Twijfels...

Gestart door donky73, 18-10-2004 14:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Volgens mij betekenen de letters YMOS op het metaal van de sleutel dat er een chip in zit.


Gr 8)

stap

Hoi donky 73,

kosten voor onderhoud zijn moeilijk te geven. Als je zelf niets kunt, en je alles bij de volvo dealer laat doen geef je natuurlijk best een hoop geld uit.

Een indicatie is moeilijk te geven, in het begin toch sterk afhankelijk van het onderhoud welke de auto heeft gehad.

Reken op zo'n 250/400 euro aan normaal onderhoud bij een 15.000 km beurt.

Als je op het forum rond gaan snuffelen kom je bijvoorbeeld de gevoelige airco tegen. Reparatie's tegen de 1000 euro hiervoor zijn geen uitzondering.
Zonder Airco valt ook te leven trouwens, kan een voordelige koop zijn.

Zelf rij ik 80/85 d. km./jaar in een V70 van '98 met 288 d. km op de teller. Ik ben nog zeker van plan tot het half miljoen te gaan, mijn vorige 850 heb ik met 400 d. km verkocht, was op wat electronische ellende na nog in prima staat!

Ik reken bij mijn kilometergebruik op zo'n 2000/2500 euro onderhoud per jaar.

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel!

succes met jouw overweging,

groeten Mark

Walter

Citaat van: thuur op 18-10-2004 23:19:24
Volgens mij betekenen de letters YMOS op het metaal van de sleutel dat er een chip in zit.


Gr 8)



Mijn '95-er heeft ook YMOS in de sleutel staan, maar ik heb wel een los sleuteltje voor mijn immobilizer. Ymos is de leverancier, kijk maar op Google

Op de foto zie je dat een MY96 groter is en een grijs gedeelte heeft. MY95 is helemaal zwart.

CiteerDaar zit volgens mij wel wat in, wij hebben hier de ervaring dat niet elke 850 een chip bevat voor de startonderbreking. We hebben 2x een 850 uit 95 gereden ( 1tje heb ik dus nog ) en de 1e had GEEN chip en dus GEEN startonderbreking erin zitten, dus voor de diefstalverzekering moest er een startonderbreking in komen van klasse 1 ( of 3...de beste iig ). In mijn 850, dus ook van 95, zit volgens de dealer WEL een chip die ervoor zorgt dat mensen met zwarte vingers niet met mijn roffel ervandoor kunnen gaan. Dus waar het verschil dan zit...dat weet niemand. Overigens waren de 2 850's van hetzelfde type.

Was die tweede uit 1995 niet een MY1996? Halverwege het jaar is het nieuwe modeljaar er al... Heb je toevallig nog iets waar de volledige chassisnummers op staan (YV1....)?? Het 10e getal/letter geeft het modeljaar aan, voor 1995 is dat een S en voor 1996 is dat een T.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Sieger

Citaat van: VolvoMafia op 19-10-2004 09:22:16

Op de foto zie je dat een MY96 groter is en een grijs gedeelte heeft. MY95 is helemaal zwart.

Citeerverschil dan zit...dat weet niemand. Overigens waren de 2 850's van hetzelfde type.

En dat, het grijze vlakje op de zwarte sleutel, is nou juist de indicatie voor een contactsleutel met chip, dus tbv immobilizer ofwel startblokkering !
Volvo Power For Life !

thuur

Ok, en waarom ben ik dan nu al 6 weken aan het wachten op de bestelling van een sleutel?

Het probleem wat de dealer heeft is dat de importeur blijkbaar niet bekend is met het chassisnummer (van oorsprong een Belgische auto, dus daar kan ik inkomen) en dus niet weet welke code de chip moet hebben ??? ?

Ik heb de bovenste sleutel (MY93).


Gr 8)

2.0keijzer

Thuur, vergeet de chip. Ik heb ook pas een sleutel besteld (levertijd 24 uur), en pas daarna vertelde de dealer dat hij op de auto moest worden geprogrammeerd, kostte uiteraard extra!
Gelukkig (achteraf) had de dealer geen tijd en probeerde ik, eigenwijs als ik ben, de auto te starten met de nieuwe, dikke, sleutel. Je raad het al: Lopen!

Ook met een belgisch chassisnummer moet je een sleutel kunnen laten namaken, alle komt tenslotte uit een centraal, europees, magazijn!

Sieger

Citaat van: thuur op 19-10-2004 11:51:15
Ok, en waarom ben ik dan nu al 6 weken aan het wachten op de bestelling van een sleutel?

Het probleem wat de dealer heeft is dat de importeur blijkbaar niet bekend is met het chassisnummer (van oorsprong een Belgische auto, dus daar kan ik inkomen) en dus niet weet welke code de chip moet hebben ??? ?

Gr 8)

Geen idee waarom zo lang Thuur !  Backorders hardware ??
Zelf werk ik al > 6 jr niet meer bij Volvo Car, maar weet nog wel dat de sleutels wel op code geslepen, behorend bij chassisnr, maar ongeprogrammeerd geleverd werden en dus nog op de auto-ECU "ingeleerd" moesten worden ...
(zit hier te Alphen ad Rijn overigens een sleutelspecialist die dat beide vlg mij ook kan)
Volvo Power For Life !

thuur

#22
Citaat van: 2.0keijzer op 19-10-2004 12:28:10
Thuur, vergeet de chip. Ik heb ook pas een sleutel besteld (levertijd 24 uur), en pas daarna vertelde de dealer dat hij op de auto moest worden geprogrammeerd, kostte uiteraard extra!
Gelukkig (achteraf) had de dealer geen tijd en probeerde ik, eigenwijs als ik ben, de auto te starten met de nieuwe, dikke, sleutel. Je raad het al: Lopen!

Ook met een belgisch chassisnummer moet je een sleutel kunnen laten namaken, alle komt tenslotte uit een centraal, europees, magazijn!

Hmm.. Ja het is echt niet zo dat ik perse een chip wil hoor. Maar de verkoper heeft mij dit gezegd (Volvo specialist) en zo heb ik het ook bij de verzekering aangegeven. Dat is wel mooi ruk. Toch maar een alarmpje erin dan..?

En ja, dat vind ik ook. Wat is nou de moeite om dan even naar de Belgische importeur of de fabrikant te bellen?? Heb ik ze ook al gezegd maar blijkbaar kan Volvo NL niet voldoen aan mijn simpel verzoek. Want ik ben vast de enige die een geïmporteerde Volvo rijdt..  ::)  >:(

Heb net pissed off gebeld naar de dealer, maar ik word morgen terug gebeld want hij had het nagevraagd en niemand wist hoe het zat, maar morgen is de magazijnman weer terug. Tjonge jonge wat een gepruts.  :-X


Gr 8)

BartT5R

Ik heb een tijd geleden bij de dealer in Roosendaal een sleutel besteld, na een week of vier aangekomen, dus ik naar daar sleuteltje gepast, niet gelukt. Ging zelfs niet in het slot.
Ik kreeg daar de raad het eens bij een Belgische dealer te proberen, heb ik dus nu gedaan, ik wacht af.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Citaat van: BartT5R op 19-10-2004 13:46:27
Ik heb een tijd geleden bij de dealer in Roosendaal een sleutel besteld, na een week of vier aangekomen, dus ik naar daar sleuteltje gepast, niet gelukt. Ging zelfs niet in het slot.
Ik kreeg daar de raad het eens bij een Belgische dealer te proberen, heb ik dus nu gedaan, ik wacht af.


Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben dat je dit bericht hier gepost hebt! Ik werd zojuist dus gebeld door de dealer, sleutel was binnen. Helaas mijn recirculatieklepstangetje nog niet (wat gegarandeerd binnen enkele dagen binnen zou zijn &%^% >:( ) maar de sleutel wel. Ik doe heel onnozel en vraag of ik mag passen terwijl ik de sleutels naast elkaar houd (ze lijken in de verste verte niet op elkaar!). Ze passen niet op de deuren (incl achterklep), niet op het contact en niet op het dashboardkastje! Geloeiende G#@$^@  >:(  >:(  WAAAAH!! Morgen word ik gebeld door de magazijnmedewerker....  ::)

Ja, misschien had ik ooit nieuwe sloten gekregen, maar dat zou ook bekend moeten zijn bij hun. Jaja, alsof iemand zich de moeite neemt om ALLE sloten incl. dashboardkastje te vervangen. Sterk hoor..


Maar goed, terug naar de chip: net nagevraagd en 'ze dachten dat er geen chip in de sleutel zat'..


Dus als er toch geen chip in zit, waar kan ik die sleutel laten bijmaken??

Gr 8)

Walter

Citaat van: thuur op 19-10-2004 15:58:41
Dus als er toch geen chip in zit, waar kan ik die sleutel laten bijmaken??

Gr 8)

Naast de dealer bij weinig bedrijven volgens mij. Ik weet dat er in Den Haag aan de Rijswijkseweg een sleutelboer zat die het kon. Of ie er nog zit en hoe hij heet moet je me niet vragen aub  8)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

BartT5R

Thuur,
misschien pastte de jouwe op die van mij? ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Citaat van: VolvoMafia op 19-10-2004 16:47:34
Citaat van: thuur op 19-10-2004 15:58:41
Dus als er toch geen chip in zit, waar kan ik die sleutel laten bijmaken??

Gr 8)

Naast de dealer bij weinig bedrijven volgens mij. Ik weet dat er in Den Haag aan de Rijswijkseweg een sleutelboer zat die het kon. Of ie er nog zit en hoe hij heet moet je me niet vragen aub  8)

Ok, hier in Limboland ook een sleutelboer gevonden die iedere sleutel kan namaken (tenminste, hij klonk nogal zelfverzekerd ;) )

Want: de dealer kon bij de fabrikant NIET de juiste sleutelcode achterhalen. M.a.w. hij kon niets meer voor me betekenen.  ::)

Ben benieuwd wat dit weer gaat worden. ;)


En ook @donky73: Wat is het geworden??!


Gr 8)

The Saint

Wat een gekl..t met die sleutels allemaal. Maar misschien is het bewust en goed dat de drempel zo hoog is, want als WIJ makkelijk een sleutel kunnen bestellen/namaken, dan kan Nicolas Cage dat ook. Is je auto zo maar weg in 60 sec...  ;)
No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Let op bij een G3 installatie , dat G3 ook op het kenteken staat, ik ben een aantal volvo's tegen gekomen met de G3 installtie maar op basis van het bouwjaar komen deze niet voor de korting in aanmerking.

Verder kijk eens bij een paar knappe auto's en ga er eens mee rijden, dan merk je vanzelf het verschil wel tussen een knappe en minder knappe auto.

Onderhoudshistorie, als die er niet bij zit maar wel bij de/een dealer in onderhoud geweest is, bel dan gewoon met de betreffende dealer, zij zullen je graag voorzien van informatie over de auto.
De delaer in Alkmaar wilde mij prima helpen ( wist zelfs dat er een nieuwe motor in gezet was ) wist de eigenaar zelfs niet eens :-)