Ruisende raamrubbers

Gestart door PvT, 18-10-2004 20:21:47

Vorige topic - Volgende topic

PvT

De schraaprubbers (raamrubbers) aan de bestuurderskant zitten niet helemaal lekker op hun plek. Bij de spiegel krullen ze wat omhoog en dit veroorzaakt veel windgeruis bij >100 km/u. Die dingen weer op hun plek duwen helpt maar tijdelijk (en je raam open en dicht doen is dan funest). Heeft iemand ervaring met het vastzetten (vast lijmen) van die rubbers of moet ik er gewoon nieuwe indoen omdat deze misschien te droog geworden zijn. Ze gaan iig al 290.000 km mee.

Ben nl. ook bang dat er bij slagregens water in de deur loopt onder de rubbers door waardoor er roestplekken onder aan de deur kunnen ontstaan.

thuur

Je kunt proberen de rubber in het geheel eruit te halen en opnieuw erin te stoppen. Als het rubber echter vervormd is (o.a. door de zon) kun je beter een nieuwe erin steken.

Gr 8)

Hans V70

Als je het horizontale dikke rubber bedoelt en deze begint te "krullen'' bij de spiegels is de metalen strip in het rubber aan het roesten. Als je het hele rubber verwijdert, zie je dat zo. Het beste is een nieuw rubber erin. Kosten weinig. Heb zelf al eens vervangen maar weet de prijs zo niet meer.

speedyT5

Citaat van: PvT op 18-10-2004 20:21:47
De schraaprubbers (raamrubbers) aan de bestuurderskant zitten niet helemaal lekker op hun plek. Bij de spiegel krullen ze wat omhoog en dit veroorzaakt veel windgeruis bij >100 km/u. Die dingen weer op hun plek duwen helpt maar tijdelijk (en je raam open en dicht doen is dan funest). Heeft iemand ervaring met het vastzetten (vast lijmen) van die rubbers of moet ik er gewoon nieuwe indoen omdat deze misschien te droog geworden zijn. Ze gaan iig al 290.000 km mee.

Ben nl. ook bang dat er bij slagregens water in de deur loopt onder de rubbers door waardoor er roestplekken onder aan de deur kunnen ontstaan.

De belangrijkste reden dat de rubbers gaan krullen en niet meer goed zijn vast te zetten is dat er roest is onstaan waar het rubber aan het metaal van de strip is gevulcaniseerd. De beste manier is de rubbers te vervangen, in het ergste geval kunnen de rubbers zo dik worden door de roest dat ze krassen op de ruit kunnen gaan veroorzaken.
Voor de duidelijkheid, dit worden de zgn. afstrijkrubbers genoemd.
Overigens komt er altijd water door de rubbers in de portieren, dat is niet erg zolang de afwateringsgaten onderin de deuren maar open zijn zodat het water er weer uit kan lopen..

greetz
piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

PvT

Dank voor de tips. Ga ze d´r maar eens uithalen het weekend en kijken of ze roesten. Iemand een goed adres in midden Nederland waar ik nieuwe rubbers kan kopen of is het prijsverschil zo klein dat ik bij de Volvo dealer kan halen?

En kan je die rubbers vervangen als het raam naar beneden is of moet de deur gedemonteerd worden.

speedyT5

De rubbers kan je zo vervangen zonder de bekleding te hoeven demonteren, ze zitten gewoon geklemd.

Als iemand een ander adres weet wil ik het ook graag weten, maar ik denk dat dit echt een specifiek Volvo onderdeel is wat niet in de universele handel te krijgen is of het zou een gebruikte moeten zijn.
Je kan natuurlijk altijd nog een prijsvergelijk maken door ff de prijs bij de dealer te vragen en je hoeft ze natuurlijk niet alle 4 te vervangen maar te beginnen bij de voorportieren?

greetz 8)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

mvz

Ik heb recentelijk rubbers voor de achterste portieren gekocht bij de Volvo Dealer: 35euro per stuk. Vervangen is inderdaad zeer eenvoudig!

PvT

CiteerIk heb recentelijk rubbers voor de achterste portieren gekocht bij de Volvo Dealer: 35euro per stuk. Vervangen is inderdaad zeer eenvoudig!

:o 35 euro per stuk  :o 70 euro voor 2 rubbers lijkt me wel erg veel geld. Zou d´r goud in verwerkt zijn ?

daytonawim

Jee wat een aardige prijs mensen, ik moest voor mijn Chrysler 225 euro betalen voor 1 rubber :-(  en ik had er toch echt 2 nodig :-(

thuur

Citaat van: PvT op 20-10-2004 20:04:40
:o 35 euro per stuk  :o 70 euro voor 2 rubbers lijkt me wel erg veel geld. Zou d´r goud in verwerkt zijn ?

Zo zie je maar weer....

Citaat van: daytonawim op 20-10-2004 22:29:42
Jee wat een aardige prijs mensen, ik moest voor mijn Chrysler 225 euro betalen voor 1 rubber :-(  en ik had er toch echt 2 nodig :-(

Alles is relatief ;D

Gr 8)

Hans V70

Autorima in Druten maar es proberen.  In mijn  herinnering
€ 15,= per stuk.