intressepeiling antitorsieas volvo 850/X70

Gestart door arie1965, 14-03-2013 06:49:09

Vorige topic - Volgende topic

arie1965

Over materiaal prijs etc kan ik nog niks zeggen maar reken maar op geen slappe zooi ;D
Uiteindelijk draait het om de hoeveelheden anders word het te duur :(
The European Volvo forum

Sbv

1 Arie
2 Turbobiker (geen vragen deze keer, zal goed komen)
3 KIM (mits werkelijk betaalbaar)
4 rickgriem ( ook afhankelijk van de prijs)
5 Koen.s
6 SBV 2 stuks(850 en S70) mits betaalbaar en stuk dikker als de standaard

arie1965

1 Arie
5 Koen.s
6 SBV (850 ) mits betaalbaar en stuk dikker als de standaard
7 SBV (S70)mits betaalbaar en stuk dikker als de standaard
The European Volvo forum

Turbobiker

1 Arie
5 Koen.s
6 SBV (850 ) mits betaalbaar en een stuk dikker dan de standaard versie
7 SBV (S70)mits betaalbaar en een stuk dikker dan de standaard versie

;)
De Tussenpaus

arie1965

The European Volvo forum

Wout309t

Ik mis nog een stuk theorie.
Volgens mij hoort een stabistang flexibel te zijn. Die van IPD zijn iets dikker, en ook iets stugger dan origineel. Maar ik neem aan dat je er niet zomaar een lomp stuk s235 tussen zet om het maar zo stijf mogelijk te maken?
Je zult toch iets moeten testen aan die dingen, om toch in de buurt van IPD te komen qua werking.
Kijk, een vpb maken kan bij wijze van spreken iedereen, maar hier komt meer bij kijken, en dan heb ik het uiteraard niet over je laskunsten.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

arie1965

Ik denk daar ook goed over na flexible maar sterk en terugkomend in vorm.
Ik heb daar een mooi voorbeeld van liggen op mn werk daar maken we rekstokassen van
Ik zal de gegevens van dat materiaal eens achterhalen.
En laat je niet misleiden door Namen van bedrijven zoals IPD Ultraracing Omp
Ik vind de prijs kwaliteit verhoudingen niet echt wat
The European Volvo forum

KIM

Citaat van: Wout309t op 16-03-2013 08:24:46
Volgens mij hoort een stabistang flexibel te zijn. Die van IPD zijn iets dikker, en ook iets stugger dan origineel. Maar ik neem aan dat je er niet zomaar een lomp stuk s235 tussen zet om het maar zo stijf mogelijk te maken?
Je zult toch iets moeten testen aan die dingen, om toch in de buurt van IPD te komen qua werking.
Kijk, een vpb maken kan bij wijze van spreken iedereen, maar hier komt meer bij kijken, en dan heb ik het uiteraard niet over je laskunsten.. ;)

Ik waag te betwijfelen of IPD daar ook gedegen onderzoek naar heeft gedaan. Voor het overhellen is stugger altijd beter; dit gaat echter wel ten koste van het comfort. Om de balans tussen comfort en sportiviteit te bepalen zal Volvol dat uitgedokterd hebben, maar ik denk dat IPD heeft gezegd: We maken dat ding gewoon een beetje dikker, dan helt de auto minder over.

Wout309t

Citaat van: KIM op 16-03-2013 09:37:42
Citaat van: Wout309t op 16-03-2013 08:24:46

Ik waag te betwijfelen of IPD daar ook gedegen onderzoek naar heeft gedaan. Voor het overhellen is stugger altijd beter; dit gaat echter wel ten koste van het comfort. Om de balans tussen comfort en sportiviteit te bepalen zal Volvol dat uitgedokterd hebben, maar ik denk dat IPD heeft gezegd: We maken dat ding gewoon een beetje dikker, dan helt de auto minder over.

Dat denk ik ook wel hoor... ;) Ik geloof ook dat die van IPD op de gok gemaakt is.
Maar is er bijvoorbeeld wel bekend wat de staalsoort is?
Ik probeer maar even aan te geven dat dit anders is dan een 'recht toe recht aan' vpb.
2011 V70 2.0T R-Design MT

arie1965

dat ding van ultraracing is gewoon van pisbakkenstaal in maleisie gemaakt
Maar mijn vraag was dus of er intresse naar zon torsieas is
Over een tijdje krijg ik een orginele te leen van Turbobiker en kan eens gaan bekijken hoe en wat

1 Arie
5 Koen.s
6 SBV (850 ) mits betaalbaar en stuk dikker als de standaard
7 SBV (S70)mits betaalbaar en stuk dikker als de standaard
The European Volvo forum

MVeldhuis

Ik denk dat als je een torsieas van pisbakkenstaal hebt hij zo in 2 stukken ligt door metaalmoeheid?

peteRRR

Vreemd eigenlijk dat een product wat al op de markt ligt voor een bedrag en wat nu na alle waarschijnlijkheid een stuk
verbeterd wordt uit goede bedoelingen dat het wel goedkoper moet zijn,dikker,harder,lichter,onverslijtbaar enz.

Die Hollanders. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arie1965

Nou elke keer gaan de mensen in details als ik eventueel wat ga maken en dat is ook niet erg.
Maar uiteindelijk komt alles goed ik heb nog nooit rotzooi gemaakt ;D
The European Volvo forum

arie1965

Voorbeeldje bij de C1, Peugeot 107 en de toyota aygo  hebben ze een torsieas gebruikt dat is een dun buisje met tandheugels aan beide kanten gelast.
Dit buisje is met lasnaad dus gelaste buis zo slap als wat kwa torsie
En ze gaan allemaal kapot.
Dus is er een betere versie gekomen.
Koop daarom ook nooit een in delen te monteren schroefrolkooi voor in je auto
Je bent veiliger zonder.

1 Arie
2 Turbobiker
3 KIM
4 rickgriem
5 Koen.s
6 SBV (850 )
7 SBV (S70)