BSR chip ander alternatief

Gestart door jpdewit, 13-03-2013 20:21:09

Vorige topic - Volgende topic

jpdewit

Mijn 850 is gechipt door BSR (280pk), nu zag ik dat de kwaliteit en de manier van chippen niet echt top is, wat is een betere alternatief.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

jpdewit

Citaat van: Martijn_B op 13-03-2013 20:27:26
Onderbouwing?

Ecu is opgestuurd, maar iedere auto heeft zijn eigen aanpassingen en reageert anders op een chip dus een chip doe op de auto afgesteld is lijkt mij beter. Toch..

Martijn_B

Heb je gelijk in, maar als je hardware nog standaard is dan zal het niet veel uitmaken. Wat belangrijk is is dat je lucht/brandstof verhouding goed is, dit kan je vaak laten meten bij een shop in de buurt of op de dyno.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

jpdewit

Heb nog een breedband lambdasonde liggen en een meterset, zal binnenkort deze eens aan sluiten en kijken wat mijn afr is

Turbobiker

Citaat van: jpdewit op 13-03-2013 20:39:36
Citaat van: Martijn_B op 13-03-2013 20:27:26
Onderbouwing?

Ecu is opgestuurd, maar iedere auto heeft zijn eigen aanpassingen en reageert anders op een chip dus een chip doe op de auto afgesteld is lijkt mij beter. Toch..

Zoals Martijn al zegt, maar ik wil het nog even in hardere woorden neerzetten: als je aan de hardware van je wagen niets verandert hebt, dan voldoet de standaard software die de bekende tuners leveren perfect. De kans dat je daar de mist mee in gaat is miniem. Er zijn inderdaad tuners die je anders proberen te doen geloven en hoe gereputeerd ook, ze praten onzin. Zover zijn we hier op het forum inmiddels wel dat dit gewoon een feit is.

Als jij nu tevreden bent met je 280pk, dan moet je dat lekker zo laten.

Je zou je wagen iets anders kunnen laten afstellen, dat de turbo er iets eerder of later in komt, maar dat is vooral een gevoelsmatig verschil.

Alleen als je meer wilt is het zinnig nieuwe software aan te schaffen. Maar zonder verandering van hardare ga je nauwelijks winst halen. Over wat je kunt doen is genoeg geschreven op het forum, maar een grotere turbo is stap 1. (of eigenlijk eerst stage 0, zorgen dat alle onderdelen onder de kap weer zo goed als nieuw zijn).

Succes.
De Tussenpaus

jpdewit

Hardware is inderdaad niet veranderd, maar schommelt wel, ene keer 1,3 bar en de andere keer 1,0 bar en af en toe schokt ie lichtjes
als de druk op 1,3 bar staat.vandaar dat ik op zoek bent naar een andere chip.

Sbv

Is de rest wel op orde, vacuumslangen etc ?

Martijn_B

Inderdaad: hoe is je stage 0? Hoe oud zijn al je ontstekings componenten en van welke merken?