stuurbekrachtiging

Gestart door maxmx5, 12-03-2003 18:09:36

Vorige topic - Volgende topic

maxmx5

Zoals al wel in meerdere topics naar voren is gekomen is het zoemende geluid bij volledig indraaien van het stuur. Nu is het volgende geval aan de hand dit zoemende geluid moeten jullie je voorstellen maar dan heel hard en heel kort een soort eenmalige zoem. (wat een moeilijke uitleg overigens) maar enfin dit heeft zich nu ca. 3 keer voor gedaan in de afgelopen 4 maanden. Wat ik nog wel wil aanmerken, het gebeurt als de auto start en dan de eerste ruk aan het stuur, daarna niets meer. Nou ik hoop dat er iemand iets van snapt en vervolgens met een verklaring kan komen, in ieder geval hartelijk dank voor de reacties.

mvg. Hans.

Christiaan

Hans,

Hoe zit het met het oliepeil?
Ook ik heb wel eens een geluidje gehoord en heb bij een beurt een toevoeging aan de olie laten doen. Probleem opgelost.

Christiaan

Mellow_yellow

Als je het stuur in de maximale uitslag trekt dan gaat ie olie doorlaten via een ventiel, dit is het suizen dat je hoort. Heel normaal, gewoon je stuur net niet tegen die max. aanslag aantrekken.

maxmx5

Christiaan: Een toevoeging aan de olie van de stuurbekrachtiging???????? Olie pijl is overigens op niveau.

Marc: Dat wat jij antwoord dat is mij bekend maar het euvel is nou juist, dat het zich soms voordoet direct na het starten, bij een niet volledig ingedraaid stuur. Maar je hoort dus 1 enkele zeer harde''zoem''

Graag een nieuwe reactie.  Alvast bedankt!