luie nieuwe automaat?

Gestart door wkolff, 19-10-2004 15:39:25

Vorige topic - Volgende topic

wkolff

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een gereviseerde automatische bak in mijn 850 t5 estate, gekocht bij de Volvo dealer. Ik heb de indruk dat de auto sindsdien een beetje lui is geworden en minder snel op mijn gaspedaal reageert. Kan dit kloppen of accelereert ie gewoon soepeler en heb ik het niet door?

Tweede vraag: kan het kloppen dat na het tanken van V-power witte rook uit mijn uitlaat komt en een doordringende benzinegeur? Ik tank nu weer euro 95 en er is niks meer aan de hand... Ik dacht dat V-power beter was...

ed

Een auto kan zeker wel lui aanvoelen door de automaat. De spanbanden bepalen het aangrijpingspunt heb ik berepen, en de afstelling bepaalt dus het gedrag van de auto.
Doe anders een wat acceleratie testjes, dan weet je ook of hij zijn fabrieksopgave haalt.

V-power heeft een reinigende werking, witte rook is echte niet goed. Waar dat vandaan komt is voor mij onverklaarbaar.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Witte rook is toch over het algemeen water?

wkolff

ja dat dacht ik ook, maar het is opgehouden nu ik weer euro 95 tank

BartT5R

Denk er ook aan dat het kouder wordt,
als ie koud staat rookt ie altijd wel wat  in de winter, als ie nog rookt als ie warm staat en het is geen 5 graden of kouder is er misschien toch wat aan de hand.
Controleer regelmatig je koelwater zou ik zeggen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

reneetje

Rustig maar, wat ik zo lees lijkt mij dat gewoon condens.

Onze Volvo's zijn daar nl. erg goed in, oftewel niets om je druk over te maken want het is een teken van een volledige verbranding van de ingredienten ( gas/benzine en lucht)

Temperatuur onder of boven de 5 graden telt ook niet ,de luchtvochtigheid speelt hier parten.

En nu wordt het pas interressant voor de geblazen versie's want deze motoren pakken nu de volle winst.(ook atmoferische motors lopen onder deze omstandigheden mooier) :o

Een mooi voorbeeld hiervan zijn de huidige HR (hoog rendement)verwarmingsketels, die ook zo'n mooie witte pluim kunnen uitbraken over de daken, met dit soort weersomstandigheden.

Oftewel, ff netjes de motor(olie) warm rijden , en blazen met die hap ;D

wkolff

Dank je wel reneetje, voor je duidelijke uitleg. Blijft alleen de vraag bij mij waarom ie het wel doet als ik V-power tank en niet als ik euro 95 tank.

abe

door de betere verbranding van v power dus
dit lijkt me trouwens sterk hoor!

KIM

Bij een betere verbranding zal er meer water uit de uitlaat komen. In de meest ideale situatie zou de motor er alleen water en kooldioxide (CO2) uitgooien. Als de motor vuiler loopt gaat de produktie van deze produkten omlaag en gaat de produktie van koolmonoxide en onverbrande brandstof omhoog.

Volvo comfort

Mijn auto geeft ook witte rook pluimen...
Vooral als ie koud is dan is het echt veel...

Dan keek ik in mn spiegel en dacht ik ???

Maar nu weet ik dat het goed zit ::)

Ik keek ook elke keer mn koelvloeistof niveau na maar dat blijft echt goed...

Toch blij zo'n hoog rendements motor te hebben ;D