niet lekker stationair....

Gestart door eelcodehaan, 24-02-2013 23:35:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eelcodehaan

Al enige tijd loopt mijn Volvo s70 (2.5 Tdi automaat, 1997 285.000 km) niet lekker stationair. En op 1000 toeren neigt 'ie zelfs naar bokken. Eenmaal op gang loopt de vijfpitter prachtig. Ik ben al eens naar de dealer geweest en toen is de computer opnieuw ingeregeld. Daar werd mij verteld dat de afstelling nét buiten de tolerantie viel waarop de motor opnieuw afgesteld werd. De motor liep toen merkbaar beter. Echt als een zonnetje! Maar een maand later had ik het zelfde euvel weer. Wat denken jullie? Iemand zoiets meegemaakt? Wie weet raad?

elianmars

Wanneer is de pompriem voor het laatst vervangen?

Ik zou even met de wagen naar een dieselspecialist (Terlouw, Pul) gaan, om de boel te laten controleren. Behalve de pompriem nakijken en eventueel vervangen, kunnen zij de dieselpomp perfect afstellen, zodat de motor weer loopt zoals jij het wilt.

eelcodehaan

Dank je voor je reactie. Zeer gewaardeerd. De distributieriem en multiriem zijn vervangen bij 235.000 km. De timing is gecontroleerd en nogmaals gecontroleerd en staan goed. Althans, volgens de dieselspecialist-monteur en Volvo-dealer. Maar toch: ik zal het in overweging nemen. Kan er ook een sensor stuk zijn? Ik krijg geen foutmeldingen op mijn dashboard of op de laptop (van een vriend) bij het uitlezen.... Vreemd?

UserID6342

Met alle respect natuurlijk voor de Volvo monteur die het gedaan heeft, maar even heel cru gezegd; alle Volvo monteurs c.q. Volvo dealers kunnen geen enkele diesel fatsoenlijk afstellen.  Daarvoor moet je echt, net zoals Marcel al zegt, bij Terlouw of Pul wezen.

Gebruik de zoekfunctie maar eens en laat 'm zoeken op Pul Urk.  Lees dan maar eens verder en dan begrijp je ook meteen wat wij bedoelen.

eelcodehaan

Oké, begrepen. Pul te Urk had ik al eens gelezen. Maar waar zit Terlouw?

elianmars

Citaat van: eelcodehaan op 25-02-2013 18:26:53
Dank je voor je reactie. Zeer gewaardeerd. De distributieriem en multiriem zijn vervangen bij 235.000 km. De timing is gecontroleerd en nogmaals gecontroleerd en staan goed. Althans, volgens de dieselspecialist-monteur en Volvo-dealer. Maar toch: ik zal het in overweging nemen. Kan er ook een sensor stuk zijn? Ik krijg geen foutmeldingen op mijn dashboard of op de laptop (van een vriend) bij het uitlezen.... Vreemd?

Ik heb het over de pompriem. Die riem zorgt voor de aandrijving van de brandstofpomp. Ook die moet worden vervangen, als ik het goed zeg, om de 60.000 km.

Red Devil

Mijn diesel liep ook niet lekker na een distri-wissel. Een half uurtje in Mijnsheerenland en hij liep en startte weer fantastisch.

Gr.
Ted

eelcodehaan

Even een update op mijn probleem. Ik ben bij Jaap Pul geweest. Wat een ervaring! Jaap stelde een eerste diagnose: verstuivers vervangen. Dat hielp niet. Vervolgens heeft hij de "kop van de dieselpomp" vervangen. Daar zit een exentische plunjer in. En die was versleten. Hij heeft hem vervangen voor een ander exemplaar. Loopt weer als een zonnetje. Jaap Pul rocks!

Hiker

Citaat van: eelcodehaan op 28-11-2013 22:07:43
Even een update op mijn probleem. Ik ben bij Jaap Pul geweest. Wat een ervaring! Jaap stelde een eerste diagnose: verstuivers vervangen. Dat hielp niet. Vervolgens heeft hij de "kop van de dieselpomp" vervangen. Daar zit een exentische plunjer in. En die was versleten. Hij heeft hem vervangen voor een ander exemplaar. Loopt weer als een zonnetje. Jaap Pul rocks!

Zoals we al zeiden, Jaap weet wat hij doet!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

eelcodehaan

#9


Dit is het onderdeel dat haperde, en vervangen werd door Jaap Pul....