Klinkt best redelijk !

Gestart door martje, 20-02-2013 21:30:14

Vorige topic - Volgende topic

martje

De standaard radio/speakers vond ik toch wat matig en ik wilde toch wat beters hebben voor niet al te idiote bedragen. Mijn oren zijn helaas wat verpest door een goede thuis setup (KEF XQ serie) en na het luisteren van van de eerste compo setjes had ik de hoop opgegeven dat het geluid nog wat zou worden zonder mega bedragen uit te geven.

Uiteindelijk uitgekomen op een Kenwood radio, Focal composet en een Pioneer subwoofer en ik ben best wel happy met het geluid. Klinkt redelijk natuurlijk met lekker strak en gedefineerd hoog en mid en zeker geen overdreven stampende wollige flubber bassen. Het hoog van Focal zullen sommige mensen vermoedelijk aan de scherpe kant vinden maar ik hou er wel van en ik ben echt positief verrast over hoe netjes de Pioneer de bassen neerzet.

Kenwood KDC-6051U         
Focal P165V15 (speakers)
Pioneer TS-WX77A (subwoofer)   

Midicijnman

Kun je die Focals gewoon zo inbouwen, of moest je nog allerlei aanpassingen doen? En heb je ze in een 850 of een V70 gezet?

martje

Zonder veel gedoe ingebouwd in een V70 XC '99. Ik weet niet of de juiste speakerring (plastic verhoogde ring die aan je deur vastgeschroefd zit) er standaard inzit. Bij mij zat er in ieder geval eentje in en de speaker kon er zo opgeschroefd worden.
Er moet wel een kabeltje van je deur naar de tweeters in het dashboard gaan lopen, aan de zijkant van het dashboard tegen de deur aan zit een stukje met een soort inwendig pijpje wat je met een schroevendraaier er zo kan uitwippen. Via die route kom je makkelijk met het snoer bij de tweater. Vanaf de deur daar heen loopt het bij mij gewoon buitenom, klein stukje wat niet zo heel erg opvalt. Ook in het dashboard zat er bij mij al een adaptertje in waar ik tweeter zo kon plaatsen en anders zijn deze gewoon te bestellen.

Ik heb ook nog wat bitumen matjes (demping tegen meetrillen deur) tegen de deur geplakt, zo ik zeker meteen even meenemen als je toch bezig bent. Gewoon allergoedkoopste nemen en plakken waar je het een beetje makkelijk plakken kan.

henry classic v70

Citaat van: Midicijnman op 21-02-2013 01:30:11
Kun je die Focals gewoon zo inbouwen, of moest je nog allerlei aanpassingen doen? En heb je ze in een 850 of een V70 gezet?

Hier staat ook nog info over dit soort aanpassingen....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,62618.0.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Martijn_B

Ik heb Morel Koen! (ook iets andere prijsklasse wel). Al moet ik zeggen dat de "sound" van Focal mij over het algemeen ook wel aanstaat en dit serieus overwogen heb toen ik mijn audio uit ging zoeken.

Veel plezier ermee martje!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software