Project V70XC Cross Country "the family car"

Gestart door 850 T5 Freak, 14-10-2012 10:55:27

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Je zou je licht eens op kunnen steken bij Brunekreef in Lunteren. Heb daar laatst een HO voor een bekende laten reviseren en dat was echt keurig netjes voor een redelijke prijs.

http://brunekreefperformance.nl/pages/nieuws.php

Ik heb er ook slechts 1x zaken mee gedaan dus ik geef geen garantie :P

KIM

Tjee balen zeg.
Ik hoop dat ik langer plezier van AWD ga beleven...

Sbv

850 T5 Freak

Ken ik ook niet, brunekreef performance kan de versleten as regelen heb ook gevraagd voor de visco ben benieuwd, maar ik baal er wel van  :eusa_wall: heb ook via subaru zitten zoeken omdat deze ook een visco koppeling gebruiken, maar ook niet veel wijzer geworden....
Maar goed de xc rijdt natuurlijk wel en die zaagtandgeluidjes verdwijnen wel maar wil het wel weer werkend hebben! Voorlopig laat ik het zo en ga ik op mijn gemak onderdelen zoeken en volgend jaar icm nieuwe banden/velgen (zijn nog 3,2mm) het awd systeem WEER tot leven weken  :)

Vraag me toch af of zo'n visco te fixen valt, is een gesloten systeem met platen en vloeistof erin.....is niet echt heel open te krijgen en te dichten lijkt me......
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Taranis

Citaat van: 850 T5 Freak op 15-05-2016 19:01:23
is niet echt heel open te krijgen en te dichten lijkt me......

Hoe hebben ze 't in de fabriek ooit dicht gekregen dan?

850 T5 Freak

classicT5

Dan moet je met hitte een eind komen om het los te krijgen? Zal die vloeistof niet goed tegen kunnen verwacht ik, maar gaat om het openmaken.

jkV70

In Engeland geprobeerd?
Bijna de complete autosport draait op Engelse bedrijven en bedrijfjes.
Daar moet wel iets te vinden zijn.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

850 T5 Freak

Zo de XC is gecastreerd  :eusa_wall:, hij begon zo erg te klapperen met gaslos en afremmen dat ik maar gelijk de cardan er tussenuit heb gepakt! lijkt wel of het vrijloopgebeuren defect is in de visco of een combinatie van beide  :eusa_think:
Maar goed nu rijdt hij weer "goed", voorlopig laat ik het zo en volgend jaar ga ik de boel repareren. Ik ga de visco er nog wel onderuit halen en kijken of het te reviseren valt....

Hier nog wat foto's van de V70XC AFWD  ;D

Uitlaat klinkt overigens wel beter nu met dubbele pijp! Klinkt stuk zwaarder maar niet hinderend, me like!  :eusa_dance:

henry classic v70

Hele nette Sandstone, glimt ook mooi  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

MarcoV

)()()sT

MarcoV

Rij nu ook al weekje zonder tussenas en moet zeggen dat met normale rijden er niet schokkend veel te merken is, rijdt gewoon prima.
Visco is volgens mij niet reviseren en lastig aan te komen.
Voorlopig maar zo rijden en zien wat er op mijn pad komt, anders wellicht ombouwen met andere achteras en 200 kilo in wegenbelasting naar beneden 😀

Marco

Taranis

Citaat van: MarcoV op 13-06-2016 14:10:36
Visco is volgens mij niet reviseren en lastig aan te komen.

http://brunekreefperformance.nl/pages/revisie/differentieel-revisie.php

Beetje zonde van je net nieuwe tussenas om die dan niet te gebruiken...