uitlezen abs storing geen storing??

Gestart door dinky, 07-03-2013 18:34:00

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,

vanddag mijn volvo 850 uit laten lezen omdat mijn abs lampje brand, deze is uit als je de auto start maar gaat branden weer je gaat rijden. dus laten uitlezen bij de volvo dealer daar kwam uit ebd sensor, dus deze moet vernieuwd worden. deze kost 107 euro bij de dealer, zal deze nergens ander te bestellen zijn. en wie weet hoe je deze vervangt? hij zit op de remkrachtverdeler.

Groet
Anne

dinky

vandaag de sensor(100 euro) vervangen die stuk was volgens het uitlezen,
en wat blijkt..... het heeft niets geholpen :eusa_wall: abs en tracs geen meteen branden bij het rijden. doe je de auto uit en dan weer aan geen lichtshow maar ga je rijden beginnen ze te branden. dus de dealer op gebeld en kan hem dus weer laten uitlezen(weer 45euro). miss dat de storing er nog in stond zeiden ze, maar heb de minpool los gehad van de accu de reset hij toch?
wat zou er anders aan de hand kunnen zijn?????
Groet Anné

The Demon

Foutcodes reset je NIET door de accu los te maken.

Ik weet niet hoe iedereen daarbij komt  :eusa_doh:

De enige manier om foutcodes te wissen is de computer met de juiste software eraan hangen (OBD 2) of de procedure volgen zoals die beschreven staat hier op het forum (OBD 1).

Groet,
The Demon.

UserID6342

thuur

Ik heb nog nooit een EBD-sensor vervangen maar wel al heel vaak deze storing opgelost :D

Gr :eusa_dance:

elianmars

45 euro om te laten uitlezen?  :o

dinky

deze sensor zit op de remkrachtverdeler onder het potje met remvloeistof, zo noemden ze de sensor bij de garage. maar storingen wissen kan alleen met een computer.
dus niet even de abs module ervan af, ecu eruit, op minpool er even vanaf halen haalt dus niets uit?

The Demon

Als je zin, tijd en gelegenheid hebt om naar Haarlem te komen wil ik je wel even helpen met resetten en uitlezen.

Groet,
The Demon.

EDIT: Het is niet echt om de hoek  ;D

svenerik

Bellen met thuur is de beste oplossing, en veel lezen op het forum .

Ik heb al geleerd dat je ongeacht het probleem eerst het forum moet doorspitten en dan pas een actie moet ondernemen !!

tegen zo veel liefhebbers en bijpassende ervaringen kan een garage nooit op !!

Ps 45 eu voor uitlezen is veeeel te veel !!!

dinky

anders moet ik voor in de toekomst zelf maar even een scantool kopen met obd2,
zelf uitlezen en storing wissen. heb er al 1 gezien voor 69 euro(dit kan al snel uit). maar ga maandag gewoon weer even langs de dealer probeer daar wel even een deal te sluiten. voor een paar minuten werk niet weer 45euro betalen. en dit ga ik ook niet betalen

elianmars

Citaat van: dinky op 09-03-2013 21:04:54
zelf uitlezen en storing wissen. heb er al 1 gezien voor 69 euro(dit kan al snel uit).

Dat gaat volgens mij niet werken.

thuur

Citaat van: svenerik op 09-03-2013 21:01:16
Bellen met thuur is de beste oplossing

:eusa_naughty:

PB-en of mailen gaat veeeeel beter :D

Gr ;)

UserID6342

Citaat van: elianmars op 09-03-2013 22:02:25
Citaat van: dinky op 09-03-2013 21:04:54
zelf uitlezen en storing wissen. heb er al 1 gezien voor 69 euro(dit kan al snel uit).

Dat gaat volgens mij niet werken.
Nope, en is zonde van je geld.

dinky

even een update vandaag bij de dealer geweest, uit laten lezen en er waren geen storingen en toch brande het tracs en abs lampje heel vreemd. ze wouden de volvo wel weer hebben en dan aan de blackbox. zij vroegen zich af of ik de goede module er wel op had omdat ik deze heb verwisselt maar deze heeft precies dezelfde nrs en gaf eerder ook geen storingen. maar ben eerst naar huis gegaan en dacht ik zal de module er even vanaf halen en er weer opzetten, en nu geen abs en tracs in beeld SUPER :laugh:. dus nu kijken of het ook zo blijft. hij nu voor de apk kunnen.

Groet Anne

thuur

Brandende ABS/TRACS lampjes + geen foutcodes = (bijna altijd) defect contactslot.

Gr :D