Wie o wie kan mij helpen???

Gestart door HoundDog, 16-10-2004 22:56:11

Vorige topic - Volgende topic

HoundDog

Hallo,

ik ben de trotse bezitter van een C70 T5.
Nu zat hier bij aanschaf een originele Volvo radio in, type sc-901.
Ik heb nu een hele mooie nieuwe radio gekocht van JVC om er voor in de plaats in te bouwen, heb ik gebruik gemaakt van een verloop stekker en de radio deed het, ik kreeg alleen geen geluid.
Na wat gezoek op dit forum en in de boekjes ben ik erachter gekomen dat er ergens een versterker in mn auto zit waar de speakers op aangesloten zitten.
Ik heb gelezen dat ze weleens onder de stoelen kunnen zitten, maar daar heb ik al gekeken. En zonder enig succes. :(
Nu kan het zijn dat ie ergens achter mn dashboard zit, maar ik heb geen zin om heel mn dashboard eruit te moeten halen.
Wie weet waar die versterker ongeveer kan zitten en waar ik die aan kan herkennen???
Never drive faster than your guardian angel can fly!

mehn

Als ik mij niet vergis achter het dashboard op de vloer  :-[

Ik zou zeggen volg de speakerkabels die aan de ISO stekker zitten  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HoundDog

Ik heb die stekker die achterin de sc-901 gaat al geprobeerd te volgen, maar dan opeens zijn mn armen te kort.
Maar ik zal eens proberen richting de vloer te gaan zoeken naar iets.
Weet je toevallig ook hoe die versterker er ongeveer uit kan zien of dat er een of ander herkenningspunt aan zit ofzo?

BartT5R

Bij een 850 zit achter het dasboard, bij een C70 weet ik het niet maar meen opgevangen te  hebben dat ie toch onder de passagierstoel zat?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

BartT5R

Ok,
ik heb het dus ff op vadis opgezocht en jij hebt een Dolby unit en een versterker,
de Dolby unit zit achter je radio en dan een beetje naar beneden.
Je versterker zit achterin de auto aan bestuurdeszijde in de koffer, misschien dat je daar een klep hebt of zo waar die achter zit.

De dolbyunit ziet er op tekening uit als een rechthoekige doos en de amp als een amp.

Laat weten of je het gevonden hebt.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Ik stomme sukkel heb weer niet gekeken welke auto je hebt  ;D

Heb je navigatie in de auto? Dan heb je waarschijnlijk geen Dolby en hoef je achter het dashboard niets te verwachten.
De versterker zit idd achterin en zit gemonteerd aan de bestuurderskant  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HoundDog

Hey, hartstikke bedankt voor de research.
Hij zit inderdaad achterin aan de bestuurderszijde. In mijn kofferruimte zit links een soort bakje waar ook de verlichting in zit en als ik die eruit haal kan ik de versterker zien zitten.
Waar ergens op internet heb jij die informatie gevonden? Is altijd makkelijk om te weten natuurlijk.
In ieder geval nogmaals heel erg bedankt, nu kan ik verder met mijn audio.

;D

BartT5R

Citaat van: mehn op 17-10-2004 11:48:55
Ik stomme sukkel heb weer niet gekeken welke auto je hebt  ;D

Heb je navigatie in de auto? Dan heb je waarschijnlijk geen Dolby en hoef je achter het dashboard niets te verwachten.
De versterker zit idd achterin en zit gemonteerd aan de bestuurderskant  ;)

Mehn,
voor zover ik weet heeft een SC901 geen navigatie, dus dat dolby spul zal er wel zitten.

@Hounddog, sommigen hebben het programma Vadis, dat is het computerprogramma dat ze in de Volvo garages ook gebruiken, daar staat (bijna) alles op. Mehn weet daar meer van ;)

daytonawim

wordt op ebay ook wel aangeboden :-)

BartT5R

Citaat van: daytonawim op 17-10-2004 23:36:21
wordt op ebay ook wel aangeboden :-)

Toch beter eens naar Mehn een pb sturen denk ik ;D

HoundDog

Hey Bart,

er zit bij mij geen dolby surround in hoor.
Aan de ene kant wel jammer, is ook wel stoer om te hebben. Maar geen idee of het zal werken op een universele radio. :-\
En ik zal mehn eens een berichtje sturen over dat ene programma, da´s toch wel handig om te hebben.

bud

als er een grote versterker in zit ( formaat zo'n beetje a4 ) dan is dat echt zonde als je die niet meer gaat gebruiken , dat is bij mijn beste weten een voor volvo omgebouwde alpine W12 versterker, met behoorlijk goed vermogen..( ff uitmehoofd 200 watt )
en als die versterker er in zit heb je waarschijnlijk ook dynaudio speakers ( was standaard met een dikke audioline ) en die hebben best een beetje voeding nodig , die gaan niet lekker vet klinken zonder versterker

gr, B
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

thuur

Citaat van: bud op 28-10-2004 22:37:24
als er een grote versterker in zit ( formaat zo'n beetje a4 ) dan is dat echt zonde als je die niet meer gaat gebruiken , dat is bij mijn beste weten een voor volvo omgebouwde alpine W12 versterker, met behoorlijk goed vermogen..( ff uitmehoofd 200 watt )
en als die versterker er in zit heb je waarschijnlijk ook dynaudio speakers ( was standaard met een dikke audioline ) en die hebben best een beetje voeding nodig , die gaan niet lekker vet klinken zonder versterker

gr, B

Dyn's??? Weet je dat zeker?? Daar moet ik meer van weten! Heb alleen ervaring met het standaardspul en dat is echt crap. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik in de huiskamer verwend word door een Arcam-set met 2 Dynaudios (met een nieuwwaarde hoger dan de roffel ::) ;D )

Uitsluitsel graag!

Gr 8)

bud

plaatje heb ik een beetje groot gehouden ( leest lekkerder ) maar zijn te groot om ze hier te plaatsen
versterker specs. c70

plaatje versterker

en de premium sound speakers

zat dus een beetje mis met de 200 watt en w12
gr,b
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

ed

Citaat van: thuur op 28-10-2004 23:22:04
Dyn's??? Weet je dat zeker??

Jazeker, en dat allemaal standaard op de "R". En weet je wat, het klinkt nog eens niet verkeerd ook. En dat uit de mond van een audiofiel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!