Radio

Gestart door Mick, 18-10-2004 15:57:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mick

Sinds een paar dagen wil mijn radio nog wel uit, maar niet zoals het hoort. Ik heb een JVC (Reclame!) en die zou uit moeten gaan zodra het contact uit is. Nu, eerder deed ie dit ook, maar sinds een paar dagen blijft ie nog even een seconde of 10 door spelen, maar hij begint daarbij ook nog eens te kraken en piepen.

Enig idee??
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Boeijke

Heb zoiets ook eens ooit gehad. Na lang zoeken bleek dus dat ie door bleef gaan op z'n constante stroom (die om de zendertjes te onthouden enzo). Maar die ging dus helemaal niet meer uit. Was iets van een los contactje ofzo in de radio.

thuur

Je radio speelt altijd via de constante draad (meestal geel). De rode is slechts om te weten of de auto op contact/aan staat en zodoende of de radio aan moet gaan.

Weet je zeker dat de gele op constant zit en de rode op contact (of 'accessoirestand' zoals het heet) ?? Ik zou maar eens een meter bij die rode houden. Ik vermoed dat deze op een ander apparaat zit en daarom langzaam en krakend uitdooft. Dit duidt op een leeglopende condensator van een ander apparaat. Wellicht dat de vorige eigenaar een willekeurige contactdraad heeft gekozen die nu als rode kabel dienst doet. Vaak knopen ze de gele en rode ook wel eens aan elkaar, maar dan gaat je radio niet vanzelf uit, of verlies je de zenders en de tijd..


Suc6 met je zoektocht!


Gr 8)

Boeijke

rood/geel, zou best kunnen. ??? Kwam bij mij der in ieder geval op neer dat da ding bleef spelen en niet op het contact reageerde en ook niet op het aan en uit knopje. Bleek na doormeting radio dus een gammel contact in de radio te zijn. Maar mocht het niet zo zijn dat Thuur zijn oplossing de goeie is (wat wel zeer waarschijnlijk over komt). Laat je radio zelf eens doormeten.

Mick

De radio heb ik helemaal doorgemeten, en is goed, trouwens in de 440 deed hij het perfect.

Nu is de vorige eigenaar van deze volvo, tevens de diegene die mijn v'tje heeft mishandeld, en helaas vindt ik erg veel knijpverbindingetjes terug in mijn dashboard..... d.w.z. die debiel heeft vanalles doorverbonden zonder dat'ie wist waar hij meebezig was. (sorry moest er even uit...)

Probleem is nu opgelost, heren: Mijn dank,

mick
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.