Waterlekkage via aansluiting rand plastic/ rubber hemel vs. portier

Gestart door KXS70, 09-03-2013 23:03:21

Vorige topic - Volgende topic

KXS70

Sinds gisteren regent het weer eens, na een lange periode van droogte (vorst en wat sneeuw), en gelijk steekt er weer een nieuw probleem op bij onze V70 Classic. Het lijkt onderhand wel een never ending story  :'( :eusa_sick:.

Een deel van de zitting en de leuning van de passagiersstoel is nu behoorlijk nat, zo merkte ik net na controle. Ik ontdekte vanochtend al wat druppels water die tevoorschijn komen tussen de plasticlijst en het rubber ter hoogte van het (dak)hemeltje bij het rechter voorportier.

De Volvo dealer heeft half januari jl. een nieuwe voorruit en nieuwe roofrails geplaatst, en de daklijsten beter vast gezet (die lagen namelijk los/ te klapperen).

Nu vraag ik mij af of deze lekkage verband kan houden met het demonteren en terugplaatsen van de daklijsten. Komt er misschien regenwater binnen via de regengoot? Kan dit?

De druppels vallen naar beneden vrijwel onder het 1e bevestigingspunt, vanaf de Astijl denkend, van de roofrail.

De lekkage lijkt me niet via het portierrubber te komen, want die zit lager dan de plek waar ik de druppels zie hangen/ vallen.

Wie herkent dit en weet een/ de oplossing? Alvast bedankt voor de reacties.

Groet, Dick

elianmars

Dit zal hoogstwaarschijnlijk de bevestiging van de roofrails zijn. Deze zitten vast met boutjes, waarop rubberen ringetjes zitten. Ik denk dat een van die ringetjes op de boutjes niet goed zit, waardoor er water naar binnen komt.

The Demon

Ik denk dat de voorruit niet goed gekit is.
Terug naar de dealer dus en de ruit opnieuw laten monteren.

Of heb je een Carglass ruit erin?
Dan is het weer eens een bewijs dat die ruiten niet goed passen omdat ze dunner zijn dan origineel.

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

Voorruit lekt het niet op de rugleuning van de passagier stoel ;) Lekt langs de rails, wat elianmars zegt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KXS70

Heb dit bewust door de dealer laten uitvoeren. Wegens slechte ervaringen met Carglass. Voorruit is origineel Volvo en voorzien van originele stickers.

Ik denk ook dat de lekkage wordt veroorzaakt ergens bij het bevestigingspunt van de roofrails. De reactie van Elianmars lijkt me heel duidelijk.

Begin intussen toch ook te twijfelen aan de kennis en kunde van enkele Volvo medewerkers. Had ze nog geadviseerd om kit in de boutgaatjes te gebruiken, wat hier op het forum wordt geadviseerd.

Bedankt voor het meedenken!

Groet, Dick

elianmars

KXS70

Kijk, dit is tenminste duidelijk.

Daarbij nog even wat siliconenkit in het boutgaatje smeren, dan moet het opgelost zijn. Hopen we maar.

Heel veel dank!