[VOLVO 850 CLUB MEETING] Sleuteldag Nordicar 16-03-2013

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 06-03-2013 14:32:04

Vorige topic - Volgende topic

Volvo 850 Club Nederland

Op 16 maart staat er een sleuteldag op het programma bij Nordicar in Heerhugowaard.
Wees welkom op deze voorjaars editie en schrijf je in.
Aanmeldingen onder voorbehoud van inhoud van sleutelwensen. Deze worden in overleg geaccepteerd.
Het is de bedoeling eventueel benodigde onderdelen/materialen bij locatie af te nemen, en zelf voor gereedschap te zorgen.
Inschrijving is inmiddels open !

-->aanmelden kan hier<--

Hugo111

Leuk, de sleuteldagen zijn altijd erg gezellig en in een goede sfeer.

Bij mij is het de dynamo die aan vervanging toe is. Is dit een klusje dat geschikt is voor een sleuteldag?

Ik kan een dynamo meenemen. Ik heb ook in theorie door wat er moet gebeuren. In praktijk kan dit natuurlijk best een aardig klusje worden.

Van Nordic mag ik mijn eigen dynamo meenemen - een uitzondering op de regel dat de onderdelen bij Noric gekocht moeten worden. Dit ivm het ruilsysteem van de dynamo waarbij de oude ingeleverd wordt ter revisie. Daar zit dan weer een werkdag tussen, dus dat gaat tijdens de sleuteldag niet lukken.

Ik heb hierover met Peter van Nordic gebeld. Nu is nog wel even de vraag of dit naar idee van de club organisatie een passende klus is voor de sleuteldag.

Gompiev70xc

ik zou evt lekkage olieretourleiding turbo willen maken. (daar zit het probleem denk ik).

RRRRR_Ramon

Ik ga ook naar HHwaard. Stuurkogels vervangen staat op de planning.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

evdborn

Ook ik kom graag langs, na de laatste dag in HH waard is het uitlijnen gedaan na nieuwe draagarmen en stuurkogel, echter bleek het lager ook kapot te zijn , dus opnieuw uitlijnen  :-[
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

evdborn

weer een lekker dagje, gezellig, prima georganiseerd, altijd vriendelijke mensen bij Nordicar.
Alleen voor Mark nog een verzonken brug  :)

Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

RRRRR_Ramon

Citaat van: RRRRR_Ramon op 12-03-2013 21:13:29
Ik ga ook naar HHwaard. Stuurkogels vervangen staat op de planning.

Gezellig dagje weer, er kwam alleen een draagarmpje bij. Gelukkig op voorraad (voor een diesel niet altijd vanzelfsprekend) en dus nu aan de linkerkant een verse Meyle draagarm en Meyle buitenste stuurkogels links en rechts. Lekker de boel weer uitgelijnd en de APK puntjes nagelopen en niets geks tegengekomen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

forumuser

Wederom een nuttige sleuteldag geweest, veerpootlagers en rubbers zijn vervangen en dit was goed te merken tijdens het ritje naar huis. Tevens gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de zomerbanden met vers gepoedercoate velgen te monteren. Kijk:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=327552528&key=Y6KWRCLX

Mark, Ton en personeel van Nordicar bedankt voor organisatie van deze geslaagde dag.
Tot een volgende gelegenheid.
groet, Peter.