Voorbereiding elektrische stoelen in '96 TDI

Gestart door pwberg, 28-02-2013 20:11:49

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Kan de foto's nu effe niet zien, maar bedankt voor de input, Dirk. Kijk vanavond wel effe thuis op de laptoppert.  ;)

Krijg de kabels van Jasper, dus zou helemaal goed moeten komen   :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Nee dus dat gaat niet goedkomen, zoals ik ook al eerder zei, en wel om de volgende reden;

De T-5R heeft andere bekabeling erinzitten als jij.  Simpel gezegd is de bekabeling van de T-5R alter 1,5 en jij hebt een alter 2 bekabeling.  Ma.w. de stekker op de stoel is gelijk maar de connectoren in de auto absoluut niet.

Nog simpeler gezegd, zodat iedereen het begrijpt: heb je een metalen ABS controller dan heb je ook het oude type bekabeling erin.  heb je een kunststof ABS controller heb je ook automatisch het nieuwe systeem erin zitten.  Alle diesels zijn van '96 en later en hebben allemaal een kunststof ABS controller.  Alle T-5R 's zijn van voor '96 en hebben een metalen ABScontroller.

De stekkertjes bij de connector in de A stijl bestaat uit 1 geheel en zijn vierkant bij het oude systeem, het nieuwe systeem heeft deelbare connectoren en de stekkertjes zelf zijn (overdreven gezegd) rechthoekig van vorm.

grijzev70tdi

Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin als ik de stekkers eruit knip?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Het is makkelijker werken als je het complete kabelboompje hebt, maar Pascal zal altijd dan een stuk of wat nieuwe connectoren (bij bijvoorbeeld Volvo) moeten halen om het zooitje te kunnen aansluiten.  Anders gaat het niet passen.

Kijk maar eens naar die connector Jasper die bij de RV A stijl zit, dat is bij jouw auto 1 rood blok waar alles inzit.  Daar zitten niet de losse blauw en groen gekleurde stekkers in, zoals ik laat zien op de 2 foto's van een nw type connector).  De connectoren van dat grote blok, zoals in de auto van Jasper zitten (dus die kleine metalen pinnetjes) zijn heel anders van vorm als de kleine metalen pinnetjes die in de gekleurde stekkers zitten zoals Pascal die heeft.

En passen ook absoluut niet op / in elkaar.

UserID6342

Zie:

Het verschil in connectoren 32 t/m 36.

pwberg

Toch maar eens kijken of ik straks ergens de foto's kan openen.....

Maar goed, linksom of rechtsom komt het goed. Hetzij met de (verbouwde) kabels van Jasper en anders wel via de directaansluitmethode van Dirk en Big Ben.

Dus Jasper, als je wilt de kabels zoals afgesproken graag opsturen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwberg

(\_/)
(O.o)

UserID6342

Kijk even in mijn Blogje, heb het er gisteren ingebouwd met speciaal voor je een kleine fotoreportage.  Zorg dat je een set van die stekkertjes hebt, als je in het Blog kijkt, zie je wel wat ik bedoel.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 06-03-2013 06:15:08
Kijk even in mijn Blogje, heb het er gisteren ingebouwd met speciaal voor je een kleine fotoreportage.  Zorg dat je een set van die stekkertjes hebt, als je in het Blog kijkt, zie je wel wat ik bedoel.

Had het al gezien, Dirk, bedankt.

Krijg als het goed is zowel de stekkers als het interieur komend weekend. Dan zullen we langzaamaan eens kijken of we de boel aan de gang krijgen.
(\_/)
(O.o)