Startknop

Gestart door djkain, 22-02-2013 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

djkain

Wie weet hier iets vanaf.
Ik kan men roffel niet starten via de sleutel. Als ik doordraai doet ie niets,
Maar er staat een knopje onder het stuur waarmee ik moet starten.

Wettelijk gezien mag dit niet in belgie.

Weet iemand waarom ze dit zouden gedaan hebben?
En bestaat de mogelijkheid dat iemand met veel kennis hierover een knop wilt inbouwen, naast men achteruitverwarming en boordcomputerknop, waarmee ik als ik deze aanzet, met de sleutel kan starten, en als deze afstaat, gewoon de knop onder het stuur kan gebruiken?
(Dan kan deze omgezet worden op de jaarlijkse controle)
Of is dit nu iets te hoog gegrepen?

Grt

Piere

Ik gok op een zelfverzonnen anti-diefstalsysteem ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

C.punTeR

Waarschijnlijk is het blokje achter het contactslot defect.

En is dit omzeild d.m.v een startknop.

Je zou bij de locale sloop kunnen kijken voor zo'n contactblok,maar het is ook bij de dealer te krijgen.

Het is niet het kostbaarste deel. ;)

Groet..

djkain

Citaat van: C.punTeR op 22-02-2013 19:21:19
Waarschijnlijk is het blokje achter het contactslot defect.

En is dit omzeild d.m.v een startknop.

Je zou bij de locale sloop kunnen kijken voor zo'n contactblok,maar het is ook bij de dealer te krijgen.

Het is niet het kostbaarste deel. ;)

Groet..

En moet dit dan geprogrammeerd worden?
Volvo dealer sprak over zoeken naar waar de startonderbreking zit en opnieuw programmeren van sleutels enz...

C.punTeR

Dat is de antennering die zit gelijk achter het ronde plaatje met de contactstanden.
Ik bedoel het gedeelte aan de achterkant van het slot.

Als je de sleutel in het contact steekt gaan de dashboard lampen wel branden?
In dat geval herkent de auto de sleutel wel.

Groet..

djkain

Citaat van: C.punTeR op 22-02-2013 19:32:40
Dat is de antennering die zit gelijk achter het ronde plaatje met de contactstanden.
Ik bedoel het gedeelte aan de achterkant van het slot.

Als je de sleutel in het contact steekt gaan de dashboard lampen wel branden?
In dat geval herkent de auto de sleutel wel.

Groet..

De wagen doet alles normaal...
Tot het punt dat je moet doordraaien. Die functie is vervangen door het knopje...
Dus blazers werken, lampen werken, alle meldingslampjes werken.
Contact gaat gewoon op stand op. Waarop hij ook staat eens de wagen gestart is zoals bij elke wagen..
Dus ik denk dat er wel een mogelijkheid moet bestaat hier een extra soort knop te zetten waar hij met de sleutel wel start...

Dit zal een soort anti-carjacking functie zijn denk ik

C.punTeR

Ik zou het gewoon weer origineel maken.

Dat is minder storingsgevoelig. ;)

Groet..

jeroen74

Ik heb ooit eens weleens in een auto gereden waarbij je moest starten met de ruitensproeierschakelaar (snelle ANWB fix). Best apart eigenlijk.

Maar ik zou het ook weer orgineel maken ;)

Mag een losse startknop niet in Belgie? Hoe zit dat dan met auto's die dat standard hebben?

NinaPaul

We kijken er zaterdag even naar :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

djkain

Citaat van: jeroen74 op 23-02-2013 12:33:20
Ik heb ooit eens weleens in een auto gereden waarbij je moest starten met de ruitensproeierschakelaar (snelle ANWB fix). Best apart eigenlijk.

Maar ik zou het ook weer orgineel maken ;)

Mag een losse startknop niet in Belgie? Hoe zit dat dan met auto's die dat standard hebben?

dit is dan ook origineel, snappie.
dat is geen probleem dan.
bij ons in da ***telandje denken ze waarschijnlijk dat den auto gepikt is.

@ninapaul =>  kijk er al naar uit,
hopelijk is er een oplossing dat ik hem kan behouden.
ideaal tegen dieven. :-)

NinaPaul

Dieven rukken het plasticje rond het slot weg en zien dan prima wat ze door moeten schakelen.
Is echt een fluitje van een cent. Waar je die knop ook hebt ;)

Keuring in BE is waardeloos, dus behouden zal niet gaan. Tenzij je elke keer gewoon je draadjes wisselt bv.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piere

Citaat van: NinaPaul op 25-02-2013 13:28:21
Dieven rukken het plasticje rond het slot weg en zien dan prima wat ze door moeten schakelen.
Is echt een fluitje van een cent. Waar je die knop ook hebt ;)

Ja dat snap ik dus nooit hè, in films doen ze dat ook altijd zo, maar op die manier overbrug je toch je stuurslot niet?

Anyway, zoals Paul zegt gaat dat niks zijn op de keuring en als anti-diefstalsysteem bestaan er beter oplossingen. Ervaring (ik heb er een klein beetje, ja  8) ) leert mij ook dat je veel miserie kunt hebben met zo'n dingen. Het heeft mij al es eerder enkele uren gekost  :(
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/