Ze kunnen ook, terwijl ze er nu nog prima uit zien, binnen 5000km versleten zijn. Zowel Sbv als ik hebben dat zeer recent meegemaakt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jalle

Precies, daarom zit er ook een maar aan het kopen van 2e hands spul. Ik ben van plan de auto te houden dus denk dat het een setje nieuwe draagarmen wordt.