850 T-5 400pk UPDATE & 850R 609 & Even iets anders!!

Gestart door Rense850T5, 09-03-2013 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Rense850T5

Zo heb weer wat kleine updates over de vovo

Heb de auto inmiddels ligtelijk gestript:

Krat vol met raamrubbers (waar een krat van je motortakel al niet handig voor is)

Toen ik thuis klaar was met de auto strippen de auto naar autotaalglas gebracht met de oprijwagen van het werk,hier hebben ze de rest van de ruiten uit de auto gehaald, er komt een nieuwe voorruit in en alle andere ramen worden getint.

Op deze laatste foto is ook te zien hoe dof de lak is geworden waarschijnlijk door de weekmakers in de plastidip.

Toen ze bij de glasboer ermee klaar waren heb ik de auto zo kaal als die is naar de spuiter gereden (dit is maar een klein stukje) maar alsnog kreeg ik genoeg verbaasde gezichten.

Ook de volvo dealert weer ff blij gemaakt met een bestelling van 550 euro  aan klipjes en klemmetjes  :eusa_wall: voor alle deur en raam rubbers. En 2 nieuwe deurrubbers een raam geleider en nog wat klein spul. Ook maar gelijk nieuwe remschijven gehaald van Brembo voor de nieuwe achter remmetjes. Welke icm Brembo 4 pots klauwen gemonteerd gaan worden, schijven zijn van s60r 330mm

Tot zover weer de updates het is nu ff afwachten wanneer de spuiter hem te pakken neemt en ik weer kan beginnen aan t opbouwen hiervan.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

V70geRwin

Geen half werk, netjes  :eusa_clap:

t5joost

Mooi werk! Je pakt het goed aan.

leons850

Ben benieuwd naar het resultaat Rense!
Het vorige spuitwerk was erg netjes dus komt wel goed.
Binnenkort maar eens een bakkie doen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

mitchelli

Lekker bezig Rense! Ook erg benieuwd naar het eindresultaat.
Zal hij klaar zijn voor de kerstboom meeting?  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Jurijn R

Goed bezig, spuit je de binnenkant ook ? Ik zie namelijk serieus weinig binnenin

henry classic v70

...welke kleur wordt íe deze keer gespoten :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rense850T5

Citaat van: Jurijn R op 25-11-2015 15:45:07
Goed bezig, spuit je de binnenkant ook ? Ik zie namelijk serieus weinig binnenin

Binnenkant word niet gedaan, en hoe bedoel je dat je binnenin serieus weinig ziet?!

Citaat van: henry classic v70 op 25-11-2015 15:57:14
...welke kleur wordt íe deze keer gespoten :D

Haha deze keer gewoon origineel en daarna ga ik nooit meer wat anders doen dan wassen waxen poetsen pollijsten wassen waxen poetsen pollijsten wassen waxen poetsen pollijsten enz enz.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

elianmars

Toch was dat blauw wel erg gaaf, hoor  8)

t5joost

[/quote]

Haha deze keer gewoon origineel en daarna ga ik nooit meer wat anders doen dan wassen waxen poetsen pollijsten wassen waxen poetsen pollijsten wassen waxen poetsen pollijsten enz enz.
[/quote]

Maar een paar lagen extra laten spuiten? :P haha

Jurijn R

Dat het er leger uitziet doelde ik op de ontbrekende deurpanelen, achterbank, .. Maar zal wel voor de ramen geweest zijn ;D
Niet aan gedacht. (Omdat ik de mijne elke dag zo zie staan met niets binnenin  :eusa_wall: :eusa_whistle:)

Rense850T5

Citaat van: mitchelli op 25-11-2015 07:48:02
Lekker bezig Rense! Ook erg benieuwd naar het eindresultaat.
Zal hij klaar zijn voor de kerstboom meeting?  ;D

Nee denk het niet. Maar is voor mij ook niet erg (wel jammer) maar wil de auto ook eerst thuis nog goed laten uitharden voordat ik hem weer in elkaar schroef. Auto is ook geschorst dus heeft allemaal geen haast miss kan ik in de tussentijd ook een begin maken aan het opbouwen van het nieuwe blok. Dus wie weet kan het allemaal in 1x maar dat weet ik niet zeker.

Citaat van: elianmars op 25-11-2015 21:42:32
Toch was dat blauw wel erg gaaf, hoor  8)

Was ook heel gaaf heb er ook met plezier mee gereden. Alleen in de periode dat ik ermee reed en hij rood was ben ik 1x aangehouden (eigen schuld), en ik het jaartje dat hij blauw was ben ik wel 4-5x aan de kant gezet werd er een beetje simpel van.

Ben gister nog even bij de spuiter langs geweest en hij was er al wel iets mee begonnen had de voor en achter bumper kaal, strak en in de grondverf staan dus het begin is er.

Rense850T5

Zo daar zijn we weer eens een keertje
Is wel weer eventje geleden maar er zijn weer een aantal nieuwe updates.

Op weg naar de R-meeting ong. een klein jaartje geleden is zoals sommigen van jullie weten heeft mijn kachel raditeur de geest gegeven.
Deze heb ik inmiddels vervangen en ik moet zeggen dit is prima te doen. Veel beter dan bijvoorbeeld een golfje waar je het volledige dashbord mag demonteren.

En hier het gedeelte wat helemaal open is gescheurt

Ook is de complete auto overgespoten  ;D
Hier staat de auto in de primer en controlelaag hierna moet hij nog opnieuw geschuurt worden nabewerkt en dan kan er gespoten worden

Klaar voor het spuiten:

Kleurtje erop:

Blanke lak erop:

En nu is het weer tijd om de auto weer op te bouwen. Dit duurt helaas altijd langer dan gehoopt.
En nu ik de kans had ook gelijk een nieuwe voorruit erin en alle ramen laten tinten.
Voorruit en voorste zijruiten zijn 70% doorlatend en achter is dacht ik 35% doorlatend.
Het ziet er nu heel clean uit je kan er ook vanaf buiten nog wel doorheen maar niet echt in kijken precies zoals ik in gedachte had.

Ook gelijk de 2 bumpersteunen achter vernieuwd alleen de linker is niet meer leverbaar, dus 2x de rechter gekregen en die aangepast (gaten om booren)

Ben ook weer had aan het nadenken voor de opbouw van het nieuwe motorblok dus dat is nog zeker in de planning maar ben nog beetje aan het uitdokteren maar ik alles vandaan kan halen en kan (laten) maken.

Foto's van de volledige auto komen zodra de auto er weer een beetje uitziet als een auto.
Verder nog paar kleine dingen aan t verzamelen om te kunnen upgraden zoals remmen en versnellingsbak :eusa_whistle:

arjen850

Kijk, die glimt weer zeg :eusa_clap:

KIM

Altijd mooi zo'n verse laklaag.