S70 2.5T niet aanslaan met kou.. :(

Gestart door Sem, 12-03-2013 06:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Sem

M'n ex heeft iedere keer problemen met het starten van de S70. Auto loopt op lpg, maar start natuurlijk op benzine. Na echt 20 minuten kloten heb je kans dat ie aangaat. Ze heeft nu mijn auto mee en ik dacht dus vanmorgen.. "Ik zal m wel aanslingeren.." Nou niet dus. ;)

Hij gaat ook niet mooi rond en klinkt telkens alsof hij bijna aangaat. Bougies zijn niet erg oud en ik meen ook brandstof uit de uitlaat te ruiken.

Hij moet wel n beurt hebben, maar dat lijkt me geen reden om niet aan te slaan. Iemand n idee?

UserID6342

Schot voor de boeg: slechte vonk, drukregelaar ?

Sem

Citaat van: Dirk342 op 12-03-2013 07:05:08
Schot voor de boeg: slechte vonk, drukregelaar ?
Hoe controleer ik de regelaar? Zat zelf te denken aan brak brandstoffilter.. Als ie eenmaal loopt en ff gereden heeft start ie ook goed... Dacht dat misschien dat de brandstof niet goed naar voren komt.. Of te weinig. Totdat het filter misschien drijfnat is, maar misschien een belachelijke gedachte. Auto rijd veel op lpg natuurlijk. Ga vandaag even kijken, hoe en wat..

KIM

Koelvloeistoftemperatuur sensor?

Sem

Citaat van: KIM op 12-03-2013 09:08:46
Koelvloeistoftemperatuur sensor?

Dat is toch niet die in het reservoir geprikt zit? Want uh.. Die is stuk ja en ontbreekt momenteel.  :eusa_shifty: zou toch niet waar zijn zeg.. Is al maanden stuk en start nooit moeilijk, alleen als het zo koud is.

)()()sT

Nee de sensor zit onder je thermostaat, wat jij bedoelt is het niveau-vlottertje in het vaatje idd.

Sem

Citaat van: )()()sT op 12-03-2013 09:22:13
Nee de sensor zit onder je thermostaat, wat jij bedoelt is het niveau-vlottertje in het vaatje idd.

Die zal toch geen problemen geven? Maargoed.. Die andere sensor dus ook maar uit voorzorg vervangen..

Krijg m niet aan de praat nu.. :(

KIM

Je kunt even de weerstand meten. Wanneer deze verkeerd is en het signaal "warme motor" wordt doorgegeven zou het mogelijk zijn dat de motor niet wil aanslaan.
Snelle test, maar dan heb je wel een foutcode: stekker van de temperatuursensor lostrekken. Vervangingswaarde wordt dan -42 graden en dan zou ie het wel moeten doen. Je koelventilator zal wel op max draaien.

GeertG

Ik vind het nog steeds erg lijken op een defecte brandstofdrukregelaar.  :eusa_think:
Kan volgens mij ook nog eens makkelijk getest worden.

Succes! :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Sem

Citaat van: GeertG op 12-03-2013 10:38:07
Ik vind het nog steeds erg lijken op een defecte brandstofdrukregelaar.  :eusa_think:
Kan volgens mij ook nog eens makkelijk getest worden.

Succes! :)

Net brandstoffilter vervangen. Vreemd wel.. Stond al 20 minuten stil en met losmaken kwam er een explosie van branstof bij het loslaten. Zo erg dat ik m even terug moest drukken, want ik zat helemaal onder. Toen even eerst olie en filter vervangen en even gestart om te peilen. Ik dacht dus dat door het starten de druk nog hoger zou zijn nu, maar niets minder waar. Totaal geen druk meer nu. Vreemd. Later even gestart en daarna mooi lopen. Nu even kijken hoe het is na een tijdje in de kou te hebben gestaan.

Waar zit die druk regelaar? En hoe is die te controleren? Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ga nu even met water douchen ipv benzine.. :/

Sensor koelvloeistof niveau komt straks bij dealer binnen en vervang ik meteen even straks. Daarna eventueel temp sensor en drukregelaar testen...

jacques1967

De brandstof druk regelaar zit tussen de injectors. De ene kant zit in het brandstofrail gedrukt en aan de andere kant zit een vacuumslangetje. Het lijkt erop dat het oude brandstoffilter verstopt zat. Kan er vocht in hebben gezeten en dat deze bevriest met de huidige lage temperaturen? Dit omdat er waarschijnlijk hoofdzakelijk op lpg wordt gereden. Hoeveel benzine zit er in de tank ? Is het geen condens wat bevriest?

)()()sT

Bij een *70 zit ie niet daar, maar achter het blok, waar de benzineleiding naar beneden loopt.

Sem

Zit meestal zo'n 20 a 30 liter in de benzine tank. Deze gaat overigens best rap leeg, omdat hij gewoon op benzine start en de eerste km's toch op benzine rijdt.

Morgen gaan we starten... We zullen het meemaken.

UserID6342

Kijk even aan de rechterkant achter je blok, op het subframe, daar zie je de regelaar wel zitten.  Net wat Joost zegt.

Sem

Citaat van: Dirk342 op 12-03-2013 17:51:20
Kijk even aan de rechterkant achter je blok, op het subframe, daar zie je de regelaar wel zitten.  Net wat Joost zegt.
uhm.. Maar wat kan ik er mee dan? Wat of hoe kan ik controleren?