Afremmen, motor uit????

Gestart door Mick, 18-10-2004 12:30:09

Vorige topic - Volgende topic

Mick

Afgelopen weekend reed ik vanaf Didam richting Enschede - snelweg 180 km/u. Op een gegeven moment moet ik af remmen en schakel alvast terug naar de 4e versnelling met de koppeling netjes ingehouden.....

Slaat de motor af terwijl ik ongeveer 160 rijdt. Heb dus geen stuurbekrachtiging meer, notros problemos!!! Terug naar de 5, koppeling op laten komen en vv loopt ie weer...

Wat kan dit zijn (is me nu al 3 keer gebeurd, niet leuk!)
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

mathh

Stationair toerental regeling werkt mijns inziens niet korrekt?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Peth©oni

Stappen-motor waarschijnlijk, die zorgt voor het opvangen van het toerental.....

Peth©oni

Citaat van: mathh op 18-10-2004 12:31:40
Stationair toerental regeling werkt mijns inziens niet korrekt?

Dat is vooruit strevend..... alle twee bijna gelijk.....  ;D

Mick

CiteerStationair toerental regeling werkt mijns inziens niet korrekt?

Als dit zo zou zijn, is het dan ook niet zo dat ie bij normaal stationair lopen problemen moet geven? Op gas: Bij normaal starten en afremmen gebeurt er niets, tenminste hij loop fantastisch stationair, geen schommeling te bekennen.
Op benzine: Toerental schommelt, hoog/laag/hoog/laag maar afslaan doet ie niet.
Echter bij het intrappen van de koppeling bij hoge toeren wil slaat hij dus af en toe af. (zonder gebruik knipperlicht, maar dit terzijde) Zowel op Gas als op Bensinas.

P.s. Bij bensinas loopt hij onregelmatig als hij warm wordt, bij gas niet.
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Walter

ik zit ook te denken aan de stappen motor, was destijds een veel vervangen of gereinigd onderdeel. Haal die eens los en maak m schoon met wasbenzine. volg de gaskabel van schutbord naar motor, bij de motor verdwijnt hij onder een afdekkapje waaronder de stappenmotor zit.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Naast de stationairregelaar heeft de gasklep reinigen bij mij ook geholpen tegen motoruitval tijdens afremmen met de koppeling in..

Gr 8)

Mick

Top: Gaan we doen, welke van de twee is het minste werk (wil ik dan vanavond nog gaan doen (moet elke dag ongeveer 260 kilometer rijden naar werk en terug, belangrijk is dus dat ie goed is..)

Zit zelf inderdaad dan ook te denken dat de Gasklep vuil zal zijn, immers Thuur omschrijft dit redelijk zoals het bij mij ook gebeurt.
Maar wellicht is het ook niet zo'n gek idee om de Stappenmotor eens goed schoon te maken.....

Mijn dank, ik laat nog evenweten of dit het probleem oplost.

Walter

stappenmotor kan je het eenvoudigst bij volgens mij, maar als de 1 los ligt, kom je ook makkelijker bij de ander als ik het goed heb.

Succes!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

De gasklep had ik in een uurtje schoon, inclusief luchttoevoer demonteren en flink met de remmenreiniger en een doek te keer gaan. Flink is dan wel een relatief woord, want een nieuwe klep schijnt duur te zijn. Ik heb de klep niet gedemonteerd overigens.

Stappenmotor/nullaststeller/stationairregelaar moet ik nog doen..

Gr 8)

Peth©oni

Citaat van: VolvoMafia op 18-10-2004 16:36:38
stappenmotor kan je het eenvoudigst bij volgens mij, maar als de 1 los ligt, kom je ook makkelijker bij de ander als ik het goed heb.

Succes!

Klopt !!

willem1954

kan aan de benz. pomp liggen, is deze al eens vervangen? als deze nl. niet juist is gemonteerd (zie Olyslager) dan kan de motor afslaan! De loze aansluiting bovenop de pomp moet rechts zitten als je van achter de auto bekijkt! Kost weinig moeite om dit even te checken.... ;)