uitlezen abs storing geen storing??

Gestart door dinky, 07-03-2013 18:34:00

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: thuur op 13-03-2013 00:04:26
Brandende ABS/TRACS lampjes + geen foutcodes = (bijna altijd) defect contactslot.

En dan vooral het electronisch deel van het contactslot.
(dus niet je contactslot demonteren/slopen ;D )

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dinky

vandaag is de dag dat het abs lampje weer is gaan branden, nu is mij opgevallen dat het nr wat op de abs pomp(9140775) staat niet overeenkomt met de module(9140774) die er op zit. zou dit kunnen zorgen voor een storing? en wat kan je doen aan het contact slot? en zijn hier ook foto's van. dan zou ik dit kunnen uitsluiten.

met vriendelijke groet
Anne

Ludo

Citaat van: dinky op 19-03-2013 16:11:57
en wat kan je doen aan het contact slot? en zijn hier ook foto's van. dan zou ik dit kunnen uitsluiten.

Je kan het vervangen.  :D
Een foto vind je o.a. hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57420.0.html

dinky

dus als ik het goed begrijp, kan het dus zijn dat het elektronisch gedeelte dus stuk is zodat mijn abs en tracs lampje gaan branden? maar als ik mijn module los haal zekering eruit en alles weer terug zet blijft het voor een tijdje goed, dit kan hier dus ook mee te maken hebben?

Groet Anne

thuur

Citaat van: dinky op 19-03-2013 16:11:57
vandaag is de dag dat het abs lampje weer is gaan branden, nu is mij opgevallen dat het nr wat op de abs pomp(9140775) staat niet overeenkomt met de module(9140774) die er op zit. zou dit kunnen zorgen voor een storing?

Nee. De module heeft een ander onderdeelnummer omdat het een ander onderdeel is.

Citaat van: dinky op 19-03-2013 19:19:34
dus als ik het goed begrijp, kan het dus zijn dat het elektronisch gedeelte dus stuk is zodat mijn abs en tracs lampje gaan branden? maar als ik mijn module los haal zekering eruit en alles weer terug zet blijft het voor een tijdje goed, dit kan hier dus ook mee te maken hebben?

Zonder foutcodes blijf je gissen.

Gr :D

dinky

dus het komt het klopt dus wel als de abs pomp een andere nr heeft als de module?
ik zou dus het startschakelaar(relais) gaan vervangen om het uit te sluiten.
wat zou het nog anders kunnen zijn waardoor het terug komt? slechte bedrading?

thuur

Volgens mij zijn alle opties wel genoemd..

Gr :eusa_think:

Sbv

Citaat van: dinky op 19-03-2013 19:50:34
dus het komt het klopt dus wel als de abs pomp een andere nr heeft als de module?
ik zou dus het startschakelaar(relais) gaan vervangen om het uit te sluiten.
wat zou het nog anders kunnen zijn waardoor het terug komt? slechte bedrading?
Foutcodes ?

dinky

foutcodes heeft hij niet, is al uitgelezen bij de dealer. eerste keer bij het uitlezen gaf hij foutcode de de sensor op de remkrachtverdeler niet goed was dus vervangen. Vandaag is mij opgevallen als ik zeer rustig optrek dat het abs en tracs lampje niet gaat branden, dus start de auto geen lampjes, rijd rustig weg van huis geen lampjes, trek ik wat harder op dan pas gaan de lampjes aan. 

dinky

vandaag bij een andere volvo dealer gegaan om mijn 850 eens op nieuw uit te laten lezen, en met resultaat want er kwam bij deze gewoon een foutcode naar boven(141) dit had te maken met de sensor op het remsysteem. maar deze is al vervangen, dus het enigste wat er kon zijn zie de monteur is de module of de kabels. de module heb ik sinds kort en heb ik overgenomen van een forumlid. ik denk dan ook dat ik een beroep moet doen op THUUR, om het opnieuw te laten solderen. en dan kijken wat hij dan doet.

GROET
Anne