V70 XC "Countryman" van Jalle - wil helemaal niet meer starten

Gestart door Jalle, 19-02-2013 08:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Jalle

Rob850turbo

spanning meten op de

Signaal draad naar de startmotor

Hoofdplus draad naar de startmotor tijdens starten

-D©©©L-

Citaat van: Jalle op 10-07-2013 10:56:24
Automaat inderdaad.

Dan zou de PNP-schakelaar wel eens de oorzaak kunnen zijn.  Wil je eens kijken of je hem wel kan starten als je de pook door de standen heen haalt ?
Deze schakelaar blokkeerd het starten in andere standen dan P en N.

Jalle

We hebben hem ook al door de versnelling heen gehad en ook daar geen resultaat. De spanning zouden we eens kunnen meten.

)()()sT

Ik heb in de tijd dat mijn V70 nog automaat was ook problemen gehad met de PNP.
Wat ik toen gedaan heb is een extra schuifstekkertje met een 2e pinnetje op het pinnetje van de stroomtoevoer op de startmotor geprikt en daarop een draad met schuifstekkertje gemonteerd.
Zo kon ik met die draad gewoon op de plus van de accu de motor starten. Was wel een lollig gezicht overigens bij een tankstation; kap open draadje pakken en starten dat ding ;D

Edit, zo eentje dus:

dbs1

Citaat van: Jalle op 10-07-2013 11:50:36
We hebben hem ook al door de versnelling heen gehad en ook daar geen resultaat. De spanning zouden we eens kunnen meten.

PNP switch: art nr 9466012 ± € 150, ook wel startbeveiligingsschakelaar genoemd, wellicht iets te goed werkend in jouw geval  ;)
Imitatie is ook te koop voor  ± € 80 en zelfs revisiesetjes voor de koperen banen in de schakelaar zelf omdat die vaak de boosdoener zijn (± € 20), maar persoonlijk zou ik een originele kopen, dit zijn van die dingen waar je niet gauw nog eens gedoe mee wil hebben.

Nu nog even vaststellen of het deze switch wel is....succes.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Jalle

Bedankt voor de suggesties heren, we gaan het nader onderzoeken.

BenC70ES

Die Comets hadden toch wel erg mooi kunnen staan op je XC:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jalle

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jalle

Nope, ik ben nog in Nederland op vakantie, ik bekijk het autogedoe wel na de vakantie ;)

de geneRaal

Misschien starttie dan wel  :eusa_think:
Ook een soort van vakantie gehouden  :eusa_angel:

Gr  ;)
Blackstone under construction

Jalle

Arnie82

Soms is het goed om even afstand te nemen van het probleem... Krijg je weer een wat beter perspectief van de zaak en frisse moed.

Komt vast goed, maar ik meen je gehoord te hebben om de XC weg te doen?

Die Comets staan in ieder geval super onder de XC... :eusa_whistle:

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Jalle

Klopt ik wil zodra hij het doet en we op orde hebben wat we voor vervanger willen, de auto van de hand doen.