Evilknievel stelt zich voor nu eindelijk foto's

Gestart door Evilknievel, 22-01-2013 20:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evilknievel

Citaat van: jurrienth op 09-03-2013 14:38:29
Mooie Volvo!, wil ik zelf ook nog doen de turbodruk verhogen!

Zet er dan wel een selenoid tussen, anders word je door je voorraam gelanceerd.

el diablo

welke aanpassing geeft zo'n ding in je vermogen? en is het op de lange termijn niet schadelijk voor je continue aanpassende ecu software dan? of is dit iets heel anders wat ik nu voor ogen heb?
T5 '96

Evilknievel

Citaat van: el diablo op 09-03-2013 17:00:36
welke aanpassing geeft zo'n ding in je vermogen? en is het op de lange termijn niet schadelijk voor je continue aanpassende ecu software dan? of is dit iets heel anders wat ik nu voor ogen heb?

Natuurlijk heb je meer slijtage als met gewoon standaard druk.
Maar dat heb je ook als je een autostyle power filter monteert.

Als je je turbodruk verhoogt stijgt je koppel behoorlijk.
Gebruik hierbij wel een nauwkeurige boostmeter, anders heb je kans dat je je blok beschadigd.

el diablo

Het gaat bij mij ook gebeuren, maar ik kies dan voor een tuningsbedrijf. Misschien wel aanzienlijk duurder, maar bij ellende heb je wel de service die je bij zelfdokteren dan weer niet hebt:)
T5 '96

Evilknievel

Een kleine update...

Afgelopen week achter een nieuwe turbo aangegaan, de turbo die erop zat had z'n beste tijd gehad.
In de buurt van Amsterdam een tweedehands opgehaald, en deze paste perfect. (T15)

Alleen kwam ik er bij het wisselen achter dat de flens die ik had, conisch is, en paste dus niet op de turbo.
Zelf een flens en downpipe gefabriceerd, en jawel, het paste ook nog.

Dit geheel in elkaar gezet, en toen auto gestart. Toen kwam het probleem.

Bij het wisselen heb ik het uitlaatspruitstuk los gehad, en later vervolgens weer vast gezet.
Nu heb ik het probleem dat er ergens een beetje lucht lekt.

Ik Broekhuis in Groningen opgebeld, en gevraagd of ze een uitlaatspruitstuk pakking op voorraad hadden.
Ze vertelden mij dat er geen pakking tussen hoeft.

Iemand hier bekend mee?

Voor de rest roffel ik een beetje door, en bevalt de auto super.

Graag hoor ik wat het probleem zou kunnen zijn.

UserID6342

#35
Met alle respect, maar klinkt als knap prutswerk dus....

Er zitten 5 uitlaatpakkingen tussen je spruitstuk en kop in, er zit geen pakking tussen spruitstuk en turbo in.

Aansluiting downpipe (conisch of recht) had je zo kunnen zien....

Spruitstuk loshalen om turbo te wisselen is absoluut niet nodig...

Heb je wel de oliekeerring van de olieretour vervangen en de pakking tussen het oliepijpje en de turbo ook meteen vernieuwd ?  Of is alles in elkaar gezet met vloeibare pakking oid ?

Piere

Citaat van: Dirk342 op 25-03-2013 13:03:30Of is alles in elkaar gezet met vloeibare pakking oid ?

Daarvan gaat de uitlaat toch niet lekken?  :eusa_eh: :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Citaat van: Piere op 25-03-2013 18:16:04
Citaat van: Dirk342 op 25-03-2013 13:03:30Of is alles in elkaar gezet met vloeibare pakking oid ?

Daarvan gaat de uitlaat toch niet lekken?  :eusa_eh: :eusa_think:
;D Bedoel de oliekeerring en oliepakking Pieter, van het olieretour pijpje ;D ;D

KIM



Evilknievel

Citaat van: Dirk342 op 25-03-2013 13:03:30
Met alle respect, maar klinkt als knap prutswerk dus....

Er zitten 5 uitlaatpakkingen tussen je spruitstuk en kop in, er zit geen pakking tussen spruitstuk en turbo in.

Aansluiting downpipe (conisch of recht) had je zo kunnen zien....

Spruitstuk loshalen om turbo te wisselen is absoluut niet nodig...

Heb je wel de oliekeerring van de olieretour vervangen en de pakking tussen het oliepijpje en de turbo ook meteen vernieuwd ?  Of is alles in elkaar gezet met vloeibare pakking oid ?

Twee bouten van turbo op spruitstuk kreeg ik niet los. Kleine moeite om spruitstuk eraf te halen.
Voor de rest alle pakkingen vervangen behalve van spruitstuk omdat ik in eerste instantie dacht dat het niet los hoefde.

Daarnaast alle slangen vernieuwd.

En wat betreft een conische of rechte, tja een mens kan zich vergissen.


Piere

Citaat van: Evilknievel op 25-03-2013 20:23:30
Kleine moeite om spruitstuk eraf te halen.

Eraf halen is niks, het is het monteren dat zo'n bitch van een werk is met die dingen ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/